Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niedziałający multiroom w NC +

22 Wrz 2013 09:44 8820 18
  • Poziom 14  
    Witam,

    Proszę o pomoc w wytypowaniu usterki w instalacji NC+ i usłudze Multiroom.

    Jestem abonentem w/w sieci od czerwca, ale mam problem z instalacją zamontowaną przez autoryzowany punkt NC+ w moim mieście. Jestem już po bodaj 7miu interwencjach związanych z problemami w działaniu Multiroom.

    Objaw polega na tym, że na dekoderach podrzędnych okresowo nie działa TV i pojawia się na ekranie telewizora stosowny komunikat o braku połączenia Multiroom. Czasami działa dobrze przez 3 tygodnie a czasami co kilka godzin usługa ta nie działa. Zawsze na dekoderze głównym obraz jest poprawny. Problem pojawia się na podrzędnych ale czasami na obu a czasami tylko na jednym.

    Moja konfiguracja to:
    Dekoder media BOX + 1 sztuka
    Dekoder BOX + 2 sztuki
    Urządzenie bezprzewodowe TP Link TL WA701ND 3 sztuki (przy każdym dekoderze)
    Router Pentagram P6343

    Multiroom miałem podłączony przy użyciu w/w urządzeń bezprzewodowo. Po kolejnych interwencjach mam zalecone przejście z rozwiązania WI-FI na kablowe. Tu zagadki ciąg dalszy:
    1. Tydzień temu na próbę zgodziłem się na puszczenie kabli wierzchem po domu i połączenie
    urządzeń przewodami z w/w routerem i pominięcie rozwiązania Wi-Fi. Po jednym dniu pojawił się ten sam problem co wcześniej na Wi Fi.
    2. Przedstawiciel punktu NC + zamontował mi dodatkowo switch D Link Go Sw 5E, który jest właczony między router a kable dochodzące do dekoderów i mam dalej obserwować czy będzie zrywać.


    Pytanie czy ktoś z forumowiczów doświadczył podobnych problemów, albo czy przychodzi komus do głowy co jeszcze można sprawdzić.
    Dodam, że z internetem nie mam jako takim żadnych problemów, a boję się, że umocowanie
    kabli na gotowo (związane z dziurami w domu, itp) może nie byc rozwiązaniem problemu w
    długofalowym ujęciu.

    Michał
  • Poziom 12  
    Witam!
    Kiedyś też miałem multiroom jeszcze w "n" dekoder czarny (master) z hdd do tego biały HD.
    Moja instalacja:
    - antena z konwerterem dual -2 przewody do czarnego dekodera
    - połączenie dekoderów tylko poprzez sieć komputerową (do białego dekodera nie była podłączona antena)
    Ze względu że mieszkam w domu który budowałem i mam położoną sieć teledacyjną z dużym switchem i krosowaniem na poddaszu połączenie dekoderów było poprzez tzw. sieć ogólną domu wraz z dostępem do internetu.
    Niestety od czasu do czasu miałem taki sam problem jak opisujesz Kolego.
    W moim przypadku rozwiązaniem było: bezpośrednie połączenie dekoderów tzw. 1 do 1 bez żadnego switcha itp. Po tym zabiegu wszystko działało ponad pół roku bez żadnego zawieszenia itp. (a tylko pół roku bo zrezygnowałem z "n" na rzecz polsatu)
    Minusem mojego rozwiązania była rezygnacja z usług "sieciowych" dostępu do internetu.
    W Twoim przypadku MUSI być jakiś switch "po drodze" bo masz multiroom na 3-ech urządzeniach, ale spróbuj może na jakiś czas połączyć urządzenia jakimś switchem BEZ dostępu do internetu po prostu switch i w niego wpięte TYLKO 3 dekodery i sprawdź czy będzie wszystko działać stabilnie.

    pozdrawiam
    Piotr
  • Poziom 25  
    Wina leży w multiroomie bo nie przesyła uprawnień . A switch do czego??? Mam box-a i dwie arivy 202 i nie mam żadnych problemów.
  • Poziom 14  
    Ja nie wiem. Switch jest domontowany przez punkt Nc+ jako kolejna próba zlokalizowania przyczyny usterki. Zdaniem właściciela tego punktu ma on za zadanie oddzielić sieć telewizyjną od reszty.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Myślę, że tak.
    Przypomnę, że objaw pojawia się losowo i po interwencji punktu instalującego (konfiguracja, resety itp) ruszało.
    Kable są od tygodnia również zamontowane prowizorycznie luzem przez instalatorów.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Kable są nowe - wyjmowane z foliowych worków przy mnie. Dziwi mnie to, że na kablach ruszyło tylko na jeden dzień i po około 20 godzinach od ich podlączenia pojawił się taki sam błąd. Stąd dołożony ten switch, który mam odłączyć od internetu (tj rozłączyć od routera) gdyby znów padło - tak zalecił instalator.
    Generalnie boję się, aby nie narobić w domu dziur pod kabel "na gotowo" mając wciąż ryzyko, że to nie jest ta przyczyna.
    Instalator twierdzi też, że problem może być w tym głównym dekoderze, i może się tak czasowo objawiać, ale to tylko przypuszczenie.
  • Użytkownik usunął konto  

  • Poziom 30  
    mihal2002 napisał:
    Nie chodzi o nowość kabli tylko o sposób zarobienia wtyczek!


    Przy routerze i AP nie ma znaczenia czy kabel jest skrosowany czy prosty.

    Niedziałający multiroom w NC +
  • Poziom 14  
    Czytałem to co jest pod linkiem podanym przez "Fotodetektor" i nie wiele z niego rozumiem. Sprawdziłem tylko czy jest 3 FF dla Multiroom standard i jest 3 FF.

  • Poziom 30  
    Jeśli masz 3FF to tunery pobrały właściwy soft dla standard.
    Włączyłeś automat w tunerach i DHCP routerze i AP
  • Poziom 14  
    Tak, dokładnie.
  • Poziom 43  
    Figurant napisał:
    albo czy przychodzi komus do głowy co jeszcze można sprawdzić.

    Skoro prawie wszystko wymieniłeś/zamieniłeś, to może podmień jeszcze sam router, na jakiegoś TP Linka.
    Sam kiedyś miałem Pentagrama, i miło tej znajomości nie wspominam.
  • Poziom 11  
    Może wina DHCP. Znam takie motywy nawet z normalnych komputerów.
    Wpisz adresy każdemu z urządzeń na sztywno jak się da. Strzelam, że router zamiast im odnawiać posiadane za każdym razem jak się kończy dzierżawa daje nowy komplet, a nie czyści tablicy starych. Dziać się tak może jak się dekoder odłączy - uśpi na jakiś czas sieć i potem wisi dzierżawa starego adresu a sam dostaje nowy. Komputer pewnie się nie odłącza i cały czas dostaje ten sam.
    Rozwiązania do testów:
    - zdefiniować na routerze stałe przydziały DHCP dla poszczególnych MAC dekoderów
    - ewentualnie wpisać im na stałe adresy spoza puli DHCP np. DHCP ma 50 adresów od końcówki .100 do .150 to im na sztywno wpisz np. .80, .81, .82. Jak nie wiesz jak to mogę Ci przez TeamViewer pomóc jak się zgadamy na gg, skype, mail, któregoś wieczoru.
  • Poziom 19  
    Potwierdzam problemy z usługą multiroom na dekoderach korzystających z DHCP.
    Obecnie mam połączenie po wi-fi (2*TPlink+livebox) ze stałym IP na dekoderach i multiroom oraz internet działają bez zarzutu.
  • Poziom 11  
    No to widzę, że ktoś potwierdził moje podejrzenia, że z czasem po DHCP pula się prawdopodobnie kończyła.
    Wpisz na sztywno sprawdź czy problem zniknie i jak tak to temat można zamknąć.
    Dzięki Adam770 za potwierdzenie przypuszczeń.
  • Poziom 14  
    Dziękuję. Moja wina, że nie napisałem o tym wcześniej. Od tygodnia jak mam te kable zamiast WiFi to adresy są wpisane przez instalatora na stałe, a jednak jednokrotnie problem się pojawił. Od wtorku mam ten dołożony switch i na razie jest OK.
    Pozostaje mi chyba poobserwować jeszcze ze 2 tygodnie i żyć z kablami rozciągniętymi po domu. Jak nic się nie wydarzy to po prostu umówię się na ich montaż i zobaczymy co dalej.