Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio FORD 2006 - wyłacza się.

14 Mar 2005 19:58 2676 8
  • Poziom 15  
    Witam! Mam radio samochodowe Forda 2006. Jest w nim bardzo dziwna usterka, gdy napięcie zasilania przekroczy 14V to radio się wyłącza i świeci tylko podświetlanie wyświetlacza. Sprawdzałem napięciowo, co się wtedy dzieje, wszędzie zanika 5V. Mierząc napięcia zatrzymałem się na ukałdzie scalonym IC001 o symbolu 70017. Wchodzi na niego pełne napiecie, a wychodzi z niego na kilku nóżkach 5V. Po podwyższeniu napięcia wszystko na nim zanika, oprócz zasilania 14V. Czy ktoś kiedyś spotkał się z taką usterką? Nie jestem pewien, czy to akurat ten układ jest uszkodzony, są to tylko moje przypuszczenia. Proszę o pomoc. Pozdrawiam :)
  • Poziom 32  
    Ale poco podajesz na niego 14V??? To radio dobrze chodzi na 12V. Wiem że z akumulatora jest ciut wyższe ale ono nigdy nie osiągnie 14V, nawet niewiem czy 13 osiągnie. Jak zasilasz go większym napięciem to możesz je poważnie uszkodzić. Niech zgadne ten układzik o którym piszesz ma 28 nóg???
  • Poziom 15  
    Podaje na niego te 14V, ponieważ było zamontowane w samochodzie i podczas, gdy silnik pracował było napiecie 14,4V i radio się wyłączało. Co do ilości nóg tego układu, to miał ich mniej, tak mi się wydaje (coś ok 16 chyba). Nie mam tego radia pod ręką, bo zostało w warsztacie.
  • Poziom 32  
    Ja na dobry początek zajoł bym się 14V - myślę że tak być nie może gdyz takim napięciem (mniej więcej) jest ładowany akumulator i z prostownika i z alternatora. W związku z tym napięcie na akumulatorze będzie ciut wyższe niż 12V. Dokładnie bym się dowiedział na forum z usterkami samochodów.
  • Spec od car audio
    13.6 - 14,4 prawidłowy zakres napięć. Radio samochodowe musi pracować poprawnie od 11 do 16V, przy mniej niż 9V musi zrobić reset.
  • Poziom 15  
    Radio było zakładane do nowego peugeota 206, więc z autem jest ok. Arko100 jutro z samego rana sprawdzę dokładnie, co to za układ tam siedzi. A co do zakresu napięć, to radio chodzi od 6.5V bez resetu do 14. Pozwyżej się blokuje :( A czy wogóle układ TA14832 jest dostepny? Słyszałem, że dostać coś do forda, to jak trafić w lotto :) Dobra dziś juz ide spać, jutro dalej pomęczymy ten temat :) Dziękuje i Pozdrawiam.
  • Spec od car audio
    Jeżeli masz to w nowym Peugeot 206 to bardzo uważnie zwróciłbym uwagę na drugi plus (ten po stacyjce). W tych autkach dziwnie potrafi czasem sobie płynnie do 0V schodzić.
  • Poziom 15  
    Witam ponownie.
    Sprawdziłem dokładnie, co to za układ tam siedzi i rzeczywiście, jest to 70017 FB. Radio w tym Peugeot miałem podpięte pod stałego plusa. Pod zasilaczem dzieje się tak samo jak w samochodzie, więc akurat do auta bym sie nie przyczepił. Co jeszcze dzis zauważyłem. Po podłączniu radia do zasilania, jest ok, dopiero po ok 15 min, coś się nagrzeje i radio zaczyna "głupieć". Dzis sie rozejrze za tym scalaczkiem TA14832, czy jest wogóle dostępny.