Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SEAT, LEON,tylko na zimnym silniku ostro trzesie napinaczem paska wieloklinowego

kalbar11 24 Sep 2013 11:47 4704 5
  • #1
    kalbar11
    Level 9  
    Witam. Od ponad miesiąca na zimnym silniku rzuca mi całym napinaczem paska wieloklinegowego, towarzyszą temu straszne zgrzyty aż kółko od napinacza staje a cały napinacz się rusza tak że w śroku przygasają wyświetlacze i auto ma mniej mocy gdy złapie temperatury wszystko ustaje i jest ok. Usterka pojawiła się tydzień po tym jak naprawiałem alternator w którym wymieniono przekażnik i lutowali coś w środku. Pierw wymieniłem napinacz na nowy firmy GATES niestety niestety nic się nie zmieniło. Potem auto spędziłko po kilka dni u 3 różnych mechaników którzy zmienili mi jeszcze pasek wieloklinowy i sprawdzili wszystkie rolki wyjmowali alternator celem sprawdzenie sprzęgiełka od alternatora i ogólnie stwierdzili że wszystkie rolki sprawne i nie mają pojęcia co jest :/ ostatni mechanik odesłal mnie do tych gości co robili mi alternator zeby jeszcze raz go sprawdzili ale juz do mnie dzwonili ze teoretycznie wszystko ok pracuje w nim:/ juz rece mi opadły od tego wszystkiego, i najgorsze że zmieniłem cześci które były ok:/ pomocy
  • Helpful post
    #2
    hengut5657
    Level 1  
    Code: text
    Log in, to see the code
  • #3
    markslew
    Level 27  
    Miałem kiedyś podobnie, po wymianie paska ustąpiło, stary pasek był wyrobiony i naciągnięty. Masz odpowiednią długość paska?
  • #4
    kalbar11
    Level 9  
    hengut5657 / Jeżeli chodzi o jednokierunkowe sprzegielko alternatora to jeden z mechanikow twierdzi ze go sprawdzal i chodzi ok ale dzis wlasnie otrzymalem tel. z tego warsztatu gdzie aktualnie stoi ( ci ludzie ktorzy robili mi alternator ) ze wlasnie ich zdaniem jest to wina sprzegielka alternatora ktore co jakis czas minimalnie przepuszcza i jakis dzwiek wydaje i juz zamowili sprzegielko INNA i beda to robic. dzis prawdopodobnie odbiore i napisze czy cos ustalo. >> zapomnialem dodac ze gdy uruchamiam klimatronik to na zimnym silniku dzwieki i szarpanie napinaczem i paskiem sie nasilalo- stad myslalem tez czy wina nie lezy w sprężarce klimatyzacji.

    Dodano po 4 [minuty]:

    markslew / jeżeli chodzi o pasek to tak jak pisalem w pierwszej wiadomosci zostal wymieniony u innego mechanika zaraz po tym jak zmienilem napinacz na nowy marki SKF. ten stary pasek ogladalismy dokladnie i raczej nie mial na sobie zadnych ubytkow- po wymianie paska i napinacza ogolnie moge stwierdzic ze te dzwieki za zimnym silniku sa troche cichsze i krocej trwaja czyli nowe czesci lepiej amortyzuja te wibracje, ale to nadal inna przyczyna.
  • Helpful post
    #5
    kortyleski
    Level 43  
    Prawdopodobnie czeka cię wymiana koła pasowego wału korbowego. Tanio nie będzie bo tylko markowe podejdzie, tani nowy chińczyk hałasuje jeszcze bardziej.
  • #6
    kalbar11
    Level 9  
    hengut5657 miał racje, ostatnia grupa mechników zdiagnozowała że w pewnym zakresie sprzegielko alternatora przepuszcza minimalnie i wymienili na nowe INNA i problem ustal, szkoda tylko ze od razu nikt do tego nie doszedl bo uniknalbym kosztow napinacza i paska wieloklinowego plus+ zaplata za robocizne.
    Tak więc przy takiej usterce polecam dobor naprawde doswiadczonego mechanika ktory postawi dobra diagnoze bo inaczej mozemy popasc w koszta gdyz w tym przypadku usterke mogloo powodowac wiele podzespolow.
    Dziekuje za pomoc :) i zamykam temat, ktory mam nadzije komus jeszcze pomoze.