Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT, LEON,tylko na zimnym silniku ostro trzesie napinaczem paska wieloklinowego

kalbar11 24 Wrz 2013 11:47 3117 5
  • #1 24 Wrz 2013 11:47
    kalbar11
    Poziom 6  

    Witam. Od ponad miesiąca na zimnym silniku rzuca mi całym napinaczem paska wieloklinegowego, towarzyszą temu straszne zgrzyty aż kółko od napinacza staje a cały napinacz się rusza tak że w śroku przygasają wyświetlacze i auto ma mniej mocy gdy złapie temperatury wszystko ustaje i jest ok. Usterka pojawiła się tydzień po tym jak naprawiałem alternator w którym wymieniono przekażnik i lutowali coś w środku. Pierw wymieniłem napinacz na nowy firmy GATES niestety niestety nic się nie zmieniło. Potem auto spędziłko po kilka dni u 3 różnych mechaników którzy zmienili mi jeszcze pasek wieloklinowy i sprawdzili wszystkie rolki wyjmowali alternator celem sprawdzenie sprzęgiełka od alternatora i ogólnie stwierdzili że wszystkie rolki sprawne i nie mają pojęcia co jest :/ ostatni mechanik odesłal mnie do tych gości co robili mi alternator zeby jeszcze raz go sprawdzili ale juz do mnie dzwonili ze teoretycznie wszystko ok pracuje w nim:/ juz rece mi opadły od tego wszystkiego, i najgorsze że zmieniłem cześci które były ok:/ pomocy

  • Pomocny post
    #2 24 Wrz 2013 18:39
    hengut5657
    Poziom 1  

    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

  • #3 24 Wrz 2013 19:31
    markslew
    Poziom 27  

    Miałem kiedyś podobnie, po wymianie paska ustąpiło, stary pasek był wyrobiony i naciągnięty. Masz odpowiednią długość paska?

  • #4 25 Wrz 2013 10:37
    kalbar11
    Poziom 6  

    hengut5657 / Jeżeli chodzi o jednokierunkowe sprzegielko alternatora to jeden z mechanikow twierdzi ze go sprawdzal i chodzi ok ale dzis wlasnie otrzymalem tel. z tego warsztatu gdzie aktualnie stoi ( ci ludzie ktorzy robili mi alternator ) ze wlasnie ich zdaniem jest to wina sprzegielka alternatora ktore co jakis czas minimalnie przepuszcza i jakis dzwiek wydaje i juz zamowili sprzegielko INNA i beda to robic. dzis prawdopodobnie odbiore i napisze czy cos ustalo. >> zapomnialem dodac ze gdy uruchamiam klimatronik to na zimnym silniku dzwieki i szarpanie napinaczem i paskiem sie nasilalo- stad myslalem tez czy wina nie lezy w sprężarce klimatyzacji.

    Dodano po 4 [minuty]:

    markslew / jeżeli chodzi o pasek to tak jak pisalem w pierwszej wiadomosci zostal wymieniony u innego mechanika zaraz po tym jak zmienilem napinacz na nowy marki SKF. ten stary pasek ogladalismy dokladnie i raczej nie mial na sobie zadnych ubytkow- po wymianie paska i napinacza ogolnie moge stwierdzic ze te dzwieki za zimnym silniku sa troche cichsze i krocej trwaja czyli nowe czesci lepiej amortyzuja te wibracje, ale to nadal inna przyczyna.

  • Pomocny post
    #5 25 Wrz 2013 10:55
    kortyleski
    Poziom 40  

    Prawdopodobnie czeka cię wymiana koła pasowego wału korbowego. Tanio nie będzie bo tylko markowe podejdzie, tani nowy chińczyk hałasuje jeszcze bardziej.

  • #6 01 Paź 2013 10:15
    kalbar11
    Poziom 6  

    hengut5657 miał racje, ostatnia grupa mechników zdiagnozowała że w pewnym zakresie sprzegielko alternatora przepuszcza minimalnie i wymienili na nowe INNA i problem ustal, szkoda tylko ze od razu nikt do tego nie doszedl bo uniknalbym kosztow napinacza i paska wieloklinowego plus+ zaplata za robocizne.
    Tak więc przy takiej usterce polecam dobor naprawde doswiadczonego mechanika ktory postawi dobra diagnoze bo inaczej mozemy popasc w koszta gdyz w tym przypadku usterke mogloo powodowac wiele podzespolow.
    Dziekuje za pomoc :) i zamykam temat, ktory mam nadzije komus jeszcze pomoze.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME