Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośny wentylator procesora.

filip6464 23 Wrz 2013 23:49 3465 11
  • #1 23 Wrz 2013 23:49
    filip6464
    Poziom 11  

Mam problem z głośnym działaniem mojego wentylatora. Jestem zielony w tych sprawach, ale podejrzewam, że coś jest nie tak. W stanie spoczynku jest wszystko ok. Problemy zaczynają się przy włączeniu jakiejś gry (nie są to jakieś wymagające gry). Wentylator chodzi wtedy ewidentnie szybciej, a temperatury podskakują. Komputer kupiony przed 9 miesiącami, czyszczony niedawno (ogólne odkurzanie, powierzchowne czyszczenie karty graficznej, przedmuchanie powietrzem zasilacza, odkurzenie wentylatorów, czyszczenie radiatora bez zdejmowania). Mam w komputerze dwa wentylatory (pomijając zasilacz), jeden obowiązkowy dmucha na radiator, drugi wpompowuje powietrze do obudowy (z tyłu obudowy pod zasilaczem). Obudowa jest dziurkowana na wysokości procesora. Zrobiłem zrzuty temp. podzespołów. W stanie spoczynku, i podczas włączenia jednej gry.

Specyfikacja:
    Phenom II x4 965
    Nvidia GTX 650
    Wentylator wypompowujący Zefir

Jak jest ktoś spostrzegawczy to zobaczy, że zmienia się też prędkość wentylatora od CPU :)

0 11
  • Pomocny post
    #2 23 Wrz 2013 23:59
    Robert B
    Poziom 43  

filip6464 napisał:
    drugi wpompowuje powietrze do obudowy (z tyłu obudowy pod zasilaczem).

Bez sensu. Kto go tak założył? Pomysłowy Dobromir czy jak? Odwróć albo jeszcze lepiej przenieś na przód. Wentylator wtłaczający do obudowy powinien być z przodu, jeżeli zasilacz jest z tyłu.

0
  • Pomocny post
    #3 24 Wrz 2013 11:04
    safbot1st
    Poziom 43  

3971rpm - to prawie helikopter.
    Z temperaturami na poziomie 50st C w stresie można sobie pozwolić na zmniejszenie tych troszkę za wysokich obrotów (dla ucha i spokoju)