Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

spalone zasilanie halogenów - bezpiecznik termiczny ??

20 Wrz 2013 20:04 2016 6
  • Poziom 2  
    witam,
    to mój 1-wszy post tutaj , tym bardziej witam podwójnie serdecznie.
    Otóż mam problem ( :D ), "spalił" się nowy "nie tani" żyrandol, 4 x 20W halogen + ledy + sterowanie. "Otwarłem" go, a tam 3 puszki, podejrzewam że padł transformatorek od zasilania halogenów, ponieważ ledy i sterowanie działa. Po wyjęciu, okazało że, prawdopodobnie, przepalił się bezpiecznik termiczny (nie jestem pewien).
    Proszę o poradę czy to w ogóle się przepalił bezpiecznik termiczny i jakiej możne być "wartości"?
    Jestem kompletnym laikiem w temacie elektroniki/elektryki, chociaż wlutować to coś dałem radę :D , więc z góry przepraszam za błędy merytoryczne.
    Na zdjęciu zaznaczyłem to ustrojstwo. Gdzie to można ew. kupić?

dzieki, pozdrawiam
    Paweł

spalone zasilanie halogenów - bezpiecznik termiczny ??
  • PCBway
  • Poziom 34  
    Bezpiecznik to jest bez wątpienia.
    Świadczy o tym angielskie oznaczenie na płytce - FUSE.
    Jeśli na rurce brak jest jakiegokolwiek oznaczenia i brak takowego na płytce drukowanej to jego wartość może podać ci tylko ktoś kto posiada taki sam zasilacz.
    Jeśli ten bezpiecznik w obwodzie napięcia sieciowego 230V to jeśli posiadasz odpowiednie umiejętności to na próbę możesz wlutować tam na drutach bezpiecznik radiowy 500 mA.
    Być może uszkodziły się inne elementy a nie tylko sam bezpiecznik.
  • PCBway
  • Poziom 31  
    On jest całoszklany to chyba widać czy żyła w środky jest upalona?Jeśli tak to można go na próbę zastąpic zwykłym topikiem 5/20 mm-tylko trzeba znać wartość prądową oryginału.Jak na topiku ruszy można wtedy szukać odpowiedniego termika [przydało by się odczytać temperaturę i prąd-na większości termików te dane są napisane]
  • Poziom 2