Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G - Spalanie oleju a przyszła instalacja gazowa.

JustSimplePerson 24 Wrz 2013 09:54 5814 9
  • #1 24 Wrz 2013 09:54
    JustSimplePerson
    Poziom 11  

    Witam
    Planuje w mojej Astrze G 1.6 8v 2003r założyć w najbliższym czasie instalacje LPG. Jednak trochę się tego obawiam, bo już teraz autko lubi łyknąć sobie oleju... tak około 300ml na 1k km (nie wiem skąd oni wzięli tą normę 1l na 1k km). Zastanawiam się czy montaż instalacji gazowej nie podniesie spalania oleju do drastycznych ilości. Może przy okazji ktoś mógłby mi polecić jakiś dobry zestaw do tego autka, a może i sam warsztat w Krakowie ( albo okolicach na północny-wschód od Krakowa ).

    1 9
  • #2 24 Wrz 2013 10:44
    marion26a
    Poziom 11  

    Spalanie oleju w Oplu to normalny problem,gdyż mają słabe pierścienie tłokowe i temperatura płynu chłodzącego oscyluje pomiędzy 92 a 96 stopni celsjusza i przegrzewa się silnik.To norma.Swobodnie zakładaj gaz,ale przedtem sprawdź,jakie masz ciśnienie na cylindrach,bo na gazie głowica dostaje najwięcej.Instalacja gazowa nie musi być sekwencyjny.Opel dobrze się sprawuje na sterowniku.Jeśli np. jeździsz na oleju syntetycznym,to przejdź na półsyntetyk i nie słuchaj rad typu,że to szkodzi silnikowi.Po prostu zmień klasę lepkości na niższą Grunt,żebyś wymieniał olej co 10 tyś.Ś0wiece zapłonowe też muszą być częściej wymieniane.Toi tyle

    0
  • #3 24 Wrz 2013 14:03
    JustSimplePerson
    Poziom 11  

    Odkąd kupiłem samochód ( 1,5 roku) lany jest półsyntetyk 10w40... w sumie nie byłem na 100% pewny co było przed kupnem to też wybrałem to rozwiązanie. Świece również były wymieniane po kupnie ok 10k km temu. Tak jak mówię na razie wszystko jest dobrze .... tylko to branie oleju i dosyć ciężkie odpalanie na ciepłym silniku ( jak depnę lekko gaz wchodzi na obroty problemu już nie ma, ale to może być wina EGR, które zamierzam czyścić), dodatkowo właśnie chce sprawdzić kompresje na cylindrach i to wszystko po to, aby po założeniu gazu nie żałować... a tylko zyskać :).

    A co do sekwencji.... to myślałem, że przy wielo-wtrysku już musi być.

    0
  • #4 24 Wrz 2013 20:46
    gimak
    Poziom 37  

    Ja dołożę. Przed zagazowaniem radzę sprawdzić luzy zaworowe i ewentualnie je skorygować oraz zorientować się jakie jest jeszcze pole manewru w tym zakresie.
    Po zagazowaniu proponuję częściej zaglądać na bagnet poziomu oleju pod kątem koloru oleju, bo zaraz po zagazowaniu dochodzi do intensywnego wypłukiwania osadów w silniku i olej robi się smolisty i ja wtedy wymieniałem olej nie czekając na przejechane kilometry - dwie szybsze wymiany oleju.

    0
  • #5 24 Wrz 2013 21:57
    JustSimplePerson
    Poziom 11  

    To jak wypłuka ten osad to spalanie oleju nie wzrośnie drastycznie ?

    0
  • #6 25 Wrz 2013 08:20
    marion26a
    Poziom 11  

    W silniku 1.6 8v nie reguluje się zaworów,bo mają samoregulatory chydrauliczne,a co do osadów,to nie ma to znaczenia za bardzo.Gaz jest paliwem suchym i gniazda zaworów się szybciej niszczą.A co do wielowtrysku i sekwencji,to na sterowniku też dobrze będzie chodził silnik,wiem z autopsji.Jak jeździsz na 10w40,to bez obaw zmień na 15w40.Czym rzadszy olej,tym wypłukiwanie jest większe,więc 15w40 pomoże.

    0
  • #7 25 Wrz 2013 19:01
    gimak
    Poziom 37  

    JustSimplePerson napisał:
    To jak wypłuka ten osad to spalanie oleju nie wzrośnie drastycznie ?

    W moim wypadku zwiększonego zużycia (spalania) oleju nie zauważyłem, ale zwróciłem uwagę na coś innego, a mianowicie na wzrost kompresji o prawie 1 bara.
    marion26a napisał:
    ,a co do osadów,to nie ma to znaczenia za bardzo.

    Może i niema, można przecież jeździć na oleju gęstym i czarnym jak smoła, nikomu tego nie zabraniam. Ja wolałem dwa razy szybciej wymienić, po tych dwóch razach spuszczany stary olej miał kolor zbliżony do brązowego, ale był nadal przeźroczysty.

    0
  • #8 25 Wrz 2013 23:56
    JustSimplePerson
    Poziom 11  

    Czyli radzicie założyć gaz i tak po ok 1k km wymienić olej ( lub co co z oleju się zrobi) ?

    I jeszce tak offtopicowo:
    Którą z tych instalacji najbardziej polecacie w moim przypadku ? BRC, Stag, Stargas Polaris, LOVATO ?

    0
  • #9 26 Wrz 2013 09:29
    marion26a
    Poziom 11  

    Ja w swoim aucie mam sterownik STAG 4 na wtryskiwaczach RBC.Wszystko chodzi ok.

    0
  • #10 26 Wrz 2013 10:26
    gimak
    Poziom 37  

    JustSimplePerson napisał:
    Czyli radzicie założyć gaz i tak po ok 1k km wymienić olej ( lub co co z oleju się zrobi) ?

    Gaz jak najbardziej. Wymiana oleju, ja normalnie wymieniałem olej co 20kkm, a pierwszą wymianę zrobiłem po ok. 6kkm, drugą po ok.12kkm, a następne już co 20kkm.
    Co do instalacji. Ja obecnie w jednym samochodzie mam OMVL Dream XXI N, a w drugim mam Prinsa. W obydwóch przebiegi na gazie podobne (ok.125kkm). Obie instalacje spisują się bardzo dobrze, ale gdybym ponownie stanął przed problemem gazowania, to padłoby na Prinsa - wg mnie prostszy do opanowania (optymalnego ustawienia).

    1