Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 900 - Przygody z rozładowanym akumulatorem

23 Wrz 2013 12:15 3729 19
  • Poziom 18  
    Cześć. Mam Sejko 900+lpg a w nim siedzi aku firmy Jenox 40Ah, dwuletni. Zaczęło się od tego że kiedyś jak chciałem gdzieś pojechać to auto było padnięte. Próba podładowania aku skończyła się spaleniem bezpiecznika 7,5A w ładowarce (mam Alpin typ 6 - czy to jest automatyczna?) więc pożyczyłem prądu z drugiego auta.

    Parę dni później pękła mi linka gazu i zostawiłem auto na awaryjnych przez godzinę. Jak wróciłem auto było trupem. Pożyczyłem prądu i dojechałem do domu.
    Mierzyłem napięcie na aku - 12,2V. Mało ale nie miałem czasu podładować więc stał. Potem wymieniałem żarówki w trzecim stopie i parę razy sprawdzałem czy świecą, napięcie spadło do 7,5V. Jako że już wtedy podjęta była decyzja o kupnie nowego to go nie ruszałem ale chodziłem mierzyć co jakiś czas napięcie. Spadało na 5,5V potem 4V a dzisiaj 2,6V. Jako że trzeba stary aku oddać to zmierzyłem przy wyciąganiu pobór prądu i wyszło ok 50mA. Chyba dość dużo na takie autko ale nie wiem czy powinno coś jeszcze brać prąd jak nic w aucie nie działa przy takim napięciu.

    Dwie rzeczy podejrzewam - autoalarm, który ma odłączony sygnał dźwiękowy i radio JVC spięte żeby grało beż włączonej stacyjki. Ale poprzedni właściciel mnie ostrzegł że jak zostawię radio to może mi rozładować aku i trzeba wyciągać przedni panel więc tak robię. Dlatego chcę wymienić ten aku bo jak już wcześniej go radio rozładowało a u mnie już trzy razy to na pewno jest zasiarczony. Za to alarmu chętnie bym się pozbył na stałe i tu prośba - jak to zrobić? Możliwe jest żeby on cały czas cicho działał np przez to że nie został dezaktywowany albo coś?

    I jeszcze jedna ciekawa sprawa. Jak wyjąłem aku z auta i zmierzyłem napięcie to ono cały czas powoli rośnie. Dlaczego?

    Podsumowując chcę wiedzieć czy coś mi bierze prąd na lewo czy to aku już sam z siebie głupieje bo nie chcę w ten sam sposób zniszczyć nowego.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 19  
    U mnie w SC900 pobiera prąd radio , podświetlenie przycisków od elektrycznych przednich szyb i immobilizer . Aku 4max ma już prawie 4 lata i jak te autko niedawno kupiłem to miałem przygodę z rozładowanym aku (autko rano jeszcze dało rade powoli zakręcić i o dziwo zapaliło to i radio samo się załączyło po uruchomieniu).
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Moderator Samochody
    50mA to 0,05A, normalny pobór prądu w samochodzie (zegarek, podtrzymanie pamięci radia, sterownika silnika itd).
    Zmierz napięcie ładowania.
  • Poziom 13  
    zwarcie miedzy płytami było naładować stary akumulator
  • Poziom 18  
    Według instrukcji pobór prądu powinien wynosić 0,6x40Ah czyli 24mA. Aku był ładowany ale nie do 100%. Chyba mierzyłem ładowanie alternatora i było w normie. Założę nowy akumulator i zobaczę co się będzie działo. Gdzie szukać autoalarmu bo według instrukcji jest koło aku ale ja tam nic nie widzę...
  • Poziom 31  
    Szukaj po diodzie led i dojdziesz do centralki.
  • Poziom 18  
    Włożyłem nowy akumulator i zrobiłem pomiary.
    Aku przed założeniem 12.72V, po założeniu 12.68V
    Napięcie podczas pracy 14.3V, przy pełnym obciążeniu (radio, dmuchawa, ogrzewanie szyb, swiatla i awaryjne) 12.48V (!?)
    Najwięcej ciągnie chyba ogrzewanie szyb, po wyłączeniu wzrosło ponad 1V.
    To wszystko rozumiem że jest w normie?
    Po takiej zabawie kilka minut zgasiłem silnik i zmierzyłem napięcie aku. Wyszło 12.55V i powoli rośnie o 0.01V Zobaczę potem ile będzie. Czy to mój miernik tak mierzy czy to normalne zjawisko że po pracy pod obciążeniem napięcie wraca do swojej wartości?
    W takim razie powinienem odczekać chwilę?
  • Poziom 27  
    gamus15 napisał:
    Napięcie podczas pracy 14.3V, przy pełnym obciążeniu (radio, dmuchawa, ogrzewanie szyb, swiatla i awaryjne) 12.48V (!?)


    Gdy masz wszystko włączone jest duży pobór prądu a alternator swoją nominalną wydajność osiąga przy większych obr. Dodaj gazu i przy ok. 2000 obr/min zmierz jeszcze raz pod pełnym obciążeniem, powinno być 14V .
  • Poziom 36  
    Zmierzyłbym jeszcze raz pobór prądu. 50mA to wyszło przy 5V, przy 12V może być zdecydowanie więcej.
  • Poziom 18  
    Wiem, właśnie jutro zamierzam zmierzyć pobór.
    Chciałem dopisać że teraz napięcie wynosi 12.63V Nie powinno być ciut wyższe jak na nóweczkę akumulator?
    P.S. Stary miał 40Ah, nowy ma 45Ah jeśli to ma znaczenie.
  • Poziom 27  
    [quote="gamus15"]
    Chciałem dopisać że teraz napięcie wynosi 12.63V Nie powinno być ciut wyższe jak na nóweczkę akumulator?

    Napięcie jest dobre, ale podstawa to sprawdzać akumulator pod obciążeniem :)

    gamus15 napisał:
    P.S. Stary miał 40Ah, nowy ma 45Ah jeśli to ma znaczenie.


    Nie ma znaczenia.
  • Poziom 18  
    Pomierzyłem troszkę pobór prądu i wyniki są hm... ciekawe.
    Musiałem mierzyć na zakresie 10A bo komputer dużo bierze jak poleci prąd i miernik mi głupiał więc nie są one super dokładne.
    Spoczynek 0.03A, zamknięte z pilota 0.04-0.05A
    Radio wpięte ale wyłączone 0.07A, radio włączone (gra) 0.7A
    Światełko oświetlenia wnętrza przy otwartych drzwiach 0.75A <-- lol?
    Dalsze testy może jutro bo muszę mieć kogoś do pomocy.
  • Poziom 18  
    gamus15 napisał:
    ...Musiałem mierzyć na zakresie 10A bo komputer dużo bierze jak poleci prąd i miernik mi głupiał więc nie są one super dokładne.


    Powinieneś najpierw dotknąć klemą do słupka, żeby wszystko się aktywowało i przeszło w stan czuwania a dopiero później rozłączyć klemę przy wpiętym w szereg amperomierzu. Przy podłączaniu akumulatora przez chwilę płynie prąd kilka amper więc nic dziwnego, że miernik na zakresie mA nie dawał rady.
  • Poziom 13  
    gamus15 napisał:
    Wiem, właśnie jutro zamierzam zmierzyć pobór.
    Chciałem dopisać że teraz napięcie wynosi 12.63V Nie powinno być ciut wyższe jak na nóweczkę akumulator?
    P.S. Stary miał 40Ah, nowy ma 45Ah jeśli to ma znaczenie.


    a ile byś chciał 11,8v
  • Poziom 18  
    W pełni naładowany akumulator powinien chyba mieć ze 12.8v a podobno mój tydzień temu z fabryki wyjechał.
    Mam multimetr więc go nie wepnę na stałe tylko muszę trzymać.
  • Poziom 13  
    żeby akumulator naładować to musisz z 50km zrobić nie wiem jak z nowym akumulatorem ale może być różnie
  • Poziom 19  
    gamus15 napisał:
    Światełko oświetlenia wnętrza przy otwartych drzwiach 0.75A <-- lol?
    zapewne to żarówka rurkowa 10W 12V.
  • Poziom 18  
    Według książki jest tam żarówka cylindryczna CW5 5W 12V
  • Poziom 19  
    W instrukcji jest wpisane że aku ma 40 Ah ale gdyby przemieścić tą puszkę z przewodami co jest między aku a przegrodą przednią to można bez problemu wsadzić coś większego o około 25% co już daje trochę więcej na rozruch.
  • Poziom 18  
    Elektroda żąda ode mnie żebym zakończył temat więc to robię. Nowy aku działa jak natura chciała hehe