Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.

jarkar81 23 Wrz 2013 12:51 13770 15
  • #1 23 Wrz 2013 12:51
    jarkar81
    Poziom 10  

    Wyrwałem auto od "mechanika", u którego stało 2 miesiące. Niestety auto nie jedzie tylko się toczy (brak mocy w zakresie 1-2 tys. obr.) i puszcza z wydechu czarnego dyma przy dodaniu gazu.
    Nie chcę zostawiać do poprawy temu paprokowi, sam nie mam doświadczenia w mechanice.
    Załączam foto pompy takiej jak moja

    http://w110.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1wKgqE5bXnq

    Zauważyłem że na pompie wtryskowej brakuje jakiegoś wężyka 1 na foto1. Poza tym nie mam pewności czy reszta węży jest spięta prawidłowo.

    Jeśli dobrze pamiętam to 4 doprowadza paliwo do pompy. Pytanie gdzie powinna być podłączona 1, 2 i 3 ?

    Proszę kogoś życzliwego o zerknięcie na fotki i podpowiedź, czy na załączonej grafice podłączone jest to prawidłowo ( i gdzie powinny być podłączone 1, 2 i 3).

    Z góry dzięki.
    Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.

    1 15
  • Sklep HeluKabel
  • #2 23 Wrz 2013 17:11
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Fot 1:
    1 -kolektor ssący po lewej stronie -po pojawieniu się doładowania pompa zwiększa dawkę paliwa
    2 – opisze wieczorem jak zerknę pod maskę, bo na 100% nie jestem pewien (ale jeśli jest wszystko odłączone od pompy podciśnienia z prawej strony głowicy (najważniejsze aby EGR nie dostawał podciśnienia cały czas) to silnik będzie chodził prawie normalnie (chyba na wyższych obrotach z lekko zmienionym kątem wtrysku)
    Na razie nie pewna informacja: przewód jest podłączony do zaworka termicznego przy termostacie, a zaworek jest podłączony do pompy podciśnienia. Zawór EGR jest podłączony do wolnej złączki nad "amortyzatorkiem" na 2 fotce
    3 – powrót paliwa do baku (łączy się z przelewem od wtryskiwaczy)
    4 – przewód zasilający pompę w paliwo z filtra
    Co mechanik robił? Ruszał pasek rozrządu i koło na wałku rozrządu (nie ma klina i trzeba ustawić na czujnik zegarowy)?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 23 Wrz 2013 21:31
    jarkar81
    Poziom 10  

    Właśnie próbuję ogarnąć temat połączeń zanim oddam auto w kolejne ręce.

    Pękła i urwała się podstawa pompy wtryskowej, w efekcie spadł pasek. Podjąłem decyzję o zakupie i regeneracji sprawnej głowicy. Przy okazji wymienili mi kompletny rozrząd ale czy dobrze ustawili to nie wiem. Prawdopodobnie nie, skoro silnik normalnie odpala ale się wlecze zanim osiągnie 2000 obr.
    Tak jak wspomniałem, brakuje jednego wężyka, który powinien być podłączony do pompy. Poza tym mam wątpliwości czy reszta została połączona poprawnie. W końcu też muszę sprawdzić czy przewody wtryskowe nie zostały pomieszane bo coś mi się ich układ nie podoba.

    Przed awarią wtryski raczej nie lały bo nie było kopcenia a auto ładnie się zbierało.

    Podsumowując muszę sprawdzić:
    1. poprawność podłączenia pompy z wtryskami
    2. ogarnąć prawidłowe połączenie węży gumowych na pompie
    3. sprawdzić szczelność układu dolotowego (podobno nieszczelny też może dawać objawy takie jak mam)
    4. na koniec jeśli nie będzie poprawy - pojechać na sprawdzenie ustawienia rozrządu.

    Przydały by się jakieś fotki...

    0
  • #4 23 Wrz 2013 23:58
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Przewody podciśnienia są połączone tak jak pisałem wcześniej.
    Przewody wtryskowe (wtryskiwacze liczę od rozrządu do pompy podciśnienia):
    Patrząc na wyjścia pompy wtryskowej od strony akumulatora:
    lewy górny róg - wtryskiwacz 4
    prawy górny - wtryskiwacz 3
    prawy dolny - wtryskiwacz 1
    lewy dolny - wtryskiwacz 2

    Ewentualnie zdjęcia mogę zrobić jutro rano, ale nie wiem czy na pewno zdążę.


    Jeśli spadł pasek to:
    Były jakieś połamane dźwigienki zaworowe, lub uszkodzone hydrauliczne kastory luzów?
    Zdejmowano głowicę i sprawdzono szczelność zaworów, lub mierzono ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach. Jeśli nie warto zmierzyć ciśnienie
    sprężania, aby upewnić się czy zawory są szczelne.
    Warto też sprawdzić czy zgadzają się znaki na kole pasowym wału korbowego (ewentualnie w niektórych astrach był dodatkowo znak na kole zamachowym i skrzyni - pod pokrywką na dole) czy jest ustawione koło pompy na znak i wałek rozrządu na czujnik zegarowy.

    Link

    Link

    0
  • #5 24 Wrz 2013 07:19
    jokerro
    Poziom 33  

    Przeciez tu wszystko podlancza sie intuicyjnie i nic inaczej niepasuje.
    Jak mozna pomieszac rurki od wtryskiwaczy?Czy kolega czyta to co pisze?
    Wkladaj te pompe i odpalaj a jak sie auto bedzie toczyc to masz inny problem skoro prze kolizja rozrzadu jechalo dobrze.Wydaje mi sie ze szukasz wiatru w polu.
    Ponadto zeby dobrze ustawic rozrzad w tym samochodzie to niejest tak kolorowo jakby ktos pomyslał.
    Narzedzia specjalne itd do ustawienia wałka,niema innej opcji bo ten samochod niebedzie chodzil jak nalezy.
    Pozatym jak juz dobrze wszystko poskladasz i ustawisz niejest powiedziane ze ten samochod bedzie jechal jak powinien.Przyczyny moga byc jeszcze inne skoro to DTL-nie pomyslales za nim rozebrales?

    0
  • #6 24 Wrz 2013 09:40
    jarkar81
    Poziom 10  

    jokerro napisał:
    Przeciez tu wszystko podlancza sie intuicyjnie i nic inaczej niepasuje.
    Jak mozna pomieszac rurki od wtryskiwaczy?Czy kolega czyta to co pisze?
    Wkladaj te pompe i odpalaj a jak sie auto bedzie toczyc to masz inny problem skoro prze kolizja rozrzadu jechalo dobrze.Wydaje mi sie ze szukasz wiatru w polu.
    Ponadto zeby dobrze ustawic rozrzad w tym samochodzie to niejest tak kolorowo jakby ktos pomyslał.
    Narzedzia specjalne itd do ustawienia wałka,niema innej opcji bo ten samochod niebedzie chodzil jak nalezy.
    Pozatym jak juz dobrze wszystko poskladasz i ustawisz niejest powiedziane ze ten samochod bedzie jechal jak powinien.Przyczyny moga byc jeszcze inne skoro to DTL-nie pomyslales za nim rozebrales?


    Czytasz ze zrozumieniem poprzednie moje wypowiedzi? Zdjęcia pompy są przykładowe. Moja pompa siedzi w aucie - nic nie wyjmowałem. Ja do silnika się nie dotykałem, tylko jakoś niedouczony mechanik i próbuję ustalić co jest spartolone. Poprawić co mogę we własnym zakresie a rozrząd musi ustawić fachura.

    @Pawel#G
    1. Tak były połamane dźwigienki zaworów i pęknięcie na jednym gnieździe hydraulicznego kasatora - dlatego zakupiłem sprawną kompletną głowicę, dałem do planowania + zostały wymienione uszczelniacze zaworowe oraz przeszlifowane gniazda zaworów.
    2. Co do sprawdzenia ciśnienia na cylindrach - nie sprawdzałem.

    Byłbym wdzięczny za fotki podłączenia wszystkich węży do pompy. Chciałbym doprowadzić to do ładu zanim każę mechanikowi rozbierać rozrząd i ustawiać ponownie.

    1
  • #7 24 Wrz 2013 16:07
    jokerro
    Poziom 33  

    Niemiej problemu,zaprowadz spowrotem do niego niech siedzi dotad az samochod bedzie jechał jak potrzeba.Nic prostszego.
    Zastanawiam sie dlaczego wogole odebrales to auto.

    0
  • #8 24 Wrz 2013 21:46
    jarkar81
    Poziom 10  

    Update do przykładowego foto z pierwszego postu.
    Oznaczyłem 5 - nie wiem gdzie powinien powędrować wężyk.
    Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.

    A teraz fotki z mojego silnika i pompy.
    Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.

    4 - to doprowadzenie paliwa, 3 - powrót z pompy z trójnikiem podłączonym do przelewu wtrysków, 1 - to wspomniany brakujący wąż, co do 5 mam wątpliwości (chyba nie tak powinno być)?

    0
  • #9 24 Wrz 2013 22:10
    Megawe
    Poziom 29  

    Pompa powinna mieć przykręcony wspornik do bloku silnika inaczej znowu pęknie.

    0
  • #10 25 Wrz 2013 02:57
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Wtryskiwacze (kolejność - kolorowa taśma - nie sugerować się koszulkami na przewodach przelewowych, od lewej niebieski, czerwony, zielony, kremowy ):
    Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.
    Przewody wtryskowe przy pompie (kolejność - kolorowa taśma):
    Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.



    Wyjście na czubku pompy oznaczone u Ciebie 1 do kolektora ssącego za korkiem wlewu oleju,pod plastikiem z przewodami.
    Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.

    5 - U Ciebie w Twoim silniku do "czujnika" przy obudowie termostatu gdzie idzie widoczny biały przewód od pompy podciśnienia z prawej strony silnika. Przewód od pompy podciśnienia jest bliżej wtryskiwacza:
    "czujnik - przełącznik termiczny"
    Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.
    pompa podciśnienia:
    Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.

    Czarno biały zawór- patrząc od strony chłodnicy (jest trochę pod grubym przewodem chłodnicy) z lewej podłączony jest trójnik idący do wcześniejszego "czujnika" i do gruszki zwiększającej obroty na zimnym silniku. Do prawego wyjścia (cienki czarny przewód) idzie do EGR.
    Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.

    EGR:
    Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.

    Warto zobaczyć czy u dołu pompy jest podłączony przewód elektryczny:

    Link

    1
  • #11 25 Wrz 2013 06:48
    jarkar81
    Poziom 10  

    Megawe napisał:
    Pompa powinna mieć przykręcony wspornik do bloku silnika inaczej znowu pęknie.


    O jakim wsporniku piszesz?

    0
  • #12 08 Paź 2013 13:41
    RAFi X
    Poziom 28  

    Czy w Isuzu jest taka sama pompa czy jakiś inny model Bosch ?

    0
  • #13 10 Paź 2013 17:12
    Paweł#G
    Poziom 14  

    DTL ma pompę VE4/9F2250R571 Boscha, a 1.7td isuzu 9 460 620 007 VE 4/10 F 2300 R 365 firmy zexel/denso (licencja Boscha ???)
    W dtl tłoczek ma 9mm, a w Isuzu 10mm.

    0
  • #14 13 Lut 2014 19:32
    elektronik999
    Poziom 26  

    Witam. Za co odpowiada ten kabelek? ponieważ u mnie w aucie się ten kabel przetarł i jeździłem chwile z przeciętym kablem. Jaki jest tam czujnik i przy okazji jak go sprawdzić
    Opel Astra - X17DTL - jak poprawnie podłączyć pompę wtryskową.

    1
  • #15 14 Lut 2014 18:25
    Paweł#G
    Poziom 14  

    To elektrozawór, wpływa na tłoczek przestawiacza kąta wtrysku przy zimnym silniku.
    Po uruchomieniu silnika i z odłącznym przewodem można podawać i odłączyć od niego +12V, wtedy słychać ze pompa zmienia kat wtrysku i silnik inaczej pracuje.


    Można sprawdzić miernikiem czy pojawia się na elektrozaworze napięcie z instalacji samochodu kiedy trzeba -> Link

    1
  • #16 20 Gru 2017 11:56
    MATHIS
    Poziom 1  

    A kto mi powie do czego ten czarny kabelek z elektrozaworu jest podłączony? U mnie go wcale nie ma i mam problemy przy zimnym rozruchu.

    1
  Szukaj w 5mln produktów