Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo c70 - volvo c70. jak wyjąć komputer ?

19 Wrz 2013 13:18 6156 26
  • Poziom 7  
    Witam serdecznie. Chciałbym w podnieść nieco moc. Znalazłem już człowieka który mi zrobi, ale niestety pojawił się problem.
    Mianowicie, nie możemy wyciągnąć komputera (siedzi na takich różowych plastikowych przesuwnych zaczepach). volvo c70 - volvo c70. jak wyjąć komputer ? volvo c70 - volvo c70. jak wyjąć komputer ? Wiem że w volvo mają do tego specjalny klucz, ale jestem pewien ktoś już opracował metodę demontażu przy użyciu noży, widelców, śrubokrętów itp.

    To co muszę wyjąć to to z lewej.

    Proszę o pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista od sprzętów RTV
    toomek04 napisał:
    Wiem że w volvo mają do tego specjalny klucz

    I tego się trzymaj, inaczej łatwo uszkodzić te gniazda, tym bardziej, że skoro będziesz ingerował w sterownik, to licz się z tym, że pewnie trzeba będzie go wyjmować nie jeden raz. Skoro nie ma tych "kluczy" na sterownikach tzn. że były już wyjmowane.
  • Poziom 26  
    Zwykłym cienkim nozem to wyciagasz i nic sie nie dzieje musisz odsunac 2 zaczepy różowe.
  • Poziom 7  
    dzięki za pomoc :) idę rzeźbić nożem ;)
  • Poziom 10  
    1.ze się podłączę do tematu gdzie można kupić taki klucz ,oczywiście taniej bo org. kosztuje ok. 60 Euro ?
    2.co to za drugi sterownik po prawej u mnie tego nie ma ?
    3. kupiłem coś takiego http://www.ebay.de/itm/141744372890?_trksid=p...872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT ale mój pech ten flesher nie może się skomunikować z moim komputerem bo jest to DDM i nie moge zrobic kopi wsadu i jej obrobić np. na winols .
    dzięki.
  • Poziom 34  
    Bo najpierw robimy rozeznanie co jest w środku i czym to ugryźć,a potem kupujemy sprzęt.
    Nawet jeżeli sprzedawca pisze że robi np ten sterownik to musimy średnio w to wierzyć bo chodzi tu oto zeby sprzedać zabawke a robić nie musi.
    Obróbka tego stera też nie będzie taka prostacka.
  • Poziom 38  
    Ten drugi sterownik obok, to od skrzyni automatycznej. Te sterowniki są uparte i z reguły robi się je na stole (programator). Masz tam pewnie flasha 29fxxx.
  • Poziom 10  
    29F400
    tamto urządzenie zostało odesłane kasa do zwrotu wiec jeden problemu mniej ,ale jak ogryźć ten drugi ? co potrzeba i jak ? jaki sprzęt aby nie uwalić sterownika ? oczywiście interesuje mnie czym zgrać oprogramowanie (kopia) i czym wgrać wsad ?
  • Poziom 34  
    Odpowiedz prosta,programator z funkcja read i write do 29F400.To wszystko w temacie.
  • Poziom 10  
    wyszukałem oto taki produkt http://www.ebay.de/itm/FGTech-Galletto- ... SwBLlU7cIB czy któryś z was miał z tym produktem jakieś doświadczenia mile widziane opinie , wiem ze to produkt azjatycki ale to nie znaczy wcale ze musi być beznadziejny przykładem jest mój Clon Vida Dice smiga od roku bez problemów.?

    2. i czy tym będę w końcu mógł coś zdziałać (pozytywnie) z moim ECU ?
  • Poziom 25  
    Ten ster to edc 15 czy msa ? Galletto ryżowe kapryśne nie wszystko z listy robi. Czasem na edc 15 się potknie i nie chce czytać. Wrzuć fotke naklejki ze sterownika .

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tylko niech Ci do głowy nie przyjdzie ,żeby Willemem to robić. Vellon ogarnie bez problemu ale to już wydatek i na jeden raz się nie opłaci.
  • Poziom 10  
    max12130 napisał:
    daras41 napisał:
    Ten ster to edc 15 czy msa ? Galletto ryżowe kapryśne nie wszystko z listy robi. Czasem na edc 15 się potknie i nie chce czytać. Wrzuć fotke naklejki ze sterownika .


    nie mogę darować muszę to czymś ogryźć oczywiście w bezpiecznym stylu :)
  • Poziom 25  
    To EDC 15C11. Galletto, Kess, MPPS, K-TAG nie mają tego sterownika na liście. Pozostaje wylut i programator. Potrzebny doświadczony tuner, który zrobi Ci plik za jednym razem, bo jak kilka razy wylutujesz i wlutujesz pamięć to pozrywasz pady z płyty i po sterowniku. Plik musisz dostać z przeliczonymi sumami kontrolnymi bo programator tego nie zrobi. Ogólnie temat dla desperata ;)
  • Poziom 10  
    Dzieki wielkie tak grze robota tylko dla fachowca znasz jakiegoś w pobliżu szczecina a najlepiej Świnoujścia ? jak cena ? chyba żeby to do kogoś przesłać ,próbowałem w V-Tech ale zawsze maja pełno klientów i nawet trzeba 2 tygodnie czekać na termin , interesi mnie coś takiego z gwarancja żeby buda wraz ze mną nie poleciała na marsa :)
  • Poziom 10  
    daras41 napisał:
    Nie mój rejon nie pomogę.


    a z którego rogu jesteś jeśli można zapytać ? i mało wiela za taka imprezkie :)
  • Poziom 10  
    daras41 napisał:
    To EDC 15C11. Galletto, Kess, MPPS, K-TAG nie mają tego sterownika na liście. Pozostaje wylut i programator. Potrzebny doświadczony tuner, który zrobi Ci plik za jednym razem, bo jak kilka razy wylutujesz i wlutujesz pamięć to pozrywasz pady z płyty i po sterowniku. Plik musisz dostać z przeliczonymi sumami kontrolnymi bo programator tego nie zrobi. Ogólnie temat dla desperata ;)


    znalazłem jeszcze coś takiego gościu mówi po czym poznaje ze to EDC 15C11 ?
    http://www.ebay.de/itm/311491389519?_trksid=p...353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

    Hallo

    Sind Sie sicher das es ein EDC15 C11 Steuergerät ist?
    In der Liste wird nur ein EDC15 C3 auch mit Flash 29F400 aufgeführt.

    Mit freundlichen Grüßen,
    R. Feldhaus
    MY-OBD

    co wy na to ?
  • Poziom 25  
    Po numerze Boscha wychodzi, że to C11. Sprzęt z linka nie ma go też na liście, tylko C3.
  • Poziom 10  
    daras41 napisał:
    Po numerze Boscha wychodzi, że to C11. Sprzęt z linka nie ma go też na liście, tylko C3.


    dzięki już sprawę z nim wyjaśniłem przyznał racje ,wiem ze co niektórym wydaje się to śmieszne ze tak napieram na to ze istnieje możliwość zrobienia tego bez lutowania, przyznam szczerze ze liczę na to ze istnieje taka możliwość, przecież technika idzie do przodu .
    Czy nie ma żadnej innej możliwości podniesienia w tym aucie tych paru kobył ? nie chce się ponownie bawić w lutowania itd. nie te lata przyznam ze kiedyś takie rzeczy robiłem w PS1 ,PS2 itd. wstawiałem chipy ale wzrok i wibracje rak już nie pozwalają na takie zabawy :)

    ile tak robocizna by mnie (komplet) kosztowała ?
  • Poziom 25  
    Napisz ile chcesz wydać to się może ktoś podejmie. Większość tunerów nie chce się bawić w lutowanie. Robią to co idzie po OBD , BDM, Tricore itp.
  • Poziom 10  
    daras41 napisał:
    Napisz ile chcesz wydać to się może ktoś podejmie. Większość tunerów nie chce się bawić w lutowanie. Robią to co idzie po OBD , BDM, Tricore itp.


    nie mam pojęcia w v-tech w Olsztynie chcieli z roczna gwarancja hamownia itd 1000 do 1200 zł ale jak pisałem problem z czasem, trzeba długo czekać na termin nawet 14 dni ,kupiłem kiedyś boksa który miał mi podnieść moc silnika o nawet 20-30 procent w V-Tech z ciekawości dałem go na hamownie wykazało ze moc jest podniesiona tylko 8-9 koni mam gdzieś wykres a po drugie nie chce boksów chociaż jeżdżę na nim od roku bez problemów ale to nie to ,kiedyś oglądałem reportaż z Niemiec 1 roczny test volvo xc90 d5 wyraźnie zostało potwierdzone ze ta wersja z tym silnikiem 163 jest na ciężar auta za mala wiec zostały zaraz auta nowszej generacji robione z silnikiem 185 km,Tyle co mi wiadomo to te silniki EURO 3 bez DPF aż się proszą o podniesienie mocy silnika chociaż mój przebieg ma ponad 200.000 km ale wsadziłem w niego sporo grosza można powiedzieć ze cały silnik po remacie po tym jak nie dopatrzyłem wymiany rozrządu ( ach jeszcze wytrzyma ) poleciała głowica wiec głowica ,walki, popychacze hydrosztosle i interkuler,turbina zawieszenie itd. leciałem po kolei z wszystkim co się dało wymieniałem na nowe wahacze tuleje ah.... wsadziłem chyba z ok.5000 tys. euro .

    Tak raczej wydaje mi sie jest wszystko ok oprócz mocy silnika i AQS który często pada ,szkoda mi sprzedać ten samochód za psi grosz z racji tego ze tyle w niego włożyłem i chociaż teraz wiem co mam pod maska ale z ruszaniem ,przyspieszeniem na ciężar budy mogę narzekać meczy mnie to :) aha mam takiego boxa odsyłałem z powrotem ale gościu uparcie twierdzi ze jest wszystko ok idzie w zaparte ,chyba ze samemu jest jakaś możliwość sprawdzenia tego ?

    http://www.ebay.de/itm/CTB-Chiptuning-Volvo-X...3AXC90&hash=item43b2aebf72:g:zqkAAOSwFnFV9xEL

    http://naforum.zapodaj.net/a3e4fec7476d.jpg.html
  • Poziom 10  
    daras41 napisał:
    Auto masz w automacie?


    nie 6 biegowy manual

    czyżby była jakaś kombinacja na ten sterownik ?

    https://wiki.obdtuning.de/index.php?title=Bosch_EDC_15C11_%28Volvo%29#Debugger

    widzę ze nie ma chętnych ,szkoda może chociaż ktoś z was powie mi co za sprzęt mam kupić który będzie na 100 % pasował do mojego EDC 15c11 i którym będę mógł wgrać mój wsad ? i jakieś howto spróbuje samemu choć zdrowie nie pozwala z braku opanowania rak podczas lutowania ale myślę ze samemu jakoś dam rade .
  • Poziom 10  
    max12130 napisał:
    daras41 napisał:
    Auto masz w automacie?


    nie 6 biegowy manual

    czyżby była jakaś kombinacja na ten sterownik ?

    https://wiki.obdtuning.de/index.php?title=Bosch_EDC_15C11_%28Volvo%29#Debugger

    widzę ze nie ma chętnych ,szkoda może chociaż ktoś z was powie mi co za sprzęt mam kupić który będzie na 100 % pasował do mojego EDC 15c11 i którym będę mógł wgrać mój wsad ? i jakieś howto spróbuje samemu choć zdrowie nie pozwala z braku opanowania rak podczas lutowania ale myślę ze samemu jakoś dam rade .


    i ostatnie pytanie podmiana sterownika z 185 km do mojego nic nie da ?
  • Poziom 32  
    ZUpełnie inny sterownik jest w 185KM, twojego da się odczytać ale moim zdaniem nie zapiszesz a po kilku odczytach wyzinie ducha, posłuchaj innych.
  • Poziom 10  
    bodzio012 napisał:
    ZUpełnie inny sterownik jest w 185KM, twojego da się odczytać ale moim zdaniem nie zapiszesz a po kilku odczytach wyzinie ducha, posłuchaj innych.


    właśnie słyszałem coś o tym dzięki:)