Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Telefon bezprzewodowy - Sprawdzona funkcja przekierowywania

24 Wrz 2013 11:56 8931 23
  • Poziom 16  
    Hej,

    Szukam telefonu bezprzewodowego z funkcją przekierowywania rozmów na inne numery (wewnętrzne i zewnętrzne), ale nie "na inną słuchawkę". Niestety naciąłem się na model Panasonic'a który pod hasłem możliwości przekierowywania rozmów miał tylko przekierowywanie na inną słuchawkę zalogowaną do tej samej bazy, dlatego nie ufam już opisom w internetach.

    W związku z tym chciałbym zapytać, czy ktoś z tu zgromadzonych ma/miał jakiś model telefonu bezprzewodowego do około 150 zł ze sprawdzoną funkcją przekierowywania?
  • Poziom 38  
    Napisz jeszcze raz czego tak naprawdę szukasz.
    To że ma być bezprzewodowy to już wiemy, że ma przełączać też tylko te numery wewnętrzne?
    Może masz podłączony telefon do jakiejś małej centralki, a jeśli tak to już inna "bajka".
  • Poziom 27  
    Naciąłeś się chyba na własną niewiedzę. Jakie przekierowanie chciałeś robić na poziomie telefonu?
    Może chodziło o transfer lub forward połączeń na linii wewnętrznej w centrali telefonicznej lub linii miejskiej?
    Sprecyzuj swoje potrzeby wtedy łatwiej będzie znaleźć rozwiązanie dla Ciebie.
    RP
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Wybaczcie nieścisłość, rzeczywiście jak teraz czytam to sam nie wiem co autor miał na myśli:D A to, że w temacie telefonów stacjonarnych i centrali telefonicznych jestem laikiem to prawda.

    Już wyjaśniam.

    Telefon podłączony będzie do centrali Avaya IP500, przez moduł analogowy. A chodzi mi o możliwość przekazania połączenia na inny numer obrębie tej centrali. Czyli ktoś dzwoni do mnie, odbieram i w zależności od tego w jakiej sprawie dzwoniący się ze mną kontaktuje przekazuje rozmowę innej osobie (na inny numer wewnętrzny).

    Aktualnie znalazłem kilka modelów telefonów w których opisie jest coś w stylu "przekazywanie połączeń":
    Gigaset A220A
    Sagem D142
    Sagem D210
    M-Life ML0389
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Czyli rozumiem, że każdy telefon bezprzewodowy podłączony do tej centralki będzie miał możliwość przekazania rozmowy na inny numer, a to że mi się nie udało to tylko kwestia mojej niewiedzy? Jak tak to muszę wygrzebać tego Panasonica i kombinować dalej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Może też być tak, że długość czasu funkcji Flash ustawiona fabrycznie w telefonie może być nieodpowiednia dla samej centrali. Czasami trzeba zmienić wartość na inną. Dłuższy czas jeśli centrala nie reaguje lub krótszy jeśli rozłącza połączenie po naciśnięciu klawisza. W samej centrali też powinna być możliwość regulacji zakresu Flasha dla funkcji transferu połączenia.
    RP
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Jeśli funkcja transferu/przełączenia rozmowy realizowana jest przez INNY klawisz niż Flash to nie dyskutuje ale jeśli przełączamy rozmowę Flashem to centrala MUSI mieć detekcję tego sygnału ustawioną tak aby odebrać to co generuje telefon i nie ma znaczenia czy jest to połączenie przychodzące czy wychodzące. Jeśli telefon wyśle Flash o długości 80 ms a centrala ma ustawioną detekcję w zakresie 200-300 ms to transferu nie zrobimy. Jeśli telefon będzie miał generowany czas 700 ms ( np. telefony na USA ) to rozmowa zostanie rozłączona.
    Iwantcookie dowiedz się od administratora systemu czy na tym wewnętrznym jest możliwość przełączenia rozmowy ( nie jest to takie oczywiste bo takową funkcję można wyłączyć na module/karcie/porcie centrali w zależności od jej możliwości ) i jak należy ją wykonać. Być może specyfika systemu ogranicza taką funkcjonalność.
    RP
  • Poziom 16  
    @instalatorPBS

    Jest taka możliwość, bo aktualnie to działa na innym telefonie bezprzewodowym. Z tym, że on akurat pada i trzeba go wymienić na nowy.

    Czytając z waszych wypowiedzi (jeśli to dobrze zrozumiałem) problem musiał leżeć w rozbieżności pomiędzy czasem sygnału z telefonu, a ustawieniami czasu na centrali. Pewnie ten Panasonic o którym pisałem miał możliwość ustawienia czasu sygnału dla funkcji flash, a ja po prostu nie ogarnąłem tematu.

    Klawisz Flash na telefonach to najczęściej ten z "R", jeśli dobrze rozumiem?

    Aktualnie podłączony jest zabytek: Doro 522. Tam przekierowanie realizuje się klawiszem oznaczonym jako "R". Jeśli dobrze rozumiem jest to właśnie wspomniana funkcja flash do wywoływania funkcji centrali tak? W związku z tym szukając telefonu mam szukać takiego z funkcją flash?

    P.S. Tak z innej ale związanej z tematem beczki. Tą funkcją flash możemy wywoływać różne zaprogramowane funkcje centrali? Tzn. jak to działa? Telefon wysyła jakiś sygnał i w zależności od jego długości może wywołać różne funkcje odpowiadające różnym czasom sygnału?
  • Poziom 27  
    Co do czasu flasha w Twoim przypadku prawdopodobnie masz rację. Znalazłem instrukcję do Doro 522 i tam jest napisane, że fabryczny czas to 100ms ale można ustawiać 80/100/120/180/250/300/600 co uprawdopodabnia konieczność dopasowania czasu. Dowiedz się jaki czas powinien być ustawiony. W telefonach Panasonica w wersji PD też fabrycznie ustawiony jest czas 100ms ale być może Avaya wymaga innego.
    Tak wywołujemy go klawiszem R i w większości telefonów Panasonica można go zmienić.
    Flash w dużym uproszczeniu powoduje przywarcie linii telefonicznej na określony czas ( przerwa kalibrowana ). Jeśli jest odpowiedniej długości dla linii w centrali telefonicznej abonenckiej bądź miejskiej możemy mieć dostęp do funkcji oferowanych przez tę centralę lub wywołać rozłączenie połączenia. Dlatego w telefonach systemowych klawisz transfer przełącza rozmowę a flash może rozłączać połączenie lub dawać dostęp do funkcji na linii miejskiej w zależności od czasu jaki ustawimy w centrali dla konkretnej linii miejskiej.
    RP
  • Poziom 16  
    Super dokładnie to chciałem wiedzieć. Teraz pozostaje mi dowiedzieć się jak ustawiona jest centrala. Dziękuję za pomoc, ale tematu póki co nie zamykam bo być może będę miał jeszcze jakieś pytania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Flash to na 100% przerwa w obwodzie. Można ją wywołać nawet przez "krótkie" naciśnięcie "widełek" aparatu telefonicznego. ( Bardzo częsty błąd abonenta stukającego nerwowo w widełki - znam przypadki włączania różnych usług przez takie stukanie palcem... hihihi) CA produkowane w XXI wieku posiadają zdolność transferu rozmów w obrębie tego samego pola komutacyjnego (Posiadała ją już analogowa Pentaconta, SPC, Mega II, Mikrotel, i.t.p...). Wystarczy więc zapytać konserwatora danej centralki o tą funkcję, lub poczytać instrukcję obsługi dla abonenta.
    Pozdrawiam :D
  • Poziom 27  
    Faktycznie zastosowałem niefortunny skrót myślowy, który w tym konkretnie przypadku okazał się bzdurą.
    RP
  • Poziom 10  
    Witam...
    Moją intencją była odpowiedź pytającemu nie szanownemu koledze... Przepraszam za ewentualne moralizowanie. Pozdrawiam. :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam...
    Skąd ten szok? Wszak tak wałkowany ów "flash", czy jak kto woli "przerwa kalibrowana to nic innego jak zawieszenie (podtrzymanie obwodu abonenta dzwoniącego), oraz sygnał dla centrali do przyjęcia kolejnych poleceń. Jednym z takich poleceń jest "transfer". Kolejnymi możliwymi to np, "nie przeszkadzaj": "przeniesienia dzwonienia na inny numer"; "zamówienie budzenia"; czy wiele innych jakie posiadają dane typy CA.
    Nadmieniam, że wybieranie nie musi odbywać się "tonowo" po torze rozmównym, ale także na starej zasadzie zwarcie/przerwa (100 ms w stosunku 33,1/3 ms do 66,2/3 ms - konkretny impuls dawnej tarczy numerowej).
    Jeżeli życzy Pan sobie mogę przesłać linki do konkretnych instrukcji usług danego modelu CA, a więc i konkretnych numerów, konkretnych usług...
    Pozdrawiam. :D
  • Poziom 16  
    Jakby się dało to do Avaya IP500 z modułem analogowym bym prosił:)
  • Poziom 10  
    Witam...
    "Słowo się rzekło kobyłka u płota..." Nie chce mi się przepisywać każdej usługi więc podaję link do pliku w PDF z instrukcją do IP 500 (niestety jest to w języku angielskim: http://www.ipofficeinfo.com/pdf/ip500v2_installation.pdf
    Konkretny kontakt z serwisami tej firmy w Polsce np. z Warszawy to: http://www.avaya.com/usa/partner-locator/
    Tak jak w wypowiedzi powyżej, mając konkretne kontakty można uzyskać konkretne informacje. Linki są sprawdzone, a kontakt z zamieszczonymi tam "firmami" doskonały.
    Wyczerpałem chyba temat w 100%..., jesli nie proszę o kolejne zapytania.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Temat rozwiązany, dzisiaj zakupiłem telefon, niedrogi Sagemcom, wszystko działa jak powinno, jedynie do przetestowania pozostaje kwestia zasięgu. Niestety nie mogę rozdać "pomógł" nie wiem czemu, ale jeszcze raz dziękuję i można zamykać (nie wiedzieć czemu sam nie mogę) :)

    Pozdrawiam!