Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B - wymiana rozrusznika - iskry po podłączeniu akumulatora

19 Wrz 2013 18:33 7260 19
  • Poziom 14  
    Witam
    Mam problem przy wymianie rozrusznika w opleku. Wymieniłem stary rozrusznik na nowy , podłączyłem kable do rozrusznika tak jak były ale przy próbie podłączenia minusowej klemy do akumulatora idą dość duże iskry.
    Co może być tego przyczyną ?
  • Poziom 42  
    kongo napisał:
    Co może być tego przyczyną ?

    Możliwe, że coś namotałeś kto to wie....
    Lecz czasami radio lub jakiś wzmacniacz też potrafi "dawać" nieźle iskrami i to wtedy nic takiego....
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dobrze. Ale to iskry jak przy zwarciu, czy sobie tak raz zaiskrzy i cisza? Bo trochę mało informacji podajesz. Coś się jeszcze dzieje?
  • Poziom 14  
    iskry idą przy próbie podłączenia minusowej klemy do akumulatora( przy zwarciu)
  • Poziom 27  
    To nic że idą iskry, zawsze ila jak są inne układy które są w stanie czuwania, jak chcesz możesz zrobić pomiar upływu prądu, podłączysz między kleme aku. a kabel amperomierz, ustaw na największy zakres i sprawdź ile leci... ale jeśli jest faktycznie zwarcie spalisz bezpiecznik w mierniku. Jak podłączysz grzeją się kable?
  • Poziom 18  
    A czy odpalisz auto czy te iskry cię zasypują?.Jak ściągałeś klemę to iskrzenia nigdy nie widać,kolego.Jak jest duże zwarcie że nie da się założyć klemy to nawaliłeś coś przy montażu rozrusznika.A tak ogólnie to jesteś za tajemniczy z tym zawarciem lub nie wiesz jak nam to wytłumaczyć a to grozi koszem!
  • Poziom 14  
    Od początku: jest to opel corsa B 1.4 97r. Po podłączeniu nowego rozrusznika do cewki elektromagnesu podłączyłem 2 grube kable do dużej śruby elektromagnesu , jeden cienki do małej śruby elektromagnesu (przy odłączonym akumulatorze).
    Po przekręceniu stacyjki lampki na tablicy rozdzielczej palą się ale na tym cienkim przewodzie uruchamiającym elektromagnes rozrusznika nie ma napięcia a na grubym plusowym jest tylko 8 volt. Oczywiście rozrusznik nie kręci.

    Czy jest jakiś bezpiecznik na przewodzie uruchamiającym elektromagnes rozrusznika ? Czy napięcie na cewkę elektromagnesu idzie bez pośrednio ze stacyjki ?

    Wszystkie operacje podłączania kabli do rozrusznika robiłem przy odłączonym akumulatorze , przy ponownym podłączeniu kabli do akumulatora występuje silne iskrzenie na minusowej klemie.
  • Poziom 43  
    kongo napisał:
    przy ponownym podłączeniu kabli do akumulatora występuje silne iskrzenie na minusowej klemie.

    To przyciś mocniej kleme to nie będzie iskier.
    Tylko z umiarem.
    A jeśli gdzieś będzie zwarcie to ten przewód prowadzący do zwarcia zrobi się ciepły.
  • Admin grupy Samochody
    A mase do silnika przykręcił?
  • Poziom 27  
    kongo napisał:
    a na grubym plusowym jest tylko 8 volt


    On jest połączony z + od akumulatora, powinno być 12V. Jak jest 8V to sprawdź połączenia wszystkie, masę silnika, gdzieś jest rezystancja na kablu, styk brudny itp.

    A na tym małym kabelku, zacisk 50 od elektromagnesu jest napięcie ale tylko gdy dajesz stacyjkę na "rozruch". jest wtedy napięcie? poproś kolegę niech przekręci a Ty mierz.
  • Poziom 39  
    A te grube kable od rozrusznika przy dokręcaniu nie przesunęły się i nie zwierają o blok silnika?
  • Poziom 14  
    Na tym małym kabelku nie ma napięcia nawet gdy kluczyk w stacyjce jest przekręcony

    Gdzie znajduje się punkt podłączenia masy do silnika w tej corsie ?
  • Poziom 43  
    Na śrubie rozrusznika i "łatwo" go przykręcić przez pomyłkę razem z plusem pod elektromagnes.
  • Poziom 14  
    czy masa jest przykręcona do śruby mocującej rozrusznik ?
  • Poziom 42  
    kongo napisał:
    czy masa jest przykręcona do śruby mocującej rozrusznik ?

    A u ciebie jak jest?
  • Poziom 39  
    kongo napisał:
    Po podłączeniu nowego rozrusznika do cewki elektromagnesu podłączyłem 2 grube kable do dużej śruby elektromagnesu ,
    Może tutaj masz problem.
  • Poziom 39  
    Prąd i alternator więc ok, drugi kabel z oczkiem fi6 na mniejszą śrubę.

    Masa przykręcona do górnej śruby rozrusznika.

    A odpala wogóle? Może zapłon włączony, odpal i sprawdź ładowanie, jeśli będzie ok to jeździj, ale obserwuj.
  • Poziom 42  
    decybel91 napisał:
    Prąd i alternator więc ok,

    Nie zawsze, dzisiaj miałem (z ciekawości sprawdziłem...) corsę 1.4 16V i z alternatora kabel bezpośrednio do akumulatora szedł, a na rozruszniku tylko jego zasilanie było....
    Myślę, że chłopak ma strasznie małą wiedzę w tym zakresie, że nasze porady o "kant.."...
  • Poziom 18  
    Najlepiej jednak niech zasięgnie wiedzy od kogoś co ma pojęcie tak jak pisze poprzednik !! Ja kiedyś poprawiałem po ufoludkach którzy się upierali że wszystko jest podłączone tak jak było pierwotnie a nie działa.Ale to temat jak rzeka i szkoda się rozpisywać.
  • Poziom 14  
    Tak źle podłączyłem masę miała oczko tej samej średnicy co plus do cewki elektromagnesu.Wszystko o.k.