Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault/Megan/Clasic - Immobiliser nie dziaøa

renault 21 Sep 2013 00:46 12993 38
Relpol
  • #1
    renault
    Level 11  
    Witam.

    Problem z immobiliserem jest trochę dziwny, po przekręceniu kluczyka lampka od immobilisera zapala się na jakieś 5s i gasnie. Auta nie można uruchomić i nie działa centralny zamek z pilota. Przy próbie wprowadzenia kodu przyciskiem od centralnego nic sié nie dzieje. Dziwne jest w tym wszystkim to, ze przy rozkodowanym kluczyku lampka od immobilisera powinna migać szybko, a swieci tak jak by było wszystko wpożadku . Jaka może być przyczyna nie działania centralnego z pilota i braku możliwości odpalenia auta.
  • Relpol
  • #2
    Ture11
    Level 38  
    Kolego, więcej konkretów. Jak rozumiem, Megane Classic I ph I, silnik 1.6 lub 1.4, immobilizer z pilotem IR?
    Typowe było zamakanie odbiornika podczerwieni przez cieknącą antenę, ale to nie jest przyczyna u Ciebie, na pewno. Dioda faktycznie, zachowuje się jak gdyby immobilizer pracował w porządku, no ale chciał - nie chciał, po chyba 15 minutach po wyjęciu kluczyka dioda powinna zacząć migać (zazbrojenie systemu)... Objawy według mnie są niepokojące, ale w zasadzie więcej nie dam rady ci pomóc. Może Ci pomoże to, że wina nie leży w płytce odbiornika IR, bo jego fizyczne odłączenie nie spowoduje takiej usterki (próbowałem).

    Podstawowe pytanie - było coś kombinowane z immobilizerem?

    Dodano po 13 [minuty]:

    renault wrote:
    Przy próbie wprowadzenia kodu przyciskiem od centralnego nic się nie dzieje.


    Chodzi o kod awaryjny? Przyciskiem od zamykania wewnętrznego? Być może rozmawiamy o innej wersji pojazdu, bo w mi znanej kod awaryjny wprowadza się ze stacyjki (do czego konieczna jest migająca dioda...)
    Być może jednak po prostu źle zrozumiałem.

    Pozdrawiam i przepraszam, jeśli chlapnąłem jakąś bzdurę...
  • #3
    renault
    Level 11  
    Zgadza się , Megane Classic I ph I, 1.4, immobilizer z pilotem IR. Co do diody to chyba się źle zrozumieliśmy. U mnie zapala się na parę sekund i gaśnie kontrolka nieprawidłowego działania systemu. Natomiast dioda od prawidłowego działania zapłonu nie reaguje. Nic się z nią nie dzieje (nie zapala się). W związku z tym mam pytanie: gdzie znajduje się moduł immobilajzera. Bezpieczniki wszystkie są sprawne w skrzynce bezpiecznikowej.
  • #4
    Ture11
    Level 38  
    Być może faktycznie rozmawiamy o innych systemach. Ja mówię o immobiliserze w megane 1.6, wydawało mi się, że nie różnią się niczym, a jednak.

    Przyznam, że teraz czuję się trochę zmieszany, więc bardzo Cię przepraszam, ale chciałbym Cię jeszcze zapytać, gdzie znajduje się kontrolka nieprawidłowego działania systemu? Jak ona wygląda (chodzi o to co wszyscy nazywają żartobliwie EKG?)? Prosiłbym także o sprecyzowanie "diody od prawidłowego działania zapłonu (czerwona dioda, która powinna migać po zamknięciu drzwi?)".

    Teraz ja ci powiem tak; mówię, wzorując się na wersji 1.6RT 97 rok - skrzynka bezpieczników jest jedną obudową z modułem immobilizera - nazywa się to moduł BSI. Tak było w 1.6.


    P.S.
    Moje rady mogą być nic nie warte... (ale w sumie i tak nikt nie odpisuje w tym temacie :-) )
  • Relpol
  • #5
    Erwin123
    Level 26  
    ehhhh.... Który rocznik ? .
  • #6
    renault
    Level 11  
    Sorry rocznik 96. A u mnie zapala się tylko kontrolka nr2. Jak wcześniej miałem Safrana to mrugała właśnie ta kontrolka, dlatego też przyjąłem w Meganie , że powinna mrugać. Kontrolka nr1 u mnie nie reaguje.
  • #7
    wloc
    Level 34  
    Bo ktoś pozbył się imma dlatego nie ma kontrolki

    Dodano po 6 [sekundy]:

    Bo ktoś pozbył się imma dlatego nie ma kontrolki
  • #8
    Ture11
    Level 38  
    Witaj.
    Wreszcie wiele się wyjaśniło.
    Kontrolka numer dwa nie musi wskazywać na problem z immobilizerem. Tym bardziej, że zachowuje się chyba normalnie (zapala się i gaśnie po 5 sekundach).
    Faktycznie, brak migania immobilizera jest niepokojący. Z tego, co mi wiadomo, immobilizer jest zasilany przez bezpiecznik od zegarów (podobnie jak poduszka powietrzna chyba). Bezpieczniki, jak mówisz, są sprawne...

    Rozumiem także, że kontrolka nie działa od kiedy kupiłeś samochód, i nie wiesz, jakie naprawy były robione..?

    Być może immo jest uszkodzone lub go nie ma, ale możliwe jest, że to nie jest powód nieodpalania samochodu. Dla ułatwienia kilka pytań:

    Czy po wejściu do samochodu i przekręceniu kluczyka pojawia się szmer pracującej pompy paliwa (jakieś 2 sekundy)?

    Czy jest iskra na świecach?

    Czy przycisk zamykania drzwi wewnątrz pojazdu nie powoduje ruchów rygli?

    Może się przydać informacja, czy kontrolka poduszki powietrznej świeci się przez kilka sekund po włączeniu zapłonu?

    Rozumiem także, że po 5 sekundach od przekręcenia kluczyka palą się tylko kontrolki:
    - temperatury silnika
    - akumulator
    - kontrolka oleju
    -
  • #9
    renault
    Level 11  
    Nie wiem jak to wyjaśnić, ale z tego co wiem nigdy kontrolka nr1 się nie zapalała się i jak popatrzyłem na licznik to wcale jej tam nie ma. Pomimo wszystko działał centralny i auto pod względem odpalania zachowywało się tak jak z immobilizerem. Teraz nie mogę odpalić auta i nie mogę zaprogramować kluczyków i nie działa centralny z kluczyka.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Kontrolka nie działa od momentu kupna samochodu.
    Iskra na świecach jest.
    Pompka nie załącza się.
    Przycisk zamykania drzwi na desce rozdzielczej działa prawidłowo. Naciśnięcie na czerwoną kropkę zamyka, na symbol samochodu otwiera.
    Kontrolka poduszki powietrznej świeci się przez parę sekund.
    Kontrolki:
    - temperatury silnika
    - akumulator
    - kontrolka oleju
    po 5 sekundach od przekręcenia kluczyka palą się'
  • #10
    Ture11
    Level 38  
    No, to coraz ciekawiej. To może kolega powie, co sygnalizowało uzbrojenie systemu, gdy jeszcze działał? Jak pisałem, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, po kilkunastu minutach powinna zacząć migać kontrolka LED koloru czerwonego, oznaczona na Twoim zdjęciu numerem 1. Na licznik popatrzyłeś i nie znalazłeś kropki, w której mogłaby być dioda, czy kropka jest, ale nie ma wlutowanej diody (od strony ścieżek?)

    Być może w twoim samochodzie jest immobiliser, tylko nie działa sygnalizacja jego działania, a przy okazji przestał działać kluczyk... A może po prostu niektóre wersje nie miały kontrolki, a może zegary w ogóle były zmieniane?... Gdybać można długo.

    Oczywiście, rozumiem, że zarówno dioda na kluczyku, jak i dioda IR zapalają się po naciśnięciu przycisku na kluczyku? Diodę IR można sprawdzić patrząc na nią przez aparat cyfrowy (np. w telefonie).

    Jeśli ogólnie ma kolega problem z odpowiedzią na te pytania, to niech kolega chociaż nagra filmik z zachowania kontrolek po włączeniu stacyjki... Albo proszę opisywać sytuację trochę lepiej. Albo po prostu oddać samochód do specjalisty :-)

    P.S.
    U mnie zdarzyło się, że kluczyki pracowały, immobiliser też sygnalizował uzbrojenie, a odblokować się nie chciał. Były dwa powody występowania tego zachowania:

    - przeciekająca antena powodowała zalewanie odbiornika podczerwieni na suficie. po odłączeniu, wysuszeniu i uszczelnieniu przecieku problem ustapił.

    - coś nie kontaktowało. Po mocnym uderzeniu ręką w okolice bezpieczników immobilizer odebrał kod z kluczyka. Podejrzewam albo zimny lut na płytce BSI albo problemy ze złączką (kabel od odbiornika idzie od sufitu przez lewy słupek, do BSI. Kostka podłączona jest od spodu BSI, ma cztery kabelki, bodajże różowy, niebieski, czarny i jeszcze jedne, chyba szary?)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dobra, aktualizacja tego, co kolega podał, jest przydatna.

    Generalnie, po wyłączeniu immobilsera przekaźnik pompy powinien się załączyć. Z tego, co mi się wydaje, powinien się załączyć także przy uzbrojonym immo, ale tylko, na kilka sekund po przekręceniu kluczyka (zaraz to sprawdzę u siebie)
    Przekaźnik pompy znajduje się w puszce plastikowej po prawej strony od silnika, stojąc przodem do silnika. Tak było przynajmniej w 1.6.

    Dodano po 9 [minuty]:

    WAŻNE!!!
    ZGODNIE Z TYM CO NAPISAŁEM, W WERSJI 1.6RT PRZEKAźNIK POMPY ZAŁĄCZA SIĘ NA KILKA SEKUND BEZ WZGLĘDU NA STAN UZBROJENIA IMMOBILIZERA. DOPIERO PRZY ROZRUCHU JEST BLOKOWANY.

    Cóż, znowu kwestia tego, że 1.6 i 1.4 mogły się różnić.

    Do sprawdzenia są bezpieczniki i przekaźnik pompy, sprawdźić, czy jest cyknięcie rozłączające po dwóch sekundach (lub więcej, czasami).
    Ostatnio miałem taką usterkę, że pompa nie reagowała mimo stanu immobilizera. Po wykluczeniu przekaźników i bezpieczników, okazało się, że nie kontaktuje kostka w osłonie nad dywanikiem po stronie kierowcy (za plastikiem obok dźwigni maski). Kostka była poruszona przy zdejmowaniu deski rozdzielczej, i mimo, że wyglądała na połączoną, nie stykała (była pod złym kątem ustawiona).

    Dodano po 22 [sekundy]:

    Oczywiście powyższe nijak nie ma się do kwestii nie działania pilotów...

    Dodano po 13 [minuty]:

    Może trochę za chaotycznie to wszytko napisałem, różnice są widzę spore między tymi pojazdami. W 1.4 jest kontroler silnika Fenix5 a w 1.6 jest Fenix3. To one sterują pompą, więc pewnie występuje tu różnica w działaniu.

    Powiedzmy, że sprawdzenie załączania pompy jest jednak niskim priorytetem. Jeśli w megance faktycznie nie ma kontrolki immo, to coś musi być na rzeczy. Nawet gdyby rolę kontrolki immo sprawowała kontrolka z zygzakiem, to powinna chaotycznie migać (stąd przypuszczam, że powinna być dioda immobilizera, ale zostały wymienione zegary..)

    Generalnie nie wiem, czy moje rady są słuszne ( i przepraszam kolegów fachowców, którzy pewnie się ze mnie śmieją teraz). Pozytywną stroną takiego pisania jest to, że i ja się uczę nowych rzeczy :-)
  • #11
    renault
    Level 11  
    Nie jestem w stanie powiedzieć co sygnalizowało uzbrojenie systemu, ale odkąd mam ten samochód nie paliła się na desce rozdzielczej czerwona dioda a system działał poprawnie. Zwracając uwagę w dniu dzisiejszym na zegary to w miejscu gdzie powinna znajdować się dioda jest czarny plastik, nawet nie wygląda to na zaślepione, czy też przygotowane pod zamontowanie diody Czy zegary były wymieniane przez poprzedniego właściciela też nie wiem. Mogę tylko dodać, że próbując wprowadzić immo w stan programowania nie ma żadnej reakcji ze strony centralnego zamka. Piloty w kluczykach działają.
  • #12
    Ture11
    Level 38  
    Witaj.
    Zaczynam czuć się bezradny - instrukcja serwisowa nie tłumaczy zbyt wiele - albo jest wersja bez immobilizera, albo wersja z immobilizerem i nieodłączną czerwoną kontrolką... To, co jest u ciebie, najwyraźniej wykracza poza serwisówkę do silnika E7J / K7M (1.4 / 1.6).

    Właściwie, skoro nie ma tej czerownej diody, to dlaczego w ogóle twoje przypuszczenie, że winny jest immobilizer, padło właśnie na niego? Dlatego, że zamek nie reaguje na pilota?
    Pytam, bo równie dobrze przyczyną może być brak jakiejś masy, wspólnej dla centralnego zamka i pompy.

    U mnie próba uruchomienia samochodu z załączonym immobilizerem kończy się odpaleniem silnika na jedną czy dwie sekundy (zdąży wkręcić się na 2-3 tyś obrotów), po czym gwałtowne zatrzymanie... Więc chyba odcinana jest także iskra...

    U ciebie iskra jest, brakuje tylko paliwa... Dziwna sprawa...

    Podejrzewam, że kolega ma wersję samochodu bez immobilizera, a brak działania centralnego zamka jest spowodowany czym innym. Przemawia za tą teorią fakt, że nie ma kolega diody, ale przecież zegary można zawsze wymienić. Przeciw tej teorii jest stwierdzenie, że "auto pod względem odpalania zachowywało się tak jak z immobilizerem". Czy to znaczy, że po wyjęciu kluczyków i nie zamknięciu samochodu, po kilkunastu minutach nie można było go odpalić (dopóki nie zamknęło się i otworzyło ponownie drzwi?)?

    Dziwi mnie także wprowadzenia w stan programowania.. Do tej procedury trzeba mieć kod, a jego wybranie odbywa się przez zliczenie ilości mignięć diody, której u kolegi nie ma... (ta serwisówka jest jakaś dziwna...)
  • #13
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Ture11 czemu ciągle nadajesz o immo którego tam nie ma? Iskra jest a pompa nie pracuje. Osobiście podłączyłbym pompę na krótko żeby odpalić a potem szukał dodatkowego zabezpieczenia. Nie było tych megane bez immo. Tyle się napisałeś i nie potrzebnie. Gdyby miał immo to nie miałby kluczowania na cewkach.
  • #14
    Ture11
    Level 38  
    Może i kolega ma trochę racji. Wiem, że immo powinno odciąć kluczowanie cewek, jednak sam mam, jak pisałem, tak, ze na zablokowanym immobilizerze silnik zapala (2 sekundy), więc iskra przez chwilę jest. Autor napisał, że ma iskrę, więc albo nie ma immobilizera, albo sterownik odcina iskrę gdy zobaczy, że silnik "odpalił"...
    Poza tym, przy fakcie obecności immo upiera się autor.

    W pewnym momencie też zacząłem myśleć, że usterki nie są powiązane. No ale cóż, skoro przestał działać zamek i pompa, to raczej brakuje masy, niż zasilania, bo obwody są oddzielne.

    Do autora - na prawdę, dobrym pomysłem jest nasłuchiwanie, czy przekaźnik pompy cyka...
  • #15
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Prościej wpiac żarówke żeby zobaczyć czy jest zasilanie na pompę zamiast słuchać przekaznika który jest pod maską w plastikowej obudowie zagluszony przekreceniem kluczyka w stacyjce. Aby sprawdzić czy immo blokuje podlaczasz pompe na krótko i będzie wiadomo czy odpali na sekundę czy pojedzie w siną dal, mam rację?

    Ale dobra, prowadźcie te swoje byle jakie posty nadal. Tyle pisania o niczym. Ja się nie wtrącam, idę sprzątać dalej.
  • #16
    alexis.84
    Level 9  
    prosze o podpowiedz w podobnej sytuacji. Mam meganke 97, jeden z kluczy sie rozkodowal, totalna kaplica. Otwiera sie na fotokomorke, drugi klucz z kolei jeszcze "zyje" ale ledwo zipie. Jaki jest sposob zakodowania? z papierow instrukacji pisze ze niby jego kod to 0102. Przesledzilam pare info ale bez skutków.
  • #17
    Voltage000
    Level 10  
    aleksis.84 Witam skad wiesz,ze masz taki kod jaki podales??? Podaj nr vin i wszystko co masz jak otworzysz kluczyk(wszystkie linijki) sprobujemy wygenerowac kod. Pozdrawiam. Kod nie sklada sie z cyfry "zero" wiec to nie kod.
  • #18
    alexis.84
    Level 9  
    Hej Voltage000. Taki kod mam wpisany w niemieckich papierach- w rubryce kod klucza. To co mam w kluczu( bede pisala bardzo potocznie, poniewaz nie mam zielonego pojecia w tym temaci, ale sie staram :)

    na gorze sa dwa kody, jednak pierwsze cyfry nie wyrazne: _ 7027, kolejne _4UTN
    na dole przy samym "kluczu" : S 105059001, >PA6 GF40<,
    najnizej 2,2 D

    Ostatnio probowalam zakodowac metoda: przyciskajac klawisz zamka centralnego, z wlozonym pilotem w stacyjce, i za kazdym mrugnieciem na desce rozdzielczej odliczajac do 4x, potem kierowanie pilota do immo i 4krotne nacisniecie. Nie działa. Jedyny efekt to, to ze przez chwile przestal dzialac dobry pilot.
  • #19
    Voltage000
    Level 10  
    alexis.84 wlasnie najwazniejsze dla mnie sa te dwie linijki nie wytopione w plastiku(a te tak jakby nadrukowane) i druga sprawa podaj vin. To co dostales od niemca to nie kod klucza. Jak bede mial te info i wygeneruje kod..to dopiero wtedy podam info jak kodowac...

    Dodano po 10 [minuty]:

    alexis.84 to bedzie gdzie te 4utn ten brakujacy znak (postaraj sie jakos odczytac,a jak sie nie uda to na zasadzie prob i bledow sie postaram..ale podaj tez vin. pozdrawiam.
  • #20
    alexis.84
    Level 9  
    Voltage000 VF1BA0L0F16015085, na moje oko 54UTN (chociaz moznaby podciagnac pod S, ale wyglada na 5)

    Pozdrawiam.
  • #21
    Voltage000
    Level 10  
    8668 Twoj kod kluczyka

    Dodano po 1 [minuty]:

    S4UTN to "s" dalej wiesz jak postepowac?
  • #22
    alexis.84
    Level 9  
    dzięki za kod. Liczę na pomoc w 100%, wiec proszę napisz jak go wbic aby pilot zadziałał.
    pozdrawiam
  • #23
    Voltage000
    Level 10  
    przekrec kluczyk...dioda miga szybko...wciskacz przycisk centralnego zamka....zaczyna mrugac wolno..czekasz az (w Twoim przypadku pierwsz cyfra kodu 8)..puszczasz przycisk i znow wciskasz...druga cyfra 6 trzecia 6 i i tak do czwartej 8. (wtedy juz masz awaryjne odpalenie samochodu) ale jezeli chcesz wkodowac kluczyki to musisz przejsc cala porocedure...wiec: jak dojdziesz do 4 cyfry ..wyjmujesz kluczyk ze stacyjki i znow trzymasz przycisk centralnego zamka az drzwi sie zamkna i otworza...wtedy kierujesz kluczyk na diode przy lusterku i programujesz..jeden po drugim. Kolega mial te same objawy co Ty...coraz gorzej mu dzialal klucz,az musial przykladac bezposrednio do czytnika IR..po wkodowaniu na nowo kluczy..smiga jak nowy..pozdrawiam. pamietaj jeszcze ze jak zle wcisniesz ktoras cyfre musisz odczekac kilka minut az dioda na zegarach zacznie szybko migac po przekreceniu stacyjki..lub wyjac bezpiecznik 5a(chyba ze juz go ktos zamienil na inny) ale to musisz poszukac w skrzynce,gdyz nie pamietam gdzie on sie najduje..pozdrawiam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    jeszcze jedna sprawa..tam napisalem ze przy programowaniu kluczy musisz wylaczyc stacyjke i trzymac przycisk zamka(jak to nie zadziala to wylacz i wlacz stacyjke a nastepnie przytrzymaj przycisk zamka) nie pamietam juz dokladnie ktora wersja jest ok,ale napewno ktoras dziala na 100%
  • #24
    dylan1
    Level 19  
    ludzie temat z problemem immobilizera ciągnie się od 21 września...

    przcież naprawa tego to max 30minut kolego renault czego Ty w ogóle oczekujesz...
  • #25
    alexis.84
    Level 9  
    Do Voltage000 bardzo Ci dziekuje za pomoc. Dam znać czy się powiodlo.

    Do dylan1, jeżeli ten temat się ciągnie to znak, że jednak nie którzy sobie z tym nie radza tj ja i nie kolego tylko koleżanko jak już..

    pozdrawiam cierpliwych i zniecierpliwionych :P
  • #26
    dylan1
    Level 19  
    przecież od tego są warsztaty samochodowe co trudnią się naprawa immobilizerów.
  • #27
    Voltage000
    Level 10  
    Dylan co sie wcinasz...Nie Twoj watek..nie twoj biznes, nie z Toba rozmowa.... jest kod...dziala..wiec jak Twoje posty opieraja sie jedynie na wysylaniu do warsztatow....to reklamuj sie gdzie indziej...pozdrawiam!!!!! Dzieki alexis84..pozdrawiam i fajnie , ze wszystko dziala....

    Dodano po 3 [minuty]:

    druga sprawa, ze niektorzy ciezko pracuja i nie maja czasu odpisywac co 5 minut... tu nie chodzi zeby dac komus zarobic,a pomoc..od tego jestem przynajmniej ja ....i jak masz problem Dylanie to wez gleboki oddech...przejdz sie na spacer ...rozluznij sie..idz na silownie..pobiegaj z psem, kotem...szczurem....zrob co chcesz ..i nie wnikaj ile nasz watek sie ciagnie!!!!! Mogles wczesniej pomoc(wyslac do warsztatu(hahahahaha)

    Dodano po 12 [minuty]:

    trzecia sprawa Dylanie akurat nasz watek sie ciagnie od 3 pazdziernika i to max naprawa 10 minut jakby przyjechala do mnie ....ale ja nie jestem naciagaczem z zawodu jak Ty!

    Dodano po 3 [minuty]:

    czwarta sprawa...u ciebie naprawa wyglada tak.....10 minut rozmowa ze znajomym w renault...ktory wyszuka kod...wezmie 100(ty przytniesz na tym 50) juz jest 150.... pokrecic przyciskiem zamka i kluczykiem(trzeba wyjasnic klientowi jaka to skomplikowana procedura 20 minut....100.... klient zostawia 250 i jestes happy...ok... Tak sobie zarabiaj...tylko juz Cie prosze ....ciiiiiiiiiiisza...bo mnie glowa boli.....
  • #28
    Voltage000
    Level 10  
    Od: alexis.84
    Do: Voltage000
    Wysłany: 15 Paź 2013 15:33
    Temat: meganka Cytuj wiadomość
    alexis.84
    Poziom 3
    Poziom 3


    Dołączył: 03 Paź 2013
    Posty: 5
    Miasto: Strzegom
    punktów: 33.00
    Ofiarowanie punktów
    jeszcze raz dzięki za pomoc. okazalo sie ze jeden z kluczy jest calkowicie padniety, ale metoda poprawna, bo drugi klucz smiga jak nowy, pozdrawiam Ola.




    Jeżeli powyższa wiadomość dotyczy transakcji kupna lub sprzedaży zachowaj szczególną ostrożność w stosunku do osób z małym dorobkiem na forum.
  • #29
    gosiek0012
    Level 10  
    Witam mam problem z Renault Megane Scenic 97r. Wczoraj wiadając do auta nie mogłam go odpalić, ponieważ nie wyłączył się immo. (drzwi otworzyłam kluczykiem) myślałam, że to wina baterii, więc zostały one wymienoine, nie pomogło (dodam, że wtedy przy naciskanu świeciła się normalnie czerwona dioda). Poszłam do elektromechanika, który cośtam w kluczyku zlutował i działał... do dzisiaj !!! Dzisiaj miałam podobna sytuację tylko teraz nie zawsze zapala się ta czerwona dioda i czasem działa czasem nie... Czy pomoże mi ktoś w czym może być problem i jak go rozwiązać ???
  • #30
    Voltage000
    Level 10  
    Czy ta dioda na zegarach miga z dosc duza czestotliwoscia?? Jak sie zachowuje po przekreceniu stacyjki???

    Dodano po 3 [minuty]:

    wlacz aparat w telefonie i zobacz czy nadaje IR..przytrzymaj przycisk od kluczyka i nakieruj aparat na ta diode ktora jest przy trzonie...