Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mocna benzyna nadająca się do gazu

bald_man 22 Wrz 2013 21:01 22200 18
  • #1 22 Wrz 2013 21:01
    bald_man
    Poziom 14  

    Stoję przed dylematem zakupu samochodu. Myślałem, że nie mam zbyt wygórowanych wymagań ale niestety dwa proste kryteria i niestety ilość samochodów do wyboru jest nikła. Albo jakoś źle patrzę.

    Mój budżet to 30000, najmniejsza wielkość samochodu to golf kombi, bmw3 kombi, itp. Mocny silnik nadający się do gazu (odpadają wszystkie bezspośrednie wtryski paliwa, czyli Toyota już jest z głowy to samo VW z TFSI i TSI), oraz silniki gdzie regulacja luzu zaworowego jest kosztowna, jak Mazda czy Subaru (tu nie wiem które).

    Jeżdżę dieslem ale tym starym, nowszego nie chcę bo diesel to problemy z commonrail, koło dwumasowe filtr cząstek stałych i kilka innych drogich wynalazków z diesla.

    Auto żeby posiadało minimum 150 KM, jedyne co udało mi się znaleźć to Audi A4 1,8T, z większym silnikiem to cud znaleźć, Honda Accord - chciałbym 2,4 benzyna - też graniczy z cudem. Coś ze Skody brak, same 1,2, 1,4 i 1,6. W swoim regionie znalazłem Jaguara ale jak sprzedający powiedział, że za tydzien dopiero można obejrzeć to dziękuję za takie auto, pewnie się szykuje.

    Jakie samochody nadają się do gazu, mają w miarę proste silniki tak od rocznika 2004. Myślałem że jakieś francuskie dorwę ale niestety głównie 2.0 i jedyne 140KM. BMW 325X i 330X to mają dużo kilometrów i są strasznie drogie. Amerykańce odpadają nie mam czasu miesiącami szukać części.
    Szukam coś w regionie podkarpacia, bo po całej Polsce nie będę jeździł gdzie wszystkie są serwisowane, od pierwszego właściciela i bezwypadkowe. A na miejscu rozczarowanie.

    0 18
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 22 Wrz 2013 21:05
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 22 Wrz 2013 21:09
    bald_man
    Poziom 14  

    Dzięki za info, jak z rdzą w Omegach tak jak w Astrach. Ale Omega ma napęd na tył o ile się nie mylę. Ma tym jeździć kobieta dlatego jak pisałem BMW to z napędem na 4. Z napędem tylnym to zrobi sobie krzywdę.
    Kiedyś były takie silniki ładne jak 2,8, 2,5 benzyny w VW widzę że te czasy minęły.

    2
  • Deimic One - Szkolenia
  • #4 22 Wrz 2013 21:34
    ajanek9
    Poziom 28  

    Cytat:
    Dzięki za info, jak z rdzą w Omegach tak jak w Astrach. Ale Omega ma napęd na tył o ile się nie mylę. Ma tym jeździć kobieta dlatego jak pisałem BMW to z napędem na 4. Z napędem tylnym to zrobi sobie krzywdę.
    Kiedyś były takie silniki ładne jak 2,8, 2,5 benzyny w VW widzę że te czasy minęły.


    A po co kobiecie taka moc, skoro boisz się, że z tylnym napędem może zrobić sobie krzywdę to tym bardziej nad mocą nie zapanuje i zrobi krzywdę sobie lub jeszcze komuś innemu. W takim wypadku to tylko coś do 0,8 l, np.Tico moc mała, ale wystarczy żeby przejechać rowerzystę czy pieszego.

    1
  • #5 22 Wrz 2013 21:41
    arletaj
    Poziom 12  

    W mojej rodzinie był podobny problem i powiem szczerze nie znaleźliśmy auta ,a szukaliśmy sporo.
    Jak już znaleźliśmy auto które nam się podobało (pierwszy właściciel ,spory silnik ,tp)to się okazało że trzeba na wejściu do niego dołożyć 15 tys.Faktycznie są silniki które lepiej znoszą LPG ,marki które sa bardziej wytrzymałe tylko co z tego jak podstawa to jest użytkowanie i dbanie o samochód poprzedniego właściciela.Kupiliśmy tańszy samochód tdi i jesteśmy zadowoleni.Nie zawsze droży to znaczy lepszy.

    0
  • #6 22 Wrz 2013 21:44
    bald_man
    Poziom 14  

    Dlatego że lubi sobie przycisnąć i dlatego, że czasami ja będę jeździł i atu będzie gonione po Autobahnach.
    Wieć kupując silnik 1.6 i jadnąc nim po 180 KM/H to spali mi więcej niż jakiś inny 3 litrowy.

    A citroen C5 z 3 litrową benzyną, były tam jakieś wady w tym silniku bo wiem że 2 litrowe benzyny miały problemy do liftu później coś poprawili. A jak jest z V6

    3
  • #7 22 Wrz 2013 21:54
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Hyundai sonata 4 generacja z silnikiem 2,4 16V. 160KM 4 cylindry, bardzo oszczędny i bezawaryjny silnik, jak i całe auto. Jest tez V6 235KM , który pali tyle co polonez...
    Z europejczyków cytryna C5 po lifcie lub 407 z silnikiem 2,0 16V ( ale nie HPI) lub 2,2 16V 160KM. Nowoczesne , szybko nagrzewające sie silniki z aluminiowymi blokami.

    3
  • #8 22 Wrz 2013 21:57
    bald_man
    Poziom 14  

    Przeglądam ogłoszenia ale Hyundai nie widzę w okolicy tak 200 KM od Rzeszowa.
    Ten citroen to ciekawa sprawa, ale jak wygląda z 3.0 tam też było coś przed liftem i po. Jak rozpoznać C5 przed i po lifcie, najprościej po tylnich światłach. Jak juz ma te ładne większe to już znaczy że po lifcie.

    -1
  • #9 22 Wrz 2013 22:02
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    http://www.autocentrum.pl/oceny/citroen/c5/
    Po lifcie jest ładniejszy przód i bardziej dopracowany. Silniki 3,0 całkiem udane i oszczędne, ale rozrząd drogi ( ale to norma w V6 24V).
    Inne auto z bardzo dobrym silnikiem jaguara na łańcuchu to mondeo ST 220. Mimo katowania silnik ten nie przepala wiecej niz 14 l benzyny i objeżdża beemki, które palą ponad 20...
    Inne ciekawe auto to MG ZT (ZT-T) 2,5 24V 190KM sportowa wersja rovera 75 bez głupkowatego pseudo drewna.

    0
  • #10 22 Wrz 2013 22:08
    bald_man
    Poziom 14  

    Takich mondeo nie ma w okolicy. Patrzę również za jaguarami. Coś w Lublinie widzę ciut starsze A6 i A4 z silnikami 2,7 i 2,9. To chyba tez starsze konstrukcje które zniosą gaz?
    Nie chce być zmuszony szukać 1,9 TDI 105 KM bo tylko te jakoś się trzymają a mają miliony kilometrów nabite bo to auta flotowe i mają jeździć i na pewno nie mają po 200 000 tylko co najmniej po 300 000 przebiegu.
    Z cietroenem własnie nie widziałem jakie są rożnice w przodzie, ale te większe światła tylne to już oznaka tego że to po lifice??
    To jest po lifcie czy przed
    http://otomoto.pl/citroen-c5-ii-3-0-exclusive-navi-skora-C30692543.html

    -1
  • #11 22 Wrz 2013 22:36
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Po lifcie, ale z przestarzałym niemieckim 4-biegowym automatem ZF4HP20. Po 2006 były z 6-biegowymi japońskimi skrzyniami aisin.

    2
  • #13 22 Wrz 2013 22:39
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Ta ostatnia oferta jest w miarę wiarygodna i godna uwagi...

    bald_man napisał:
    Amerykańce odpadają nie mam czasu miesiącami szukać części.

    Jesteś w błędzie, bo części jest dużo w kraju, a nawet sprowadzenie nie trwa dłuzej niz kilka dni.
    Kupując coś np na ebayu, czasem będzie szybciej niż przesyłka krajowa

    2
  • #14 22 Wrz 2013 22:52
    bald_man
    Poziom 14  

    A gdzie mi po VIN sprawdzą jakiej części potrzebuje. Jak żaden sklep nie ma katalogu do amerykańców??
    Mam znajomego co pracuje w większym sklepie i tłumaczył jak to wygląda. Salony np. Subaru czy Hondy nie maja wglądu do części z Amerykańców. Zamawia się część rzeczy w ciemno. No i z tego co mi się wydaje są trochę droższe od europejczyków.

    0
  • #15 22 Wrz 2013 23:06
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Droższe, bo sprzedawcy naciągaja 200% marży. Normalnie sa z reguły 50% tańsze od europejskich, tylko ten transport...
    W USA najdrozsza świeca platynowa kosztuje 8-10 $, a zwykłe sa poniżej 1$
    Do każdej części kilka lub kilkanaście równoważnych zamienników ( unifikacja do wielu modeli) a nie chiński szmelc
    Nawet po przeliczeniu po kursie wychodzi tanio jak barszcz, tylko jeszcze dochodzi cło i spedycja...

    0
  • #16 23 Wrz 2013 11:26
    wedsew
    Poziom 15  

    Może Volvo V70 1-szej generacji. silnik 2.5 170KM lub II-giej, 2.4, również 170KM? Wolnossące, trwałe, z gazem działają dobrze, reszta auta też jeszcze jest OK.

    0
  • #17 30 Wrz 2013 21:31
    bald_man
    Poziom 14  

    Dziękuję za porady. Jak na razie zdecydowałem się na Audi 3.0 Quattro w automacie. Odnośnie Volvo wiem że ceny niektórych częsci potrafią niemile zaskoczyć.
    Znalazłem komis tylko z takimi autami w Lublinie byłem zaskoczony. Autka w stylu 1.8T, 2.0, 2,8, 3,2, 4,2. Wszystkie pod gaz. Diesli nie sprowadzają.
    Pytanie tylko czy są uczciwi auta jakoś nie wyglądały na "wyszykowane" mieli piękną Honde Accord 2,4 w kombi w dobrych pieniądząch ale bardziej zależy mi na 4x4

    1
  • #18 27 Paź 2013 10:14
    Jac88
    Poziom 8  

    Dobry wybór moim zdaniem. Co do komisu to radziłbym ci zabrać ze sobą kogoś obeznanego w temacie, fachowca nawet odpłatnie .Zawsze będziesz spokojniejszy ,że wszystko gra.

    1
  • #19 27 Paź 2013 10:36
    bald_man
    Poziom 14  

    Kupowanie auta to widzę wybieranie mniejszego zła.

    Bałem się dwumasa, commorail-a, DPF a tu znowu wyczytałem że 3.0 w Audi miało czasami problemy z uszczelkami pod głowicami oraz pękaniem głowic i bloków silnika.

    Jak nie jedno to znowu coś innego.
    Na razie powymieniałem filtry i oleje i nie mam do czego się doczepić jak na razie. Kontroluje stan płynu chłodzącego i jeździ żona.

    Mimo że jeździ do pracy 50 km w jedną stronę tyle że nie autostradą tylko przez inne miasta to pali 16 litrów gazu. Nie jest to mało tyle że mówi że jeździ po 160 - 180 czasami. Stąd chyba takie spalanie. Bo mi na trasie benzyny wziął 10 litrów.

    2