Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GeForce GTX 650 Ti - Sterownik ekranu przestał odpowiadać ale odzyskał sprawność

komanch 29 Paź 2013 18:06 36768 91
  • #61
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • PCBway
  • #62
    komanch
    Poziom 15  
    Przecież napisałem, że testuję inny egzemplarz.
  • #63
    komanch
    Poziom 15  
    A więc to jednak karta graficzna.
    Zamieniłem ten sam model na inny egzemplarz, chodzi bez problemu.
    Mój egzemplarz był na próbę odpalany na jeszcze 2 innych kompach, na systemach win7, oraz xp - na xp zwis i blue screen, na win7 - crash, ten sam efekt co u mnie.
  • #64
    komanch
    Poziom 15  
    Wracam do tematu, bo zaraz mnie coś trafi!
    Sklep wysłał moją wadliwą kartę do serwisu Gigabayta. Po 10 dniach, tj. dzisiaj wróciła z ekspertyzą - karta sprawna :bad-words:
    W sklepie mój egzemplarz również się "wywalał", ale sprzedawca rozkłada ręce, ja chcę oczywiście wymianę na sprawny egzemplarz.
    Co mi proponujecie?
  • #65
    inspector_electro
    Poziom 22  
    Wysyłaj do bólu. To mi się wydaje jedyne rozwiązanie.
  • PCBway
  • #66
    komanch
    Poziom 15  
    Tak też zrobię.
    Zastanawiam się tylko, czy jest jakiś prosty, szybki i w miarę niepodpadający (inwazyjny) sposób, żeby taką kartę graficzną serwis faktycznie uznał za uszkodzoną (nie przeze mnie oczywiście)?
  • #67
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #68
    komanch
    Poziom 15  
    A potraktowanie nóżek ramu prostownikiem, albo chociażby zapalniczką piezo?
  • #69
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #70
    birds
    Poziom 2  
    Witajcie.

    Przeczytałem cały wątek od A do Z. Mam ten sam problem co kolega. Karta jaką posiadam to nVidia GTX650. Działała sprawnie przez ostatnie pół roku. Dwa tygodnie temu podłączyłem drugi monitor i średnio co 10 min mam wysypanie się karty. Monitory gasną na ok 10 sek i ten sam komunikat.

    Czy w moim przypadku też należałoby poprawić bios karty?
    jakie informacje musiałbym Wam podać abyście mogli podać mi odpowiedź? Czy w tym wątku będzie to ok?
  • #71
    inspector_electro
    Poziom 22  
    Widzę że seria GTX600 jest jakaś kiepska. Kilku moich znajomych, którzy także posiadają serię 600, narzeka na te karty. Albo to jest wada fabryczna, albo powraca "era" wadliwych układów NVIDIA. Tak jak wszyscy piszemy, pozostaje męczenie ucha serwisom gwarancyjnym. Nie wiem jak to jest z gwarancją, ale być może, jest coś takiego że dadzą inny model po iluś zgłoszeniach awarii karty.
  • #72
    birds
    Poziom 2  
    no tak, ale jak odłączę drugi monitor to działa dobrze. Co jakby może świadczyć o tym napięciu. Tylko że ja nie mam na tyle wiedzy.
  • #73
    komanch
    Poziom 15  
    Właśnie zerknąłem na datę kiedy otworzyłem ten temat, 24 Wrz 2013, dziś mamy 17 stycznia 2014, a ja nadal mam niesprawną kartę :cry:
    Wczoraj po raz kolejny karta wróciła z serwisu Gigabyta, z ekspertyzą "sprawna"
    Wrzuciłem ją na szybko do kompa, po dokładnie 50 sekundach nastąpił już zwis kompa, twardy reset, po kolejnych 5 minutach pojawił się komunikat "Sterownik ekranu przestał odpowiadać ...", po dalszej godzinie crash kompa.

    Opis usterki jaki dostaje serwis to cała litania i historia dokładnie opisująca problem.
    Ręce opadają, co ja mam robić?
  • #74
    Piotr160292
    Poziom 37  
    Odesłać ją 3. raz. Prawo konsumenta stanowi, że po trzech nieudanych naprawach masz prawo zażądać wymianu towaru na nowy, sprawny, lub zwrot gotówki. Jak dalej będzie to samo to opcje są dwie - karta albo do żyda za mniejszą kasę, albo podjąć z Gigaszajsem walkę pokroju walki z wiatrakami i walczyć o swoje przez rzecznika praw konsumenta. Tak to już niestety jest, że wszyscy producenci dążą do tego, abyś sprzęt wymieniał na nowy, a nie naprawiał, dlatego też grają na zwłokę żeby w końcu skończyła się gwarancja. Ja też miałem taką sytuację tylko że z telefonem. Telefon po rozładowaniu umierał na amen i nie szło go włoczyć, to najpierw stwierdzono, że jest ok, potem stwierdzono, że bateria, więc wymienili baterię, potem stwierdzili, że to kabel USB, potem znowu stwierdzili, że to bateria, a jak napisałem, że to nie bateria bo inny, taki sam model wystartował na mojej baterii to wymienili płytę główną i telefon dla odmiany zaczął się wieszać, znowu go wysłałem, napisali mi, że usterka nie wystąpiła i zalecają częstsze robienie twardego resetu, więc znowu go wysłało i dopiero wtedy z wielką łachą wymienili mi na nowy...
  • #75
    komanch
    Poziom 15  
    Piotr160292 napisał:
    Odesłać ją 3. raz. Prawo konsumenta stanowi, że po trzech nieudanych naprawach ...

    Tylko, że żadnych napraw nie było.
    Ja nie wiem co za barany tam pracują w tym serwisie, pewnie wrzucą kartę na jakiegoś 3dmarka i wszystko ok (chociaż w opisie dokładnie tez napisałem że wszystkie 3dmarki karta przechodzi bezbłędnie), nie wiem jaki tam mają system sprawdzania usterek.
    Najgorsze jest to że nie mam możliwości rozmowy z żywym człowiekiem np przez tel., wszystko odbywa się na piśmie i nic z tego nie wynika.
  • #76
    Piotr160292
    Poziom 37  
    Aha, co nie zmienia faktu, że Gigaszajs ma psi obowiązek doprowadzić tą kartę do stanu używalności, a jak mają tępe łby w tym swoim pożal się Boże serwisie to niech Ci wymienią kartę na nową... Ja bym tak zrobiłbym tak, że napisał, że karta się wysypuje na kilku komputerach i zobaczyć co wtedy odpiszą.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nie wiem, ja bym tym za przeproszeniem tępakom, żeby tu nie używać bardziej dosadnego słownica i nie dostać bana nie odpuścił i przycisnąłbym ich. Na przykład poprosiłbym o namiar na serwis, skontaktował się z nimi i zapytał się, na jakiej podstawie oni stwierdzają, że karta jest sprawna, skoro ja włożyłem kartę do 3 komputerów z różnymi Windowsami i karta przestaje działać już po kilku minutach...
  • #77
    komanch
    Poziom 15  
    Piotr160292 napisał:
    dlatego też grają na zwłokę żeby w końcu skończyła się gwarancja

    Ale to jest nowa karta, która od razu była wadliwa, gwarancji mam jeszcze 3 lata, tylko po co?

    Piotr160292 napisał:
    Ja bym tak zrobiłbym tak, że napisał, że karta się wysypuje na kilku komputerach i zobaczyć co wtedy odpiszą.

    Od samego początku tak jest opisany problem, mało tego opis pisał sklep, nawet dopisał że karta u nich w sklepie też źle działa!
    i nic! oni jak ślepcy, przysyłają odpowiedź "sprawna"
  • #78
    Piotr160292
    Poziom 37  
    W takim razie:
    Piotr160292 napisał:
    Na przykład poprosiłbym o namiar na serwis, skontaktował się z nimi i zapytał się, na jakiej podstawie oni stwierdzają, że karta jest sprawna, skoro ja włożyłem kartę do 3 komputerów z różnymi Windowsami i karta przestaje działać już po kilku minutach...

    Jak dalej będą Cię zlewać, zostaje o zaistniałej sytuacji powiadomić rzecznika praw konsumenta, bo sam to g***o zdziałasz... Może jak rzecznik zareaguje to zmiękną im jaja i bliżej przyjrzą się tematowi, bo coś mi się tak zdaje, że niestety oni tylko załączają komputer może na max. 2 minuty, widzą że jest ok i odpisują, że jest ok, zamiast zapodać na 30 min. jakiś program co ją dociąży.
  • #79
    komanch
    Poziom 15  
    Udało się. Najdłuższa walka w moim życiu. Sprzedawcy udało się namierzyć jakiegoś ważniak d/s jakości Gigabyte. Człowiek-ważniak (kontakt tylko mailowo) ale na szczęście zainteresował sie tematem i skontaktował z serwisem. Po kilku dniach serwis oddzwonił do sprzedawcy prosząc o odesłanie (jeszcze raz) karty. Powiedzieli, że jeśli karta okaże się faktycznie wadliwa, klient już jej nie otrzyma, dostanie inną (tak to ujęli). Po dalszych kilku dniach serwis dzwoni z informacją, że sprawa jest załatwiona pozytywnie, a z uwagi na wyjątkowo długi okres jej "załatwiania" klient otrzyma nowy fabrycznie egzemplarz karty. Tak (mam nadzieję) skończyła się ta historia, mam nową grafę od 2 dni chodzi jak należy. Uff.
  • #80
    angelluk
    Poziom 8  
    Witam,
    Widzę dość świeża sprawa dlatego czym prędzej podpytuję czy rzeczywiście wymiana karty na nową rozwiązało Twój problem. ?>????

    Przeczytałem temat od deski do deski i mam dokładnie ten sam problem, a nawet większy!!!, bo dotyczy on laptopa, a jak wiadomo karta graficzna w laptopie jest zintegrowana :(.

    Laptop DELL inspiron 5537
    karta graficzna radeon HD8850

    Dzieje się dokładnie to samo co u kolegi komanch'a. Od razu po zakupie system wyrzucał "niebieskie ekrany". Po przeinstalowaniu systemu i dopasowaniu sterowników karty graficznej (ze strony producenta DELL) system się zawiesza, czasem mignie ekran i przestaje wyświetlać obraz "czarny ekran". Jak uda się sterownikowi odzyskać stabilność wyświetlanie wraca do normy i pojawia się w prawym dolnym rogu komunikat z tematu " Sterownik ekranu przestał odpowiadać ale odzyskał sprawność.... ".

    Czy ktoś jeszcze walczył z producentem w podobnej sytuacji.??? Laptop jest nowiutki. Ma zaledwie miesiąc. Już teraz dystrybutor mnie zbywa i przekierowuje do producenta. Ci z kolei powołują się na diagnozę wykonywaną oprogramowaniem wgranym do laptopa tzw. "diagnostyka ePSA ". Nic ona jednak nie wykazuje. Czy jest może jakiś program, który jednoznacznie wskaże winę samej karty bądź sterowników ???. Dodam, że sterowników testowałem już kilka, a nawet kilkanaście.

    Proszę o jakieś podpowiedzi.
  • #81
    komanch
    Poziom 15  
    Tak, wymiana karty na nową rozwiązała problem. Ewidentnie zwalony egzemplarz miałem, teraz wszystko działa idealnie.
    Co Ci mogę doradzić, nie daj sie zbyć jakimiś bzdetami typu program diagnostyczny, który nic nie wykazuje. Niech sobie szanowny serwis usiądzie przed sprzętem, popracuje normalnie na nim i zobaczy co się wtedy dzieje. A najlepiej rozpocząć od sprzedawcy. Jak sie będą migać od razu postrasz sądem, rzecznikiem i kim tam jeszcze. Takie chamstwo i olewactwo panuje obecnie w tej sferze, że głowa mała.
    Powodzenia.
  • #82
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #83
    angelluk
    Poziom 8  
    No i mam nowe wieści. Osoba od producenta z którą się kontaktuję od razu złapała mnie za słówko jak wspomniałem o sterownikach i napisała coś takiego:

    "Jeśli chciałby Pan skorzystać z pomocy w doborze sterowników proszę się kontaktować ze wsparciem płatnym pod numerem telefonu +.......... Podstawowy serwis gwarancyjny nie obejmuje problemów związanych z oprogramowaniem. "

    Pomimo tego, że tylko wspomniałem o podejrzeniu niewłaściwych sterowników, które pobrałem ze strony producenta. Dodatkowo polecono mi ustawienie w rejestrze wartości TdrLevel na 0 - co oznacza wyłączenie trybu "recovery" dla procesora GPU. Efektem tej zmiany jest kompletny "freeze" ekranu - pomaga tylko "twardy reset" przyciskiem zasilania, zamiast komunikatu o odzyskaniu sprawności....

    Typowe zlewanie klienata..

    Piotrek być może i jest jakieś rozwiązanie, ale szukam go już zbyt długo, a poza tym jest to świeżo kupiony laptop i wolę nie modyfikować biosów karty itp.
  • #84
    uzzo
    Poziom 15  
    angelluk napisał:
    No i mam nowe wieści. Osoba od producenta z którą się kontaktuję od razu złapała mnie za słówko jak wspomniałem o sterownikach i napisała coś takiego:

    "Jeśli chciałby Pan skorzystać z pomocy w doborze sterowników proszę się kontaktować ze wsparciem płatnym pod numerem telefonu +.......... Podstawowy serwis gwarancyjny nie obejmuje problemów związanych z oprogramowaniem. "

    Pomimo tego, że tylko wspomniałem o podejrzeniu niewłaściwych sterowników, które pobrałem ze strony producenta. Dodatkowo polecono mi ustawienie w rejestrze wartości TdrLevel na 0 - co oznacza wyłączenie trybu "recovery" dla procesora GPU. Efektem tej zmiany jest kompletny "freeze" ekranu - pomaga tylko "twardy reset" przyciskiem zasilania, zamiast komunikatu o odzyskaniu sprawności....

    Typowe zlewanie klienata..

    Piotrek być może i jest jakieś rozwiązanie, ale szukam go już zbyt długo, a poza tym jest to świeżo kupiony laptop i wolę nie modyfikować biosów karty itp.

    jak świeżo kupiony to na gwarancję.
  • #85
    angelluk
    Poziom 8  
    uzzo napisał:
    angelluk napisał:
    No i mam nowe wieści. Osoba od producenta z którą się kontaktuję od razu złapała mnie za słówko jak wspomniałem o sterownikach i napisała coś takiego:

    "Jeśli chciałby Pan skorzystać z pomocy w doborze sterowników proszę się kontaktować ze wsparciem płatnym pod numerem telefonu +.......... Podstawowy serwis gwarancyjny nie obejmuje problemów związanych z oprogramowaniem. "

    Pomimo tego, że tylko wspomniałem o podejrzeniu niewłaściwych sterowników, które pobrałem ze strony producenta. Dodatkowo polecono mi ustawienie w rejestrze wartości TdrLevel na 0 - co oznacza wyłączenie trybu "recovery" dla procesora GPU. Efektem tej zmiany jest kompletny "freeze" ekranu - pomaga tylko "twardy reset" przyciskiem zasilania, zamiast komunikatu o odzyskaniu sprawności....

    Typowe zlewanie klienata..

    Piotrek być może i jest jakieś rozwiązanie, ale szukam go już zbyt długo, a poza tym jest to świeżo kupiony laptop i wolę nie modyfikować biosów karty itp.

    jak świeżo kupiony to na gwarancję.

    No tak jak piszę jestem w trakcie. Odsyłają mnie - sklep do producenta producent do sklepu na razie dzwonię wysyłam maile i nic nowego się nie dowiedziałem. Czuje się w powietrzu, że temat drażliwy dla obu stron. Dodatkowym problemem jest, że laptop ma 2 karty graficzne AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400. Obie działają jednocześnie i nie można żadnej z nich wyłączyć. Jedna w trybie oszczędzania energii druga przy większym obciążeniu. Problem jest jednak z radeonem.
  • #86
    uzzo
    Poziom 15  
    sprzedawca jest tylko pośrednikiem w tej sprawie.

    Gwarancje udziela producent nie sprzedawca więc atakuj producenta, poczytaj dokładnie regulamin, niektóre firmy piszą że jak do 2 tygodnie nie zostanie wysłany naprawiony sprzęt, wysyłają nowy, albo że już 3 raz jest ta sama usterka, więc atakuj walcz o swoje.
  • #87
    angelluk
    Poziom 8  
    uzzo napisał:
    sprzedawca jest tylko pośrednikiem w tej sprawie.

    Gwarancje udziela producent nie sprzedawca więc atakuj producenta, poczytaj dokładnie regulamin, niektóre firmy piszą że jak do 2 tygodnie nie zostanie wysłany naprawiony sprzęt, wysyłają nowy, albo że już 3 raz jest ta sama usterka, więc atakuj walcz o swoje.


    Dzięki za motywację :D. Niestety Dell zastrzega sobie odmowę realizacji zgłoszenia gwarancyjnego w przypadku problemów związanych z oprogramowaniem. A jak prześledzisz ten temat to zauważysz, że jednoznaczne stwierdzenie niestabilnego działania karty, a nie samych sterowników jest dość trudne. Tak się składa, że dystrybutor dokonał modyfikacji systemu z Ubuntu na Win 7. I tu mam lekkie obawy o te sterowniki. Pierwsze i zarazem i ostatnie sterowniki do tej karty dla win7 są z października 2013r. Dlatego jeszcze nie wykluczam sterowników. Chociaż testowałem już ich kilka zarówno ze strony AMD jak i DELL'a. I cierpliwość powoli mi się kończy.
  • #88
    uzzo
    Poziom 15  
    Czyli mam rozumieć że problemy są na windowsie na ubuntu już nie? bo jeśli tak to patowa sytuacja.
  • #89
    angelluk
    Poziom 8  
    uzzo napisał:
    Czyli mam rozumieć że problemy są na windowsie na ubuntu już nie? bo jeśli tak to patowa sytuacja.


    Ubuntu nie widziałem na oczy i nie testowałem. Normalnie najzwyczajniej na świecie kupiłem w sklepie laptop z Win7. System Win7 był już zainstalowany. A skąd wnioskuję, że producent wypuścił lapka z systemem Ubuntu ..?? Na laptopie widnieje nalepka z tym systemem, a oklejaniem lapków zajmuje się producent. W rozmowie tel. z przedstawicielem serwisu przyznali się do samodzielniej zmiany systemu operacyjnego. No i stąd wynikają moje dalsze obawy co do sterowników. Przecież może być taka sytuacja, że stabilnych sterowników akurat dla tej karty pod system Win7 może jeszcze nie być a i nawet nie będzie..., bo producentowi się nie zechce ich poprawić.
  • #90
    uzzo
    Poziom 15  
    angelluk napisał:
    uzzo napisał:
    Czyli mam rozumieć że problemy są na windowsie na ubuntu już nie? bo jeśli tak to patowa sytuacja.


    Ubuntu nie widziałem na oczy i nie testowałem. Normalnie najzwyczajniej na świecie kupiłem w sklepie laptop z Win7. System Win7 był już zainstalowany. A skąd wnioskuję, że producent wypuścił lapka z systemem Ubuntu ..?? Na laptopie widnieje nalepka z tym systemem, a oklejaniem lapków zajmuje się producent. W rozmowie tel. z przedstawicielem serwisu sklepu sami przyznali się do samodzielniej zmiany systemu operacyjnego. No i stąd wynikają moje dalsze obawy co do sterowników. Przecież może być taka sytuacja, że stabilnych sterowników akurat dla tej karty pod system Win7 może jeszcze nie być a i nawet nie będzie..., bo producentowi się nie zechce ich poprawić. Dodam, że większość modeli tego laptopa była już z systemem win8.


    Skoro tak, to żądał naprawienia usterki albo zwrotu pieniędzy, masz prawo do tego bo sprzęt jest niesprawny z winy producenta.