Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mk3 mondeo 2.0 - Wypadająca wajcha zmiany biegów?!

eraeste 22 Wrz 2013 00:37 11256 30
  • #1 22 Wrz 2013 00:37
    eraeste
    Poziom 14  

    Witajcie Moi drodzy przytrafił mi się bardzo przykry incydent
    mianowicie,
    Próbując wbić wsteczny naglę poczułem luźną wajchę biegów nie mogłem żadnego biegu wbić.
    Były właściciel już miał raz taką sytuację na szczęście przyjechał ściągnął osłonę z wajchy wsadził rękę i nacelował końcem wajchy (wodzik?) od spodu na jakiś element końcowy szyny (wybierak?) i bieg wskoczył, jednak powiedział, że koniec tego elementu (plastikowego?), który powoduje, że wajcha z dołu zmiany biegów jest połączona i umożliwia zmianę biegów jest plastikowa i się wyrobiła i będzie wyskakiwać mi to.

    Moje pytanie.

    1. Jak się nazywa końcówka wajchy zmiany biegów

    2. Z czym ta końcówka jest połączona, wiem tylko tyle że to jakaś taka szyna?

    3 i do pytania drugiego jak się nazywa ta część z tej szyny na końcu rzekomo plastikowa, która jest połączona z końcówką wajchy, co umożliwia zmianę biegów.

    PS. Spotkaliście się z takim czymś?, co muszę ewentualnie kupić i jakie to są koszta oraz, co tak naprawdę jest wypadania drążka przyczyną? a może sama wajcha?


    Pomóżcie proszę!

    dziękuję.

    0 29
  • #2 22 Wrz 2013 09:00
    coperfild
    Poziom 33  

    To chyba chodzi o linki biegów .

    mk3 mondeo 2.0 - Wypadająca wajcha zmiany biegów?!

    1
  • #3 22 Wrz 2013 10:14
    eraeste
    Poziom 14  

    Nie raczej nie na 100%, bo to była taka metalowa dźwignia wchodząca w głąb przodu samochodu a jej koniec z drugiej strony właśnie był nacelowany-łączony dolnym elementem wajchy zmiany biegów.

    Ciężko mi to też opisać i boję się aby nie popełnić błędu, bo naprawiane to było że środka samochodu i po zdjęciu osłony wajchy mało było widać, trzeba było tam rękę włożyć i na wyczucie to....nastawić

    0
  • #4 22 Wrz 2013 10:35
    coperfild
    Poziom 33  

    To zostaje tylko wybierak zmiany biegów , nic tam więcej nie ma.
    mk3 mondeo 2.0 - Wypadająca wajcha zmiany biegów?!

    0
  • #5 22 Wrz 2013 10:53
    eraeste
    Poziom 14  

    Jak mi pokazałeś to drugie zdjęcie to widziałem to z góry siedząc w samochodzie, a ten element o którym mówię jest jeszcze pod tym tzn. wajcha na końcu biegu ma taki element (kulkę?) i do tego jest łączoną taka właśnie szyna metalowa jaką widziałem dość gruba gdzie na końcu jej był jakiś element plastikowy, który podobno się wyrobił na łączeniu z końcem wajchy i o ten element się rozchodzi.

    Na linki to nie wyglądało z 1 zdjęcia Twojego, a zdjęcie 2 tak jak pisałem to to wszystko znajdowało się pod tym całym koszem z wajchą.

    0
  • #6 22 Wrz 2013 11:12
    coperfild
    Poziom 33  

    No tak ale raczej części wybieraka nie kupisz tylko kompletny.

    0
  • #7 22 Wrz 2013 11:49
    eraeste
    Poziom 14  

    Dodano po 27 [minuty]:

    mk3 mondeo 2.0 - Wypadająca wajcha zmiany biegów?!

    w tą końcówkę kulkę jak to jest wajcha zmiany biegów, co wchodzi tam?, że to się trzyma chyba chodzi mi o ten element metalowy, który jest łączony z ta kulką przez otwór pokryty wśrodku plastikiem

    0
  • #8 22 Wrz 2013 12:32
    coperfild
    Poziom 33  

    Kolego pisze że tego nie kupisz osobno , na znanej aukcji całe po 30 zł , ale jak chcesz to szukaj może jakiś zestaw naprawczy jest.

    0
  • #9 22 Wrz 2013 13:30
    eraeste
    Poziom 14  

    ale jak mam to znaleźć, jak to sie fachowo nazywa i czy mozna prosic o zdjecie tego co szukam?

    0
  • #11 22 Wrz 2013 14:40
    qoompel
    Poziom 21  

    eraeste napisał:
    w tą końcówkę kulkę jak to jest wajcha zmiany biegów, co wchodzi tam?, że to się trzyma chyba chodzi mi o ten element metalowy, który jest łączony z ta kulką przez otwór pokryty wśrodku plastikiem
    Strasznie pokrętnie piszesz!

    Jak nie chcesz całego lewarka/wodzików, to poszukaj zestawu naprawczego w dobrym sklepie lub ASO. Niestety nie będzie to zaskoczeniem, że cały używany mechanizm wyjdzie taniej.

    -1
  • #12 22 Wrz 2013 20:58
    eraeste
    Poziom 14  

    Powiem tak już sam mam tego dosyć!!
    Martwi mnie jedna rzecz, że może to ja faktycznie coś przekręcam i wprowadzam Was w błąd, ale jak boga kocha widziałem po zdjęciu osłony skórzanej wajchy od zmiany biegów wraz z plastikową częścią kokpitu.

    I tam właśnie widziałem coś co miało 1,5cm szerokości część metalową wychodzącą z okolicy przodu samochodu(maski) z oczkiem, w którym oczku podobno znajdowała się część plastikowa która się zużyła(i to szukam chciałbym jakieś zdjęcie, ten element się chował prosto pod wajchą i nie widziałem tego, tylko ręką wyczuwałem i ustawiałem aby wskoczyła na to wajcha), a do niej wchodziła właśnie bokiem kulka końcowa wajchy zmiany biegów.

    Wszystko to zrobiłem ze środku samochodu, nie widziałem tam żyłek i nie o żyłki mi chodzi również myślę, że nadal to nie chodzi o wajchę i jej zabudowę tzn gniazdo, tylko to o czym cały czas pisze.

    Proszę o wyrozumiałość.

    Dodano po 2 [godziny] 55 [minuty]:

    ? Drodzy Panowie nadal przystajecie przy swoim?

    0
  • #13 22 Wrz 2013 22:29
    bodziot
    Poziom 17  

    Zawieź auto do mechanika, oszczędzisz sobie nerwów , a podejrzewam że pieniędzy i czasu też możesz trochę zaoszczędzić. Z twoją wiedzą nie radzę się zabierać za wymianę

    0
  • #14 22 Wrz 2013 22:35
    coperfild
    Poziom 33  

    Cytat:
    nie widziałem tam żyłek i nie o żyłki mi chodzi


    Ja też nie widziałem .

    0
  • #15 23 Wrz 2013 16:11
    eraeste
    Poziom 14  

    mk3 mondeo 2.0 - Wypadająca wajcha zmiany biegów?!

    Przedstawiam Wam zdjęcie, które przedstawia element, o który pytam tzn. nie wiem jak to nazwać? końcówka wybieraka biegów od strony lewarka.
    Tylko jak powtarzam ja nie mam linek tylko do biegu wstecznego jedną z tego, co mówi osoba, która zakładała mi wajchę gdy wypadała, chyba że do tego pręta była przyczepiona, ale powatrzam to co zaznaczyłem w kułko było masywne i metalowe.
    Teraz moje pytanie czy ta końcówka wybieraka miała reling zabezpieczający aby bolec od spodu wajchy zmiany biegów siedział w tej końcówce wybieraka?

    Dodano po 4 [godziny] 37 [minuty]:

    Byłem dziś u mechanika powiedział, że to będzie linka ukryta w tym elemencie plastikowym czy przypominajacym metal.

    0
  • #16 23 Wrz 2013 19:38
    coperfild
    Poziom 33  

    Przecież pisałem od razu , ale na przyszłość podaj pełne dane , disel , benzyna , rok itd.

    0
  • #17 23 Wrz 2013 20:11
    eraeste
    Poziom 14  

    dużo jest roboty z wymianą takiej linki?

    Na razie jeszcze jeżdze na tej tym zaczepie z linki, który mi spadł raz i byłemu właścielowi tez raz, czyli wsumie 2x, nie powinno mieć to miejsca, gdyby linka była dobra prawda?, bo szukam aby kupić dobra używkę

    0
  • #18 23 Wrz 2013 20:35
    qoompel
    Poziom 21  

    eraeste napisał:
    Byłem dziś u mechanika powiedział, że to będzie linka ukryta w tym elemencie plastikowym czy przypominajacym metal.
    Wreszcie jakieś konkrety...

    Po prostu wyrobiło Ci się mocowanie linki do zaczepu dolnego wybieraka (jabłuszka). Popytaj o wymienne końcówki. Kojarzę, że chyba w Focusie jest podział dostępności ze względu na silnik. Sprawdziłbym to, ale "jestem na telefonie". To już musisz sam znaleźć.

    Przy okazji niech mechanik obada cały mechanizm zmiany biegów, bo może auto było uderzone i są naprężenia na skrzyni lub samych linkach. Oczywiście najbardziej prozaicznym powodem jest zużycie materiału. Wcześniej wszystkie biegi chodziły dobrze?

    Jeśli nie dostaniesz/nie dorobisz końcówek, to możesz kupić nową linkę w ASO lub oryginalną używkę. Możesz jeszcze postarać się o nowy zamiennik, choć ta opcja jest ryzykowna. Często oryginalne używki działają dłużej niż nowe zamienniki. Odradzam druciarstwo w postaci nawijania na łączenie wszelkiej maści taśm i opasek...

    NA PRZYSZŁOŚĆ: pisz dokładne dane pojazdu! Rok, silnik, nr nadwozia VIN.

    Poza tym, kolego eraeste, jak wymienisz linkę, to wrzuć fotkę starej. Nie zamykaj tematu przed pochwaleniem się efektami pracy ;)

    0
  • #19 23 Wrz 2013 21:01
    coperfild
    Poziom 33  

    eraeste napisał:
    dużo jest roboty z wymianą takiej linki?


    Linek , bo jednej nie wymienisz , daj mechanikowi zrobi w 2 godziny z palcem w d , sam nie zrobisz , albo będziesz 3 tygodnie pisał na elce jak wypiąć ze skrzyni biegów a potem coś zepsujesz i wydasz trzy razy tyle.

    0
  • #20 23 Wrz 2013 22:11
    eraeste
    Poziom 14  

    czemu linek? muszę dwie wymienić? one są jakoś połączone ze sobą?, bo wydaje się, że nie.

    0
  • #21 23 Wrz 2013 22:20
    coperfild
    Poziom 33  

    A bo nowej jednej nie kupisz tylko komplet , chyba że używkę jak kogoś poprosisz.
    Masz zdjęcie są połączone przelotką.

    1
  • #22 24 Wrz 2013 19:28
    eraeste
    Poziom 14  

    a spotkałeś się z takim czymś już?, jak wypadło 1 potem 2 po kilku miesiacach to może wypaść znów?


    chyba że ja o czymś nie wiem i zdarza się tak w fordach?, bo obecnie jezdze tak 3 dzień i nic...

    i nie ma innej opcji aby dokupić końcówkę tylko pod lewarek? ona ma plastik a czy posiada jakiś reling zabezpieczający przed wypadaniem czy po porostu się wyrabia, bo to też cenna informacja, bo tak są to grosze inaczej linka na szrocie ok 100zł kosztuje a w aso 900zł

    0
  • #23 24 Wrz 2013 19:41
    Alfred_92
    Poziom 32  

    eraeste napisał:
    a spotkałeś się z takim czymś już?, jak wypadło 1 potem 2 po kilku miesiącach to może wypaść znów?

    Skoro wypadła raz potem drugi to dlaczego nie miała by wypaś po raz 3 piąty czy 10? Skoro doszło do zużycia materiału to z czasem będzie wypadać coraz częściej i w coraz mniej oczekiwanych momentach.

    0
  • #24 25 Wrz 2013 12:08
    eraeste
    Poziom 14  

    oki dzięki Wszystkim za odpowiedzi
    Dam znać w poniedziałek-wtorek jak wroci samochód od mechanika co i jak i ile mnie skasował za linki...

    0
  • #25 01 Paź 2013 18:20
    eraeste
    Poziom 14  

    Witajcie a więc tak, mechanik miał chyba 3 linki i ani jedna nie pasowała twierdząc, że mam samochód po lifcie i były inne więc zabezpieczył to po swojemu coś nawięrcał itd

    I mam do Was pytanie.

    odpalając samochód coś mi przez jakiś czas z początku BUUCZYod strony kokpitu tak jakby tam w środku, potem przestaje i tak co jakiś czas.

    - mógł mechanik coś zrobić bo wyciągał te linki i próbował dopasować, że coś mi buczy, czy to nie ma nic wspólnego z tym co robił?

    - i jeszcze jedno wbijając bieg wsteczny obok lewarka zmiany biegów podnosi się taki element z prawej strony i to uderza mi w osłone plastikową zaślepiającą lewarek ten z poszyciem skróty aż podnosi osłonke tą obramówke dookoła co jest dana skóra z lewarka czego wcześniej nie miałem.

    0
  • #26 01 Paź 2013 19:33
    qoompel
    Poziom 21  

    eraeste napisał:
    mechanik miał chyba 3 linki i ani jedna nie pasowała twierdząc, że mam samochód po lifcie i były inne więc zabezpieczył to po swojemu coś nawięrcał itd

    odpalając samochód coś mi przez jakiś czas z
    początoku BUUCZYod strony kokpitu tak jakby tam w środku, potem przestaje i tak co jakiś czas. - mógł mechanik coś zrobić?

    i jeszcze jedno wbijając bieg wsteczny obok
    lewarka zmiany biegów podnosi się taki element
    Skąd my mamy wiedzieć co zrobił Ci ten wątpliwej fachury mechanik? Brak przygotowania do naprawy!

    Najlepiej zamów sobie te linki po roczniku/nr ramy i sam je wymień.

    0
  • #27 01 Paź 2013 20:34
    eraeste
    Poziom 14  

    no ok, ale czy wymiana linki w tym miejscu może spowodowac jakieś buczenie wydostające się z kokpitu? czy to zbieg okoliczności.

    0
  • #28 01 Paź 2013 21:05
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Zależy jaki to dokładnie dźwięk.

    0
  • #29 01 Paź 2013 21:30
    eraeste
    Poziom 14  

    głuche buuuuuczenie nie głośne, ale uciążliwe, czasem przestaje i znów się pojawia a wydobywa się z deski rozdzielczej jej głąb.

    0
  • #30 02 Paź 2013 16:51
    eraeste
    Poziom 14  

    odebrałem samochód i co znów musiałem odstawić ponieważ dobrze przeczuwałem, że coś jest nie tak, jak pisałem przy wstecznym wybijało mi osłonke z lewarka, ale na dowód wszystkiego nie mogłem wsadzić blokady skrzyni biegów bo coś było przesunięte masakra.

    jutro odbieram samochód zobaczymy jak będzie.

    0