Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

edc15c2 peugeot - peugot 406 edc15c2 nie odpala

66fantasti66 23 Sep 2013 21:50 4116 13
  • #1
    66fantasti66
    Level 16  
    Witam wszystkich mam taki problem dostałem do naprawy peugota 406 hdi sterownik bosch edc15c2. Problem polega na tym ze auto nie odpala potrzebny by mi był schemat elektryczny sterowania silnikiem dodam ze to sterownik na jedną wtyczkę!!
    Podejrzewam jakiś problem z zasilaniem.Sterownik zapisuje w pamięci błędy elektrozawór turbo,elektrozawór egr i zasilanie pompy ale z tym ostatnim sobie poradziłem. A i jeszcze od czasu do czasu wyrzuci błąd synchronizacji ale to dziwne bo podobno rozrząd był sprawdzany. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
  • #2
    żałosna udręka
    Level 34  
    66fantasti66 wrote:
    od czasu do czasu wyrzuci błąd synchronizacji
    Błąd pokaże jak go zmęczysz trochę na rozruszniku, ale synchronizacji nie ma cały czas, dlatego nie zapala.
  • #4
    dziobas
    Level 14  
    'podobno'. sprawdz rozrzad, a nie zgaduj. po drugie, szukaj czy masa nie uciekla. po trzecie, oblec kable czy nie pociete, czy dobrze podlaczone wtyczki, czy piny nie pogiete w gniazdach... zobacz czy immo nie robi cyrkow. peugeot planet 2000 do reki i czytamy co nie odpowiada, co sieje bledami, a co rzeczywiscie nie dziala. na koncu otworz sterownik i pomierz czy mosfety nie 'wyszly'
  • #7
    jokerro
    Level 34  
    Schemat przed oczy i dawaj.Pomiary i przejscia i jestes w domu a usterka sama sie ujawni.
  • #9
    dziobas
    Level 14  
    takie rzeczy jak bezpieczniki powinny byc oczywiste, sprawdzone na samym poczatku i nie musi chyba byc przedmiotem pomocy ze strony forumowiczow. nie trzeba zadnej instrukcji, zeby sprawdzic wszystkie bezpieczniki (wewnatrz kabiny i pod maska). do tego sprawdz dzialanie przekaznikow, na stole z miernikiem w lapce nie tylko czy pstrykaja, ale przede wszystkim czy przewodza (czesta usterka). do tego sprawdz BSI czy nie mokre oraz BSM czy wszystko ok. do tego upewnij sie czy masa jest na mur beton pewna - taka choinka czesto wystepuje przy slabym styku masy. to sa podstawy. pozniej dopiero mozna zastanawiac sie nad sterownikiem. najlepiej wtedy szukac z kieszonkowym oscyloskopem - pokazuje przebiegi wszystkich czujnikow walkow itp. oraz szybko diagnozuje wysterowanie wtryskiwaczy i poziomy napiec, bo bywa, ze sygnal jest, tylko slaby, tlumiony np. uplywnoscia kiepskich kondensatorow. ja bym jednak posprawdzal dokladnie bezpieczniki (uwaga, ostatnio w moim Peugeocie bezpiecznik caly, a wspomaganie wsiorbalo - styk bezpiecznika wypalony, wiec wyciagnij kazdy bezpiecznik i sprawdz jego styki) i zdiagnozuj dokladnie immo, zebys nie walczyl ze zdrowymi komponentami auta.