Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 900 - Nierówna praca silnika, gaśnie w czasie jazdy

Smigiel28 23 Sep 2013 19:52 9036 6
  • #1
    Smigiel28
    Level 12  
    Seicento 900 1998 r. 130 kkm.

    Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej.
    Zrobione bez efektów:
    wymienione świece iskra i przewody zapłonowe sentech
    filtry powietrza i paliwa
    wyczyszczona masa
    posprawdzane wężyki podciśnienia i przewód do serwa - brak nieszczelności
    powypinane i poczyszczone wszystkie styki jakie udało się zlokalizować
    szczelina na czujniku wału ok 1mm
    Po badaniu na diagnoskopie:
    temp. powietrza i silnika w normie, ciśnienie ssania 288 mmHg na jałowym, brak zarejestrowanych błędów, jedyne co widać to wahania wyprzedzenia zapłonu od 8 do 15 stopni na jałowym, sonda pracuje krokowy pracuje.

    I co się dzieje? Niby wszystko OK ale jednak coś nie tak. Co pominąłem podczas sprawdzania? Co jeszcze może być nie tak?
  • #2
    jerry1960
    Level 36  
    Sprawdź ciśnienie sprężania.Jaki kolor świec .
  • #3
    Profek1
    Conditionally unlocked
    Ja sprawdziłbym czujnik położenia wału korbowego.
  • #4
    Smigiel28
    Level 12  
    jerry1960 wrote:
    Sprawdź ciśnienie sprężania.Jaki kolor świec .


    Ciśnienie sprawdzę, świece 1 i 4 czyste i kolor kawa z mlekiem, 2 i 3 lekko przyczerniałe ale też czyste.
  • #5
    sandamiano
    Level 30  
    Smigiel28 wrote:

    Ciśnienie sprawdzę, świece 1 i 4 czyste i kolor kawa z mlekiem, 2 i 3 lekko przyczerniałe ale też czyste.

    Zamień same cewki zapłonowe. Jeśli kolor świec 2 i 3 się poprawi a 1-4 przyczerni to może być wina cewki. Z drugiej strony cylindry 2 i 3 są pod samą przepustnicą i często są zasilane bogatszą mieszanką
  • #6
    darek9512
    Level 9  
    Jeżeli zaczyna nierówno pracować jak się trochę zagrzeje silnik to poszła uszczelka pod glowica
  • #7
    Smigiel28
    Level 12  
    darek9512 wrote:
    Jeżeli zaczyna nierówno pracować jak się trochę zagrzeje silnik to poszła uszczelka pod glowica


    Uszczelka zmieniana 3 lata temu (jakieś 30 kkm). Płynu nie ubywa, nie gazuje w zbiorniku, olej czysty.