Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPel Vectra B 1.6 16v 96rok - piszczą hamulce po wymianie klocków i tarcz

21 Wrz 2013 18:05 11667 14
  • Poziom 12  
    Witam mam taki problem wymieniłem miesiąc temu w Vectrze B 96 rok z przodu nowe tarcze BOSCH i nowe klocki BOSCH piasta została wyczyszczona i odtłuszczona tarcze nowe tak samo cały układ został wyczyszczony i odtłuszczony zmywaczem do klocków prowadnice przesmarowane specjalnym smarem tłoczki tak samo po miesiącu samochód wraca i piszczą przy na grzaniu hamulce co może być przyczyną wadliwe klocki tarcze?? dzisiaj rozebrałem wyczyściłem odtłuściłem złożem przejechałem się po mieśćcie i to samo ...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 21  
    Jeżeli dobrze wszystko wyczyściłeś i zamontowałeś, to wina może leżeć praktycznie tylko po stronie klocków. Bosch ma twarde. Mało pylą, ale piszczą. Może to z czasem ustąpi...
  • Poziom 27  
    Ile km. zrobiłeś od wymiany? Klocki muszą trochę się dotrzeć.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 10  
    Nowe klocki dociera się po montażu, rozpędzając samochód i hamując (stopniowo zwiększając prędkość). Może klocki i tarcze były zbyt łagodnie traktowane.
  • Poziom 15  
    Możesz spróbować zamienić prawą stronę komplet z lewą stroną komplet, w ten sposób klocki będą założone "do góry nogami", zmienią się kąty natarcia i może przestać piszczeć. Warto spróbować.
  • Poziom 31  
    atip napisał:
    Możesz spróbować zamienić prawą stronę komplet z lewą stroną komplet, w ten sposób klocki będą założone "do góry nogami", zmienią się kąty natarcia i może przestać piszczeć. Warto spróbować.
    Też tak robisz?
    Pawlak92 napisał:
    Nowe klocki dociera się po montażu, rozpędzając samochód i hamując (stopniowo zwiększając prędkość). Może klocki i tarcze były zbyt łagodnie traktowane.
    Docierasz przez normalne hamowanie.
    maciakwiat21 napisał:
    miesiącu samochód wraca i piszczą przy na grzaniu hamulce co może być przyczyną wadliwe klocki tarcze??
    Jeden producent więc i twardość odpowiednio dobrana. Możliwe, że nawet kawałek jakiegoś metalu jest w klocku, który powoduje piszczenie. Dość często spotykane i w najtańszych zestawach jak i tych droższych. Nie docieraj jakoś specjalnie, z tym się po prostu jeździ. Po kilkudziesięciu hamowaniach samo się zetrze.
  • Poziom 31  
    Jeżeli piszczą klocki uznanego producenta to tylko i wyłącznie dlatego że w układzie klocek tarcza nie ma odpowiedniego luzu i układ cały czas się przegrzewa. Może to być spowodowane zapchanym przewodem hamulcowym , uszkodzeniem pompy lub brakiem swobody ruchu tłoczka , to że przesmarowałeś tłoczki może nie wystarczyć twarda uszczelka lub korozja na wewnętrznej stronie cylinderka zwłaszcza na wąskim kilku milimetrowym odcinku od krawędzi do uszczelki doskonale utrudnia swobodny ruch tłoczka. Po miesiącu takiej jazdy twoje tarcze mogą być już do wymiany.
  • Poziom 15  
    Daro122 napisał:
    w układzie klocek tarcza nie ma odpowiedniego luzu i układ cały czas się przegrzewa


    Łatwo to sprawdzić, po zdjęciu koła, odpaleniu silnika i naciśnięciu kilka razy hamulca piasta z tarczą powinna swobodnie się obracać bez oporów (nie biorąc pod uwagę oporów łożyska i półośki - bardzo znikomych), lub lepiej zdjąć zacisk i "dobrze" obserwować cylinderek, druga osoba musi nacisnąć pedał hamulca gdzieś tak do połowy, w momencie puszczenia pedału cylinderek powinien się lekko cofnąć około 0.5mm - powinno to być zauważalne i wyczuwalne, lub sam zacisk się zaciera/kantuje w prowadnicy, ale nie w oplu - nie ma takiej możliwości ze względu na konstrukcję hamulca.
    Z doświadczenia wiem że w takim przypadku hamulce piszczą po dłuższej jeździe i przy nie naciskaniu hamulca, jeśli piszczą przy hamowaniu to problem "leży" gdzieś indziej, spróbuj przełożyć prawą na lewą stronę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeśli pedał jest twardy podczas jazdy to trzeba wymienić przewody gumowe/giętkie cylinderków.
    Pedał powinien być miękki i samochód powinien hamować odpowiednio do naciśnięcia pedału hamulca, jeśli jest to ciężko kontrolować, samochód zwalnia i raptownie hamuje to przewody gumowe do wymiany.

    Dodano po 15 [minuty]:

    xhumungus napisał:
    Może zastosuj środek taki jak na tym filmie. http://www.youtube.com/watch?v=XJdhy2GjEC4


    Można użyć smaru miedzianego, bardzo dobrze zdaje egzamin, nie stosować go przy wszelkiego rodzaju gumach, tulejkach gumowo/plastikowych bo je zniszczy.
  • Moderator Samochody
    Jesteś pewny że to Bosch? Bo jak jakieś z allegro to połowa tych co widziałem to były jakieś podróbki.
  • Poziom 12  
    ja nie zamawiam z Allegro części bo to dla mnie żaden interes i bez sensu zamówione zostały w IC
  • Poziom 21  
    maciakwiat21 napisał:
    ja nie zamawiam z Allegro części bo to dla mnie żaden interes i bez sensu zamówione zostały w IC
    Żaden interes? Kupowanie u sprawdzonych sprzedawców często się opłaci. Tym bardziej w porównaniu do InterCarsu, który ma nierzadko wysokie ceny (często wzięte z kosmosu). Ile wydałeś na części?

    Daro122 napisał:
    Jeżeli piszczą klocki uznanego producenta to tylko i wyłącznie dlatego że w układzie klocek tarcza nie ma odpowiedniego luzu i układ cały czas się przegrzewa.
    Nawet oryginalne hamulce Bosch piszczą i są z tego dość powszechnie znane...
  • Poziom 31  
    Nie jestem jakimś fanem Boscha zwłaszcza że jego produkty elektroniki zeszły na psy ale klocki te kładę z racji nie wygórowanej ceny i jeszcze nikt mi nie przyjechał że mu coś tam piszczy. Zadbaj o swobodny ruch tarczy i będzie dobrze.
  • Poziom 39  
    Jeśli dobrze wyczytałem to piszczą po nagrzaniu (tylko). Zatem podejrzenie iż bezpośrednio odpowiada za to zacisk. Skoro prowadnice klocków i zacisku nasmarowane pozostają tłoczki. A jeśli tłoczki pracują poprawnie to wzrost ciśnienia w układzie spowodowany dławieniem na przewodach lub ostatecznie pompa hamulcowa. Nie piszcie bzdetów o zmianie kierunków, docieraniu i myciu.