Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 900 - Nierówna praca silnika, gaśnie w czasie jazdy

Smigiel28 23 Wrz 2013 19:52 6720 6
  • #1 23 Wrz 2013 19:52
    Smigiel28
    Poziom 11  

    Seicento 900 1998 r. 130 kkm.

    Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej.
    Zrobione bez efektów:
    wymienione świece iskra i przewody zapłonowe sentech
    filtry powietrza i paliwa
    wyczyszczona masa
    posprawdzane wężyki podciśnienia i przewód do serwa - brak nieszczelności
    powypinane i poczyszczone wszystkie styki jakie udało się zlokalizować
    szczelina na czujniku wału ok 1mm
    Po badaniu na diagnoskopie:
    temp. powietrza i silnika w normie, ciśnienie ssania 288 mmHg na jałowym, brak zarejestrowanych błędów, jedyne co widać to wahania wyprzedzenia zapłonu od 8 do 15 stopni na jałowym, sonda pracuje krokowy pracuje.

    I co się dzieje? Niby wszystko OK ale jednak coś nie tak. Co pominąłem podczas sprawdzania? Co jeszcze może być nie tak?

    0 6
  • #2 23 Wrz 2013 20:00
    jerry1960
    Poziom 33  

    Sprawdź ciśnienie sprężania.Jaki kolor świec .

    1
  • #3 23 Wrz 2013 20:17
    Profek1
    Warunkowo odblokowany

    Ja sprawdziłbym czujnik położenia wału korbowego.

    1
  • #4 23 Wrz 2013 21:27
    Smigiel28
    Poziom 11  

    jerry1960 napisał:
    Sprawdź ciśnienie sprężania.Jaki kolor świec .


    Ciśnienie sprawdzę, świece 1 i 4 czyste i kolor kawa z mlekiem, 2 i 3 lekko przyczerniałe ale też czyste.

    0
  • #5 24 Wrz 2013 13:00
    sandamiano
    Poziom 28  

    Smigiel28 napisał:

    Ciśnienie sprawdzę, świece 1 i 4 czyste i kolor kawa z mlekiem, 2 i 3 lekko przyczerniałe ale też czyste.

    Zamień same cewki zapłonowe. Jeśli kolor świec 2 i 3 się poprawi a 1-4 przyczerni to może być wina cewki. Z drugiej strony cylindry 2 i 3 są pod samą przepustnicą i często są zasilane bogatszą mieszanką

    0
  • #6 24 Wrz 2013 22:08
    darek9512
    Poziom 6  

    Jeżeli zaczyna nierówno pracować jak się trochę zagrzeje silnik to poszła uszczelka pod glowica

    0
  • #7 25 Wrz 2013 07:48
    Smigiel28
    Poziom 11  

    darek9512 napisał:
    Jeżeli zaczyna nierówno pracować jak się trochę zagrzeje silnik to poszła uszczelka pod glowica


    Uszczelka zmieniana 3 lata temu (jakieś 30 kkm). Płynu nie ubywa, nie gazuje w zbiorniku, olej czysty.

    0