Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat 125p - wymiana alternatora na inny

vezok 20 Sep 2013 07:48 3339 16
  • #1
    vezok
    Level 9  
    Witam. Chcialbym sie dowiedziec czy po wymianie orginalnego alternatora na inny od sieny 1.6 benzyna albo golfa 3 1.8 benzyna obejdzie sie bez pozniejszych problemow w trakcie eksplatacji. Regeneracja starego albo wymiana na nowy orginalny odpada.
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    vezok
    Level 9  
    17v nie za duzo jak na fiata? górna granica z tego co wiem u mnie ma byc 14,5 co i tak jest nie osiagalne na obecnym alternatorze.
  • #4
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    W czasach gdy było trudno o alternator a była prądnica ,montowałem alternator z Fiata 125p ,trochę było zabawy lecz działał dobrze.Zaletą tego było to że prędzej ładował niż oryginalny z malucha,dodatkowo regulator mechaniczny ,na którym można było podbić ładowanie.Ja stosowałem do Malucha tradycyjny jaki był ,wymieniałem przewód zasilający alternator na 10²,dokładałem regulator mechaniczny .Ustawiałem ładowanie tak by było około 14,2-14,5V na akumulatorze i problemów nie miałem .Akumulator był cały czas doładowany,samochód na dworze.
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    Zico63
    Level 37  
    middy1983 wrote:
    Te 17,0V strzelone w ciemno

    ...raczej "w kolano"! Takie napięcie szybko zniszczy akumulator. 14,3 ± 0,3V i tak ma być. A jeśli są tak ogromne różnice na alternatorze i później na akumulatorze - instalacja do czyszczenia.
    Do Kolegi Vezok: pamiętaj, że Golf ma regulator napięcia wbudowany i nic już mu nie trzeba; za to kilka zmian w układzie kontrolnym.
    Wszystko jest na forum.
  • #7
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    middy1983 wrote:
    Te 17,0V strzelone w ciemno. Nie wiem jaka jest górna granica napięcia w różnych altkach.
    Czemu się wypowiadasz nie posiadając wiedzy?
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pytanie zasadnicze - po co wymieniać alternator? Jeśli jest problem z napięciem, to zacznij od przeczyszczenia złącz elektrycznych i sprawdzenia regulatora napięcia. Pamiętaj, że jego obudowa ma mieć dobry kontakt z masą pojazdu. Zawsze też możesz zastosować regulator elektroniczny. Najprościej wymienić alternator na polonezowski dziewięciodiodowy (jeśli masz jeszcze sześcio - były w starszych fiatach). Oczywiście konieczne będą zmiany w instalacji.
  • #10
    vezok
    Level 9  
    alternator chce wymienić ponieważ mam już dość kombinacji z tym altkiem przy wylaczonych światłach mijania (jezdze na dziennych) przy 2,5tys obrotów ładowanie dochodzi do 16,6V a na wlaczonych mijania przy 3tys obrotow mam 12,6-13v czasem 14v Na wolnych obrotach brak prądu. Alternator mam 6 diodowy wymienialem juz regulatory dwa razy plus jeszcze jeden na 9 diodowy i ciagle jest to samo. Nie chce mi sie go wyciagac po raz 5 nie majac pewnosci ze jak go wsadze bedzie dobrze, a ze mam dwa takie dostepne go chetnie je zaloze zeby sie pozbyc problemu.
  • #11
    nikusert
    Level 40  
    To racja ,wymienić przewód zasilający ,jak pisałem ,zamontowałem przerobiony regulator z Autosana elektroniczny z możliwością regulacji potencjometrem ładowania ,ustawiłem około 14,5V by było na akumulatorze i nie miałem problemów.Sprawdziłem po pewnym czasie gęstość elektrolitu ,i było OK.Wszelkie przeróbki na inny alternator robiło się ze względu na brak możliwości i cenę alternatora w tamtych czasach.Pamiętam że ktoś co miał Malucha z alternatorem to był wypas.
  • #12
    Zico63
    Level 37  
    nikusert wrote:
    Pamiętam że ktoś co miał Malucha z alternatorem to był wypas.

    Owszem, dla tych z "dynamem"... Ale szału z tymi alternatorami nie było. Ponieważ był na siłę zaadaptowany z szybkoobrotowej Zastavy, ładował też dopiero "w jeździe" a w korkach była lipa.
    Całą o tym historię opisuję w innym temacie na forum.
  • #13
    vezok
    Level 9  
    no to co tu jeszcze próbować? jezeli chodzi o regulator to mam możliwość kupienia regulatora mechanicznego od fiata ale chce być pewny że mu to pomoże bo nie chce mi sie 20km po niego jeździć, a kabel zasilający wymieniłem jakieś 2mce temu
  • #14
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przede wszystkim sprawdź stan techniczny alternatora - pierścienie ślizgowe, czy nie ma uszkodzeń uzwojeń, mostka. Popraw okablowanie. Najlepiej poprowadź nowe akumulator - alternator i porządną masę. Potem zastosuj regulator elektroniczny dla konkretnego typu alternatora. I lepiej załóż dziwięciodiodowy lub przerób ten, by wyeliminować przekaźnik lampki ładowania.
  • #15
    blazej.1994
    Level 24  
    Jeśli kolego masz możliwości i siły na taką przeróbke to czemu nie? Zawsze taka wspólczesna konstrukcja będzie dużo bardziej nie zawodna i efektywnijesza od oryginału z fiata. Najważniejsze to żeby koła pasowe były względem siebie prosto, niaciąg paskaa prawidłowy. problemy elektryczne to mały pikuś.
  • #16
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ludzie, przestańcie wypisywać bzdury. Życzę powodzenia, we wciśnięciu pod kolektor innego alternatora niż oryginalny Zelmot - udawało się jedynie zakładać mocniejsze, z szerszym stojanem pochodzące bodaj z Tarpana, za to identycznie mocowane. To jedno. Drugie - takie wahania napięcia, to utleniona instalacja, wymagającaa pilnej naprawy - nawet alternator z NASA nic tu nie pomoże.

    Dodano po 8 [minuty]:

    blazej.1994 wrote:
    Jeśli kolego masz możliwości i siły na taką przeróbke to czemu nie? Zawsze taka wspólczesna konstrukcja będzie dużo bardziej nie zawodna i efektywnijesza od oryginału z fiata.
    Jeszcze lepiej.
  • #17
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Pierwszy motyw to właściwa instalacja alternatora Fiata 125p

    Po drugie da się wcisnąć alternator 150A z Laguny 2,2DCI. Nie do 125p a do poloneza ale podobnie się tam ma.
    vezok wrote:
    Chcialbym sie dowiedziec czy po wymianie orginalnego alternatora na inny od sieny 1.6 benzyna albo golfa 3 1.8 benzyna obejdzie sie bez pozniejszych problemow w trakcie eksplatacji


    Odpowiadając na pytanie autora i starając się pisać pomocnie odpowiadam.

    Tak, jeśli go zamontujesz , zmienisz koło pasowe i ustawisz idealnie w lini 3 kół pasowych to bez problemu będzie działał.