Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 1.9 tdi ATJ 2000r. - odpala i gaśnie

piterek125 18 Sep 2013 22:34 8487 12
Bosch
  • #1
    piterek125
    Level 10  
    Witam

    Może jestem nowy i zakładam nowy temat ale takiego problemu nie znalazłem.
    Auto w temperaturze ok 20 stopni pali bez problemu,poniżej zaczynają się schody.
    Po prostu odpala i natychmiast gaśnie...
    Co sprawdziłem:
    1.czujnik temperatury-jest ok.(nawet podłączałem nowy oryginalny)
    2.świece - były dwie spalone - wymieniłem wszystkie cztery (nie mają znaczenia, ponieważ grzeją dopiero od ok.5 stopni)
    3.pompa w zbiorniku - pracuje (tłoczy paliwo)
    4.vag nie pokazuje żadnych błędów
    5.kontrolka immo gaśnie jak trzeba - immo wykluczone
    6.vacum pompa sprawna - ciśnienie ok.
    7.zaworek zwrotny sprawny
    8.temperatury czujników wskazują podobnie ( na blokach 003 i 007)

    I teraz najlepsze:
    Otóż w aucie posiadam webasto i ustawiam na godzinę 07:30 schodzę o 07:40 - wsiadam do auta i odpala od strzału i normalnie pracuje, silnik pracuje idealnie mogę jeździć cały dzień i nic się nie dzieje.Tą metodę odpalania odkryłem przypadkiem.
    Wymarzone auto kupiłem w lipcu i chodziło bez zastrzeżeń, problem pojawił się po spadku temperatury.
    ps.w momencie zakupu Niemiec coś mówił o DPF, ale Ja to zlekceważyłem - kto słyszał o dpf w B5.
    ..silnik zalany olejem 5W30 i naklejka zielona Euro 4 na szybie
    .. może to ma coś wspólnego ....

    Pomóżcie bo już nie mam siły,a grzanie webasto to nie rozwiązanie
  • Bosch
  • Bosch
  • #3
    Alfred001
    Level 14  
    ATJ nie ma DPF'a.

    Pozdrawiam,
  • #4
    Erwin123
    Level 26  
    Zadnych błędów w edc?
  • #5
    jokerro
    Level 34  
    Synchro
    Pompki
    Regulacja pompek
    Oringi na pompkach


    Sprawdz te podstawowe sprawy,bez tego nic niewywrozymy
  • #6
    piterek125
    Level 10  
    Zapowietrza się ? A w jaki sposób webasto odpowietrza układ skoro ma własne zasilanie bezpośrednio ze zbiornika.
    Dziś sprawdzałem czy webasto nie jest podpięte pod komputer i nie jest.Jest podłączone tylko pod climatronic no i zasilanie + zegarek sterujący.

    ...edc - brak błędów

    ad.pompo-wtryskiwaczy i ich sprawdzenia to myślę że 3 minutowe podgrzanie silnika webastem niema wpływu na ich pracę - rurki od nagrzewnicy są ledwo ciepłe.
    Przypominam - po tym zabiegu pali od strzału - chodzi idealnie równo - nie faluje itd.


    Pozdrawiam
  • #7
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Witam ja robię tak jak nowe auto(używane) wymiana oleju, filtra paliwa, powietrza, rozrząd do sprawdzenia, czasem na pasku widać rok produkcji jak nie ma papieru o wymianie to tez go wymieniam.W twojej usterce włączenie weba-sto może powodować odpowietrzenie układu tylko w jeden sposób być może przyblokowany odpowietrznik w zbiorniku paliwa i pompka podgrzewania zasysa z przelewu. Odkręć wlew i wtedy odpal . Druga próba to załóż do filtra paliwa bańkę zamiast zbiornika paliwa dwa wężyki najlepiej przezroczyste i wtedy próba
  • #8
    endriu233
    Level 21  
    Sprawdź ciśnienie pompy w zbiorniku zegarem w momencie jak zgaśnie, miałem kiedyś przypadek, że słychać było pompę i podawała paliwo, a po chwili silnik gasł (po prostu się zacierała).
  • #9
    piterek125
    Level 10  
    Witam ponownie

    Po kilkunastu dniach walki należy się małe sprawozdanie:

    .wymieniłem pompę w zbiorniku - nic nie dało.Ciśnienie było trochę małe, ale przyczyną było zapewne bardzo brudne sitko w zbiorniku
    .wymieniłem pompę tandem-wakum - nic nie dało.Tej wymiany nie żałuje, ponieważ miałem Lukasa z już luźną końcówką od podciśnienia i trochę przeciekała, zmieniłem na Bosch używkę od nowszego AWX (+metalowa nowa uszczelka)
    .filtr paliwa - a co tam jak szaleć to szaleć - tradycyjnie nic nie dało
    .oczywiście wężyki do bańki i też z odkręconym wlewem paliwa - nic nie dało

    Teraz oczywiście trochę dobrych wiadomości (może nie do końca dobrych), otóż grzałem sobie wodę w czajniku i polewałem różne części osprzętu silnika, po czym próbowałem odpalić i odpalił po polaniu czujnika temperatury ....
    To jest nowy sposób na szybkie odpalenie.Otóż mam drugi czujnik w domu, przed odpaleniem montuję go na kablu i odpalam od strzału ( vag com musi pokazywać ok.19,1°c )po czym odpinam i podpinam pod ten zamontowany i jadę ....

    Ktoś może napisać - wymień czujnik, ale robiłem też inną próbę :
    .auto nagrzane do 90°c - zastępczy czujnik schładzam w lodówce aby miał poniżej 19°c zakładam do auta i ten sam objaw - odpala i gaśnie ....

    Moje podejrzenia spadają na sterownik - tylko co w nim :?: :cry:
  • #10
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    A jak podłączysz komputer to jaką temperaturę pokazuje . Czy świece żarowe dobrze sprawdziłeś .
  • #11
    piterek125
    Level 10  
    DziadzioMiecio wrote:
    A jak podłączysz komputer to jaką temperaturę pokazuje . Czy świece żarowe dobrze sprawdziłeś .


    - temperatury opisywałem wcześniej
    - świece 100% sprawne - zresztą nowe....
  • #12
    jokerro
    Level 34  
    A sprawdziles to co Napisałem?
  • #13
    piterek125
    Level 10  
    Witam ponownie...sprawozdanie :

    .synchro w granicach 1,7
    .oringów na pompkach nie ruszałem - poziom oleju nie podnosi się..
    .podmieniałem sterownik bez immo..

    .. i teraz rozwiązanie : :D

    W chwili desperacji ponieważ jeden z elektromechaników stwierdził że to pompki - bo one tak mają - " parametry ok ale to muszą być pompki i już " dobrałem się do instalacji elektrycznej, rozebrałem przednią deskę i moją uwagę przykuł mały moduł schowany za licznikiem który nie wyglądał jak coś nie oryginalnego ale miał naklejkę z cyfrą " 03.2001 " i tylko dlatego na niego zwróciłem uwagę ponieważ mój passat jest z rocznika 2000 r. . Otóż owy moduł był wpięty tzn. przerywał przewody sygnałowe od czujników położenia wału oraz rozrządu.Zasada jego działania była taka że zasilanie (+) miał normalnie na stałe, a (-) podłączony był pod pierwszą od prawej śrubę znajdującą się pod przekaźnikami na której zanika napięcie poniżej pewnej temperatury......