Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW&SKODA - Poszukiwania samochodu koncernu VW z silnikiem diesla

Artixis 21 Wrz 2013 00:08 2307 9
  • #1 21 Wrz 2013 00:08
    Artixis
    Poziom 7  

    Witam wszystkich.
    Chciałbym poruszyć problem wyboru samochodu z silnikiem wysokoprężnym z koncernu VW, tj. Volkswagen Golf 4-tej i 5-tej generacji jak i Skody Octavii I-szej lub II-jej generacji.Chciałbym się dowiedzieć jakie są Wasze opinie o tych autach.Które będzie najwłaściwszym autem do poruszania się do pracy jak i czasem wyskoczenia poza miasto.Dodam jeszcze że interesują mnie najbardziej wersje SDI, ale i też TDI na pompie wtryskowej (VP) .Co do nowszych silników które zapewne były montowane w Skodzie Octavii II i Golfie V nie jestem kompletnie obeznany,prawdopodobnie pod maską nie znajdę już VP na PD.No ale cóż może ktoś mi przybliży coś na temat silników z pompo-wtryskiwaczami. Interesuje mnie tez technologia zawieszenia w tych samochodach, no i ogólnie zadowolenie, dostępność na rynku. W miarę możliwości proszę o odpowiedzi.

    0 9
  • #2 21 Wrz 2013 08:36
    Piasek80
    Poziom 29  

    Jeżeli to am być trwałe i bezawaryjne pozostają tylko silniki na VP czyli Golf Mk4 lub Octavia I
    90 i 110KM.

    0
  • #3 22 Wrz 2013 22:07
    arletaj
    Poziom 12  

    Skoda octavia 1,9 tdi 90 km na VP polecam.

    0
  • #4 22 Wrz 2013 22:50
    kundzios
    Poziom 19  

    Jak poprzednicy silnik 1.9TDI VP, osiągają imponujące przebiegi. Dostępność? Multum aut z takim silnikiem. Części bardzo dużo i w normalnych cenach.
    Silniki PD już gorsze w naprawie, droższe i bardziej awaryjne, ale nadal bardzo żywotne. Silniki 2.0TDI i 2.5TDI sobie daruj, bardzo awaryjne.
    Co do zawieszenia to zależnie od modelu, np AUDI 80 będzie miało zwykły wahacz, pancerne i bardzo tanie w ew. naprawie (tuleje gumowe). Nowsze auta jak PASSAT B5 już ma zawieszenie na aluminiowych drążkach, droższe w naprawie, pojawiło się sporo zamienników i naprawa nie jest już taka droga jak kiedyś.

    0
  • #5 23 Wrz 2013 11:13
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Co do ogólnego zadowolenia to Octavia I otrzymuje ode Mnie duży minus za materiały użyte we wnętrzu, oraz mizerne wyposażenie w porównaniu do chociażby przeciętnego Golfa IV.

    0
  • #6 23 Wrz 2013 11:22
    wedsew
    Poziom 15  

    Alfred_92 napisał:
    Co do ogólnego zadowolenia to Octavia I otrzymuje ode Mnie duży minus za materiały użyte we wnętrzu, oraz mizerne wyposażenie w porównaniu do chociażby przeciętnego Golfa IV.


    Wystarczy skupić się na Octavii 1 w wersji Laurin&Klement i możesz zapomnieć o Golfie 4. Zresztą zwykła O1 też w niczym Golfowi 4 nie odbiega pod względem jakości wnętrza. Oba są kiepskie.

    0
  • #7 23 Wrz 2013 11:34
    Alfred_92
    Poziom 32  

    wedsew napisał:
    Oba są kiepskie.

    Zgadza się, ale w L&K deska będzie nadal z beznadziejnego materiału tyle że będzie pomarańczowa.

    0
  • #8 23 Wrz 2013 11:57
    wedsew
    Poziom 15  

    Alfred_92 napisał:
    wedsew napisał:
    Oba są kiepskie.

    Zgadza się, ale w L&K deska będzie nadal z beznadziejnego materiału tyle że będzie pomarańczowa.


    Jest lepsza niż w Golfie 4 i Audi A3. I nie pomarańczowa, tylko jasnobeżowa.

    0
  • #9 26 Wrz 2013 20:54
    Artixis
    Poziom 7  

    Dziekuję Panowie za podpowiedzi, szkoda jeszcze ze nie wzięliście pod uwage Golfa V i Skody Octavii II jesli ktoś mogłby wyrazić swoją opinie o nich,zawieszeniu i silnikach tam montowanych tj.105KM i 115KM to bardzo bym prosił o wypowiedzenie się na ten jeszcze temat. Dzieki z góry że odpowiedzieliscie ;)

    0
  • #10 03 Paź 2013 12:22
    tzok
    Moderator Samochody

    O II ma zawieszenie wielowahaczowe, silnik 105KM jest trochę za słaby (ja mam 90KM w Puncie z silnika 1.3), choć w 2-3 osoby bez bagażu spokojnie daje radę. Silniki BXE miały problem z wycierającymi się i obracającymi panewkami na wale i wycierający się popychaczami zaworów. Mój ojciec ma krajowy egzemplarz OII FL z przebiegiem ponad 180 tys. km - wedle mechanika zawieszenie jest w idealnym stanie ale nie jestem w stanie powiedzieć co było przy nim robione, bo ma to auto od niedawna. Na pewno padła sprężarka klimy i dwumasa. Jeśli maiłbym kupować dla siebie brałbym liftbacka z silnikiem 2.0TDI (mimo jego poważnych wad w tym modelu). PD było technologią bez przyszłości. Silniki PD były 8V więc dobrze "szły" z dołu ale zakres użytecznych obrotów jest niewielki. Bardzo brakuje 6 biegu, długa 5'ka nie pomaga na autostradzie (jest głośno). Niemniej auto bardzo wygodne i doskonale się prowadzące.

    0