Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat B5FL - Wymiana wahacza dolnego, mocowanie śrub

24 Wrz 2013 16:42 5811 6
  • Poziom 17  
    Witam, passat z 2001 roku 2,0 20V. Problem polega na wymianie dolnego tylnego wahacza osi przedniej, wahacz wymieniłem ale co się okazało, po drugiej stronie jest on przykręcony w innym otworze w belce, zacząłem się temu bardziej przyglądać no i jedno z kół jest bliżej przodu niż drugie, właściciel nigdy nie miał problemu z nadmiernym zużyciem opon ani ze złym prowadzeniem auta, zastanawiam się czy ktoś to kiedyś źle złożył, czy auto jest po dzwonie i tak trzeba było złożyć. Moje pytanie w których otworach powinno to być zamocowane w belce w tylnych i przednich dolnych wahaczach osi przedniej, zdaje sobie sprawę że trzeba będzie ustawić zbieżność ale chce to zrobić tak jak powinno być
    Dzięki i pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    Poszukaj instrukcji w stylu "sam naprawiam" - tam powinno być wszystko ładnie opisane.
    Na tym forum przewijały się linki do tego, ale większość już nieaktualna - musiał byś pisać na PW do użytkowników, albo zaloguj się na forum Passat'a, tam powinni mieć sporo literatury
    http://forum.vw-passat.pl/
  • Poziom 17  
    Doczytałem ze te zawieszenia są różnie ustawiane w zależności od silnika poza tym takie same są w audi i skodzie ale jak powinno być w passacie 2,0 20V nie mogę znaleźć
  • Poziom 17  
    Jeżeli jest ktoś z użytkowników posiadaczem passata to prosiłbym o sprawdzenie jak to jest zamontowane u was, konkretnie czy to musi być jednakowo po obu stronach
  • Poziom 17  
    Napiszę bo może komuś się to przyda, po obejrzeniu wszystkich mocowań dolnych wahaczy trzy były przykręcone po wewnętrznej stronie belki, a czwarty na zewnętrznej, no i to by się zgadzało bo po przykreceniu go na wewnętrznej stronie koło cofnęło się i teraz jest wygląda tak jak po drugiej stronie. Prawdopodobnie ktoś kiedyś źle to złożył i tak było przez kilka lat, teraz tylko zbieżność poprawić i powinno być dobrze. Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Belki zawieszenia są te same dla kilku samochodów: A6, Superb ma szerszy rozstaw kół i stąd wahacze mocowane są na zewnętrznych otworach, w B5 i A4 przykręcane na wewnętrzne.
  • Poziom 17  
    problem rozwiązano, rozwiązanie dwa posty wyżej zamykam