Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot 206 - błędy wtryskiwaczy

woofer1994 21 Sep 2013 19:39 22050 9
NDN
  • #1
    woofer1994
    Level 12  
    Witam, mój problem polega na tym że auto traci moc i szarpie przy przyśpieszaniu. Podpiąłem auto pod komputer i wykryło błędy P0201, P0202, P0203 wykasowałem i po przejechaniu i ponownym podłączeniu wykryło P0201, P0202 i P0204. Wyświetla sobie co mu się podoba, czasami jest tylko P0202 wymieniłem wiązkę co idzie do wtrysków, nic nie dało. Cewka też nowa bez zmian, wydaje mi się że wtryskiwacze są dobre bo sprawdzałem i wszystkie rozpylają żaden nie leje. A jak zapale auto to wskazówka obrotomierza się rusza ale chyba nie ma nic wspólnego że auto traci moc. Wydaje mi się że może łapie gdzieś lewe powietrze i go muli??
    Peugeot 206
    silnik 1.1
    rocznik 2000
  • NDN
  • NDN
  • #3
    woofer1994
    Level 12  
    no opisy do znam wadliwe działanie wtryskiwacza tylko dlaczego czasami 3 wtryskiwaczy czasami 1 wtryskiwacz i tak sie zmienia cały czas. I jeszcze ten obrotomierz się rusza na biegu jałowym
  • #4
    andexp
    Level 21  
    Cewka nowa, ale jakiego producenta.
    Przerabiałem przypadek, że po wymianie cewki zapłonowej (stara była ewidentnie uszkodzona) wywalało błąd wtryskiwacza/wtryskiwaczy (losowo). Kodów błędów już nie pamiętam. Działo sie to tylko pod obciążeniem, na wolnych silnik chodził jak złoto. Pomogła ponowna wymiana cewki na markową, Valeo lub Bosch. Wiem, że cena wysoka, ale w tym przypadku nie było innego wyjścia.
    Problem istniał prawdopodobnie w tym, że zamiennik tak siał WN, że zakłócał pracę ECU poprzez zintegrowany przekaźnik i wyłączał losowo wtryskiwacze. Zresztą później widziałem ten problem w innych tematach.
    Moja rada jest taka abyś spróbował zorganizować inną cewke na podmiankę. Zreszta od tego czasu mam taką cewkę na półce na tzw. testy.
    Przekaxnikowi pod ECU (o ile jest) tez warto sie przyjźeć. On też potrafi zmarnować sporo czasu i nerwów.
    I jeszcze jedno. Sprawdź odczyt z MAPa i TPSa podczas jazdy i na wolnych.
  • #5
    bartek_j
    Level 35  
    1. Może być problem cewce; tam pełni ona też rolę czujnika wałka rozrządu, czyli na podstawie napięcia przeskoku iskry identyfikuje fazę silnika.
    2. Zdarzało się że w niektórych silnikach montowanych w 206 padały wtryski. Daje się to stwierdzić po oporności cewki wtryskiwacza, w chwili gdy błąd się powtarza.

    Jeżeli wywala ci błąd na 1 i 3 to zamień 1 z 2 i 3 z 4.
    Uwaga: w niektórych silnikach PSA cylinder nr 1 nie jest normalnie od strony rozrządu tylko od koła zamachowego. Chyba specjalnie dla zmylenia.
  • #6
    woofer1994
    Level 12  
    wtryskiwacze podmieniałem ale nic nie daje bo najczęściej są błędy P0201, P0202, P0203 nawet jak pozamieniam to dalej te same błędy a jak pojeżdżę 2-3 dni to są błędy P0201, P0202, P0204 albo tylko P0202. Sprawdzałem wtryski omomierzem i mają wszystkie 15 omów sprawdzałem też czy sikają czy rozpylają i ładnie rozpylają czyli są dobre a cewkę miałem sagem i wymieniłem na identyczną też używaną i bez zmian dalej te same błędy. Postaram się zamienić na jakąś z innej firmy tylko muszę znaleść kogoś kto ma 206. A jak sprawdzić ten odczyt z MAPa i TPSa??
  • #7
    andexp
    Level 21  
    Testerem diagnostycznym który potrafi odczytać parametry bieżące pracy silnika. MAPa warto także zweryfikować pompka podcisnieniową. Ew. mając schemat, dane, podstawy elektryki/elektroniki i dobry multimetr mozna to zweryfikować.
    O cewkach Sagem mam dość negatywną opinię. Szybko padały i wśród używek często są uszkodzone siejąc WN na wszystkie strony.
  • #8
    woofer1994
    Level 12  
    dzisiaj odkryłem coś nowego na luzie jak powoli dodaje gazu to elegancko dojdzie do 6000 obrotów bez problemu a jak szybko dam gazu do dojdzie do 4000 zaświeci się kontrolka ładowania i słychać jak dziwnie auto chodzi. Cewkę kupiłem dzisiaj na szrocie i na niej takie same objawy co to może być ??
  • #9
    adresfizyczny
    Level 16  
    Kolego nie ma takiej opcji żeby przy takich jajach nie wyszło coś na konkretnym sprzęcie. Coś bankowo w zapisanych błędach albo w parametrach pracy silnika by wyszło. Albo zmień sprzęt, albo mechanika.
  • #10
    woofer1994
    Level 12  
    wychodzi tylko P0201, P0202 i P0204 albo P0201, P0202 i P0203 albo P0204 zależy jak mu się chce a co myślicie o tym co napisałem wcześniej że jak wolno dam gazu to jest ok a jak szybko to dojdzie do 4000 i świeci kontrolka ładowania??