Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kierownica do gier pc ze starej myszki kulkowej - kilka pytań.

legolass97 22 Wrz 2013 14:35 3594 10
  • #1 22 Wrz 2013 14:35
    legolass97
    Poziom 11  

    Witam, od pewnego czasu chcę zrobić taki skromny symulator do Euro Truck Simulator 2 i próbowałem zrobić kierownicę z myszki laserowej ale średnio to działało. Ale wczoraj znalazłem starą myszkę kulkową i ją rozebrałem. W środku są 2 koła zębate - jedno odpowiada za ruch góra-dół a druga lewo-prawo. Więc zrobię stelaż, wsadzę pręt na końcu będzie jakaś zakrętka która będzie przylegała do tej zębatki w myszce i jak ja będę ruszał kierownicą to zębatka się będzie ruszać. Dziś na giełdzie dorwałem za 8zł amerykańską kierownicę ( chyba od tira ) o średnicy 42cm. Więc myślę że do ETS nadaje się idealnie. Ale chciałbym się też zapytać czy da się jakoś podłączyć przycisk microswitch na kabelku to lewego i prawego przycisku myszy? Na tej płytce głównej od myszki z drugiej strony pod przyciskami lewego i prawego przycisku są takie nóżki i może pod nie da się podpiąć? Wtedy mógłbym też zrobić kierunkowskazy do kierownicy. Lewy przycisk myszy to lewy kierunkowskaz a prawy to prawy. Sprawdziłem w grze że działają kierunkowskazy myszką tylko teraz problem jak się podpiąć pod lewy i prawy przycisk myszy i wyprowadzić je po za myszkę. Moja myszka ma jeszcze jeden przycisk więc mógłbym też zrobić światła w manetkach.

    W myszce laserowej był ten problem że nie zawsze dobrze czujnik odczytywał ruchy kierownicy i wtedy np. powracałem kierownicą do pozycji środkowej a w grze kierownica była przekręcona i tak się grać nie dało. A w myszce kulkowej będzie to rozwiązane mechanicznie - czyli kierownica na pręcie a na końcu prętu jakaś zębatka czy zakrętka która obraca zębatka w myszce i nie powinno być problemów z tym. Wtedy zostanie tylko wyregulować czułość w grze i w systemie aby było te 900 stopni. Wiem że nie będzie ffb ale na tym mi nie zależy a mam jakąś tanią kierownicę tracera z 180 stopni i trochę trudno w ets grać.

    Głównie chodzi mi o pomoc z tymi przyciskami i może jakieś porady bo mechanicznie to sam to jakoś rozwiążę. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam!

    0 10
  • #2 22 Wrz 2013 18:42
    magi23
    Poziom 20  

    Same przyciski to żaden problem.
    Wyprowadzasz dwa kable od lewego, dwa od prawego przycisku myszy,
    Przyciski montujesz fajnie na kierownicy i to wszystko.
    Jest to bardzo proste i problemu nie powinieneś mieć.

    0
  • #3 22 Wrz 2013 22:22
    kicajbas
    Poziom 26  

    Witam
    Może zamiast robić konstrukcję, która za pomocą ośki napędza tarczę wystarczy do kierownicy od spodu przymocować "czepliwy" materiał i odwrócić myszkę.
    Kierownica do gier pc ze starej myszki kulkowej - kilka pytań.
    Powinno działać, a mechanicznie łatwiejsze do zrobienia.
    Pozdr.

    0
  • #4 22 Wrz 2013 23:24
    legolass97
    Poziom 11  

    Zrobiłem próbną konstrukcję i jest dużo lepiej niż laserową, tylko mam taki problem. Co z pedałami? Chcę na początek tylko gaz i hamulec. Chciałem do tego wykorzystać pedały ze starej kierownicy ale jak podłączę kierownicę to nie mogę sterować myszką. Jak to rozwiązać, aby przy podłączonej kierownicy / joysticku móc sterować myszką?

    0
  • #5 23 Wrz 2013 16:00
    LemuRR 11
    Poziom 26  

    Poczytaj o kierownicy na port GAME- na potencjometrze. Wtedy odpowiednia przekładnia- i do dzieła :) Podobnie zrobisz z pedałami

    0
  • #6 23 Wrz 2013 16:52
    legolass97
    Poziom 11  

    Czytałem o tym tylko problem w tym że nie mam gameportu.

    0
  • #7 23 Wrz 2013 20:53
    2310229
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 23 Wrz 2013 22:56
    legolass97
    Poziom 11  

    Mam teraz problem mechaniczny. Jak zrobić blokade na 1,5 obrotu w jedną i drugą strone? Chodzi mi aby po obkręceniu kierownicy o 1.5 obrotu była blokada i dalej nie mogła iść. Ale żeby była ta blokada w obie strony.
    I jak zrobić lekki opór przy skręcaniu?

    0
  • #9 24 Wrz 2013 08:15
    kicajbas
    Poziom 26  

    Witam
    Opór możesz zrobić za pomocą opaski zaciskowej i kawałka filcu. Na ośkę dajesz opaskę z filcu a następnie opaskę zaciskową ( oczywiście nieruchomą względem obudowy ). Siłą ścisku regulujesz opór.
    Pozdr.

    0
  • #10 24 Wrz 2013 21:19
    legolass97
    Poziom 11  

    Jeszcze mam pytanie co do tychprzycisków od myszki. Jakiego użyć kabla? W Castoramie czy elektronicznych sklepach jest tego bardzo dużo ale jaki wybrać? ( Najlepiej jak najtańszy )
    I jakich użyć przycisków do tych kierunkowskazów? Pomyślałem aby zrobić tak że manetka od kierunków będzie szła do góry i będzie wciskała przycisk który odskoczy a manetka wróci do pozycji środkowej i aby wyłączyć kierunek to trzeba zrobić to samo co przy włączaniu.

    0
  • #11 29 Wrz 2013 20:42
    legolass97
    Poziom 11  

    Kupiłem dziś na giełdzie działającego pada analogowego za 4zł na USB.
    Więc tak:

    Przy każdym analogu są 2 potencjometry, jeden jest odpowiedzialny za oś X a drugi za oś Y.

    W lewym analogu użył bym tylko potenjometru odpowiedzialnego za oś X.

    W prawym analogu wykorzystał bym oś Y jako gaz a oś X jako hamulec/wsteczny.

    Sprawdziłem w ETS 2 i wszystko działa tak jak powinno, czyli w prawym analogu jak dam do góry to jest gaz a jak dam w prawo to wsteczny.

    Z lewym analogiem nie ma problemów bo w grze działa tylko ta oś którą wybiorę jako skręt czyli X.

    Na płytce do której są przymocowane analogi z drugiej strony są 3 nóżki na jeden potencjometr. Czyli potencjometrem bym musiał podpiąć się w te nóżki? Czytałem trochę o kierownicach na bazie potencjometru i wiem że chyba bez przekładni zębatych się nie obejdzie tylko jaki dać potencjometr aby to było precyzyjne. Oczywiście załóżmy że konstrukcja będzie bardzo stabilna, nie będzie żadnych luzów i zębatki/potencjometr będzie odczytywał dokładnie ruchy kierownicy. W starej kierownicy Tracera z 90 stopni obrotu miałem tak że do połowy maxymalnego obrotu działało w "miarę" płynnie ale od połowy nagle kierownica w grze przeskakiwała na maxymalny obrót chodź w realu jeszcze takiego nie uzyskałem. Chciałbym aby czegoś takiego nie było, czyli skręcę o jeden obrót to jest jeden obrót w grze ale bez żadnego skakania że dojadę do pewnego kątu skrętu i nagle kierownica w grze przeskakuje.

    Więc jaki kupić potencjometr na oś skrętu i jakie na gaz i wsteczny? I czy dobrze myślę że to wszystko będzie działać? Chciałbym też dodać że zależy mi aby to wyszło jak najtaniej więc jeżeli mógłbym uzyć jakiś potencjometrów z radia czy joysticka np. tylko do pedałów a na kierownicę jakiś lepszy to było by fajnie.

    1
  Szukaj w 5mln produktów