Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega A 2.0 8v 115KM - nie odpala, nie ma iskry

maciakwiat21 19 Wrz 2013 17:56 5037 25
  • #1 19 Wrz 2013 17:56
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    Witam.
    Panowie mam taki problem z Oplem Omegą A 2.0 8v 115KM nie odpala, sprawdzone zostały:
    -pompka paliwa,
    -ciśnienie paliwa,
    -wtryskiwacze się otwierają, podaje paliwo,
    -iskry brak,
    -napięcie na cewkę dochodzi tylko małe 9,8 V Autodata podaje od 11-14 V,
    -cewka nie daje iskry.
    Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną?

  • #2 19 Wrz 2013 18:35
    autoas
    Poziom 41  

    Tam cewka sterowana jest z ECU, więc trochę lipa, miej nadzieję, że to tylko cewka lub jej zasilanie
    Na cewce masz oznaczenia, czy sprawdzałeś na właściwym pinie, zamiast cewki wstaw żarówkę 5W lub 10W, powinna migać w czasie kręcenia rozrusznikiem...

  • #3 19 Wrz 2013 21:48
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    autoas napisał:
    Tam cewka sterowana jest z ECU, więc trochę lipa, miej nadzieję, że to tylko cewka lub jej zasilanie
    Na cewce masz oznaczenia, czy sprawdzałeś na właściwym pinie, zamiast cewki wstaw żarówkę 5W lub 10W, powinna migać w czasie kręcenia rozrusznikiem...


    Tak masz rację walczę z nim już drugi dzień wygrzebałem sterownik Ecu który znajdował się pod nogami pasażera wyciągnąłem go i zacząłem mierzyć napięcia które idą od przekaźnika sterowania silnika który znajduje się koło pompki hamulcowej i co napięcie na włączonym zapłonie 0V na pinie 3 37 i 36 po 0V a powinno być od 11-14V tak podaje Autodata pin 1 odpowiedzialny za cewkę 3v mało powinno być 11-14v wróciłem znowu do przekażnika sterowania silnika i zacząłem mostkować piny gdy zmostkowałem na wtyczce do ECU na pinie 3 i 36 pojawiło się napięcie ok walnięty przekaźnik wychodzi na to zamówiłem na jutro będę miał drugi i musi być napięcie ..Ale ta cewka za bardzo nie rozumiem z czego ona bierze napięcie ??

  • #4 20 Wrz 2013 08:06
    autoas
    Poziom 41  

    maciakwiat21 napisał:
    Ale ta cewka za bardzo nie rozumiem z czego ona bierze napięcie ??

    Jak masz schemat w autodacie, to przecież wszystko jasne...

  • #5 20 Wrz 2013 08:15
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    autoas napisał:
    maciakwiat21 napisał:
    Ale ta cewka za bardzo nie rozumiem z czego ona bierze napięcie ??

    Jak masz schemat w autodacie, to przecież wszystko jasne...


    no właśnie nie za bardzo Autoddata podaje że na pinie 1 wtyczki ECU która idzie do cewki powinno być napięcie 12v a jest 3 V i nic z tego nie rozumiem przy wejściu na cewkę też jest 3v nic z tego nie rozumiem na schemat się patrze no i też nic z tego .do cewki dochodzą 2 kable ten zielony z ECU samochodu no i żółto czarny na tym ostatnim jest napięcie 12V a na zielonym 3Vz tego co Autodata podaje to na zielonym powinno być 12v a żółto czarny jest masą sterownik nie wysyła właściwego sygnału??

  • #6 20 Wrz 2013 08:26
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Mierzysz na wpiętej cewce? Ma być na wpiętej . Jeśli masz zasilanie na cewke prawidłowe 12V a na kluczowaniu z ECU masz tylko 3V to upalona cewka.Może driver zwiera .

  • #7 20 Wrz 2013 08:48
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    andrzej20001 napisał:
    Mierzysz na wpiętej cewce? Ma być na wpiętej . Jeśli masz zasilanie na cewke prawidłowe 12V a na kluczowaniu z ECU masz tylko 3V to upalona cewka.Może driver zwiera .


    Tak na podłączonej cewce na włączonym zapłonie jest 3V a podczas kręcenia spada a na tym drugim 12v jest cały czas i spada do 10 v ale drugą cewkę podstawiałem niby dobrą i to samo jest??jak prostą metodą sprawdzić taką cewkę BOSCH?

    Dodano po 1 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Może driver zwiera .

    co chodzi z tym driverem chodzi ci o tranzystor sterownia cewki w ECU?

  • #8 20 Wrz 2013 08:54
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Tak o tranzystor.
    Cewka musi mieć przejście normalnie ze swoich pinów z 15 na 1. Jak żarówką 5W sprawdzałeś też przejście czy tylko miernikiem?
    Po chłopsku jak masz na czarno-żółtym prąd po stacyjce to na zielonym też ma byc to samo,dopiero jak kręcisz rozrusznikiem ECU kluczuje cewkę z asa przez tranzystor (wpięta kontrolka w cewkę ma migać a cewka ma podac iskrę).

  • #9 20 Wrz 2013 11:20
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    miernikiem już id ę szukać żarówki zaraz sprawdzę żarówką i napisze co i jak

    Dodano po 4 [minuty]:

    zwykła kontrolką samochodową da radę to sprawdzić?

    Dodano po 9 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Po chłopsku jak masz na czarno-żółtym prąd po stacyjce to na zielonym też ma byc to samo,dopiero jak kręcisz rozrusznikiem ECU kluczuje cewkę z asa przez tranzystor (wpięta kontrolka w cewkę ma migać a cewka ma podac iskrę).

    sprawdzałem zwykła kontrolką nic się nie świeci przyłożyłem do zacisku cewki 15 a drugi kabel do zacisku 1 i nic wyjąłem żarówkę postojową z samochodu i to samo na jednej i na drugiej cewce druga jest ze szrotu też by była padnięta?

  • #10 20 Wrz 2013 11:35
    autoas
    Poziom 41  

    Źle, bardzo źle to robisz...już na początku ci pisałem co masz zrobić...

  • #11 20 Wrz 2013 14:01
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    autoas napisał:
    Źle, bardzo źle to robisz...już na początku ci pisałem co masz zrobić...

    więc tak zacząłem od nowa włożyłem żarówkę samochodową od postojówki za bardzo nie wiem ile ma wat bo nic na niej nie widać wsadziłem ją w kostkę cewki jednym i drugim pinem i dupa nic nie miga co to może oznaczać ??spalony tranzystor w ECU?

  • #12 20 Wrz 2013 15:28
    autoas
    Poziom 41  

    Za cholerę cię nie rozumiem...
    Weź tak, odłącz całkowicie cewkę, na jednym z tych przewodów powinieneś mieć "mocny" plus sprawdzony najlepiej żarówką 21W podłączoną drugą stroną do masy, ma świecić mocno, potem odłącz żarówkę od masy i podłącz do tego drugiego przewodu przy cewce i zakręć rozrusznikiem, powinna migać - w czasie tych prób, cewka ma być całkowicie odłączona

  • #13 20 Wrz 2013 15:34
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    jest mocny plus tak jak mówisz na przewodzie żółto czarnym podłączam teraz na zielony przewód kręcę rozrusznikiem żarówka miga ??użyłem do tego małej żarówki wyciągniętej z lampy samochodu do od postojów-ki z przodu czyli to by oznaczało że Ecu daje sygnał spalona jest cewka?? i ta drugą która przywiozłem też jest widocznie zjarana

  • Pomocny post
    #14 20 Wrz 2013 15:41
    autoas
    Poziom 41  

    Pamiętaj ze cewka powinna być odpowiednia, nie jakakolwiek...

  • #15 20 Wrz 2013 15:52
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    autoas napisał:
    Pamiętaj ze cewka powinna być odpowiednia, nie jakakolwiek...
    niby była taka sama po numerze tylko że używana .Dziękuje za pomoc czyli wstawiać nową cewkę i ma śmigać ??

  • #16 21 Wrz 2013 15:20
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    cewka wstawiona nowa i dupa nadal nie ma iskry

  • #17 21 Wrz 2013 17:18
    ociz
    Moderator Samochody

    W jaki sposób mierzyłeś na pinie nr 1 przy sterowniku że wyszło 3V?

  • #18 21 Wrz 2013 17:38
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    maciakwiat21 napisał:
    Witam.
    Panowie mam taki problem z Oplem Omegą A 2.0 8v 115KM nie odpala, sprawdzone zostały:
    -pompka paliwa,
    -ciśnienie paliwa,
    -wtryskiwacze się otwierają, podaje paliwo,
    -iskry brak,
    -napięcie na cewkę dochodzi tylko małe 9,8 V Autodata podaje od 11-14 V,
    -cewka nie daje iskry.
    Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną?


    Tak zapytam, kopułka , palec , przewody wn ; nic o tym nie wspominasz. Rozdzielacz się obraca przy pokręcaniu wałem ?

  • #19 21 Wrz 2013 17:38
    autoas
    Poziom 41  

    maciakwiat21 napisał:
    nadal nie ma iskry

    Iskrę sprawdzasz na jednym z przewodów na świecy czy na przewodzie z cewki tym centralnym...pytam tak na wszelki....

  • #20 21 Wrz 2013 18:13
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    omegolotC30NE napisał:
    Tak zapytam, kopułka , palec , przewody wn ; nic o tym nie wspominasz. Rozdzielacz się obraca przy pokręcaniu wałem ?
    wymienione rozdzielacz zapłonu się obraca nowy komplet przewodów dostałem niby taki sam ale przewód centralny od cewki jest za krótki to wykręciłem cewkę i dałem ją bliżej tak że by przewód sięgał może to być wina przewodu przewodów ??

  • #21 21 Wrz 2013 19:08
    autoas
    Poziom 41  

    Więc wszystko masz tak czy siak stare.....
    Chłopie oddaj to elektrykowi dobremu, taki ogórek to klasyka sterowania ogarnie w moment i po co ci szarpanie się....

  • #22 21 Wrz 2013 19:13
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    nie ja ogarnę jutro odpali !

  • #23 21 Wrz 2013 19:14
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    maciakwiat21 napisał:
    autoas napisał:
    maciakwiat21 napisał:
    Ale ta cewka za bardzo nie rozumiem z czego ona bierze napięcie ??

    Jak masz schemat w autodacie, to przecież wszystko jasne...


    no właśnie nie za bardzo Autoddata podaje że na pinie 1 wtyczki ECU która idzie do cewki powinno być napięcie 12v a jest 3 V i nic z tego nie rozumiem przy wejściu na cewkę też jest 3v nic z tego nie rozumiem na schemat się patrze no i też nic z tego .do cewki dochodzą 2 kable ten zielony z ECU samochodu no i żółto czarny na tym ostatnim jest napięcie 12V a na zielonym 3Vz tego co Autodata podaje to na zielonym powinno być 12v a żółto czarny jest masą sterownik nie wysyła właściwego sygnału??


    Coś tu pokręciłeś. Cewka jest zasilona 12V po kluczyku , a z pinu 1 jest "kluczowana" masą.

    Zmierzyłeś uzwojenia cewki, ile ma pierwotne, a ile wtórne. Zasilanie cewki musi być równe napięciu akumulatora.

  • #24 22 Wrz 2013 20:18
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    omegolotC30NE napisał:
    Coś tu pokręciłeś. Cewka jest zasilona 12V po kluczyku , a z pinu 1 jest "kluczowana" masą.

    Zmierzyłeś uzwojenia cewki, ile ma pierwotne, a ile wtórne. Zasilanie cewki musi być równe napięciu akumulatora.


    Więc tak na kablu do cewki na pinie 15 podlanczam miernik kabel czerwony w pin 15 a czarny na masę silnika wychodzi 12V na włączonym zapłonie wypinam kabelek czerwony miernika wpinam w kabel zielony do cewki czarny z miernika na masę silnika wychodzi mi 3V na wypiętej wtyczce od cewki ,następnie według zalecen wpinam w pin 15 i w 1 żarówkę 10W przy kręceniu silnikiem żarówka miga ,skąd te zasilanie na cewce na zielonym kablu 3V ??cewkę zmierzyłem miernikiem uzwojenie wtórne i pierwotne jest ok bo nową mam w rękach i też na nowej zmierzyłem i jest takie same jak w starej z 3 cewki zmierzyłem i jest ok według Autodaty jest ok.Jutro jade na szrot po nowy sterownik ECU bo już chyba tylko to mi zostało

  • #25 23 Wrz 2013 13:13
    andrzej20001
    Poziom 42  

    maciakwiat21 napisał:
    omegolotC30NE napisał:
    Coś tu pokręciłeś. Cewka jest zasilona 12V po kluczyku , a z pinu 1 jest "kluczowana" masą.

    Zmierzyłeś uzwojenia cewki, ile ma pierwotne, a ile wtórne. Zasilanie cewki musi być równe napięciu akumulatora.


    i ,następnie według zalecen wpinam w pin 15 i w 1 żarówkę 10W przy kręceniu silnikiem żarówka miga ,


    Wepnij teraz cewkę i sprawdź żarówką czy tez miga. Jak nie to raczej ecu jak miga cewka.

  • #26 23 Wrz 2013 14:14
    maciakwiat21
    Poziom 11  

    Panowie samochód odpalił iskra jest jak kobyła jak mnie jebło ...co się okazało nie żadne ECU ,żaden tranzystor,a to że na wpiętej kostce żarówka Miga to nic nie znaczy zasilanie do cewki cały czas było 12V na kablu żółto czarnym ale na wypiętej kostce na zielonym było 3V skąd się pytam?? na wypiętej kostce?? nie powinno być nic na zielonym kablu dopiero jak cewkę się podłączy i po przekręceniu zapłonu na zielony kabel idzie 12v przez cewkę i ten zielony idzie bezpośrednio do ECU na wysterowanie cewki i na nim cały czas było 3V ktoś coś robił i podłączył do niego jakiś inny też zielony przewód który szedł do skrzynki rozdzielczej z bezpiecznikami .I przez niego cały czas było napięcie 3V...wyje... go dałem od nowa po swojemu ten przewód od cewki na sterownik tak jak ma być i co się okazuje po wpięciu kostki i przekręceniu stacyjki jest 12V bezpośrednio na ECU na pin 1 czyli tak jak ma być Auto odpala za strzałem wszystko chodzi jak należy

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo