Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SMART - Prośba o interpretacje SMART 1 realokowany sektor - wymiana ?

24 Wrz 2013 18:41 3504 24
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich

    Wkrótce kończy mi sie gwarancja na laptopa. Dzisiaj coś mnie tknęło żeby przed jej upływem sprawdzić czy wszystko w porządku jest z laptopem.
    W jednym z testów (informacji) w CrystaDiskInfo pokazuje mi komunikat o 1 realokowanym sektorze.
    Dzwoniłem dzisiaj do producenta laptopa chcąc zgłosić wymianę takiego dysku (po wcześniejszym wygooglowaniu informacji czy taki dysk z 1 realokowanym sektorem podlega wymianom - na kilku forach doczytałem że można zgłaszać nawet jak występuje 1 - jak w moim przypadku). Dzwoniąc do producenta przedstawiłem sytuacje mojego dysku w jakim programie był sprawdzany (Crystal i hd tune). Osoba u której zgłaszałem problem powiedziała czy używałem ich oprogramowania do testowania. Powiedziałem że nie, zalecił mi wykonanie testu PSA który miał trwać 5-7 min. - trwał ponad 2h. Dzwoniąc po teście do obsługi i braku znalezionego problemu z dyskiem. Konsultat zalecił przeprowadzenie jeszcze 32 bit testu dla dysku - mówię, że już go robię i nic nie wykazuje. Powiedział mi że jak ich test niczego nie wykrywa to nie ma powodu do reklamowania dysku ..( nawiasem mówiąc miałem już wcześniej problem z pamięcią ram - zawieszanie się systemu - ich programy testujące nic nie wykazywały - o tym powiedziałem). Po tej rozmowie powiedział mi żebym sprawdził dysk oprogramowaniem producenta dysku : SeaTool.
    Test właśnie trwa, ale nie wydaje mi się żeby on coś wykrył.
    Proszę o sprawdzenie CrystalDiskInfo - oraz podpowiedź czy taki dysk powinni uznać na gwarancje, ewentualnie jakim programem sprawdzić ( tyle, że producent laptopa nie uwzględnia innego oprogramowania).
    SMART - Prośba o interpretacje SMART 1 realokowany sektor - wymiana ?
    Dziękuje za wszelkie wskazówki.
  • Poziom 43  
    Jakbyś miał gwarancję od ST, to generujesz i wysyłasz na RMA i nikt o nic nie pyta.
    W przypadku gdy to część laptopa, to producent OEM robi co chce.
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Bo pewnie te programy co używałeś wykryłyby błędy tylko C5.
  • Poziom 35  
    Może kolegę pocieszy choć trochę fakt, że mam już chyba z pięć lat dysk Seagate 750,1GB, który od początku miał 4 realokowane sektory, i mimo wielokrotnego zapisywania do pełna tegoż dysku parametr ten nie zmienia się od początku. Myślę, że jeśli ten parametr nie będzie się zwiększał, to większa jest szansa, że dostanie kolega nowy wadliwy dysk, niż ten zawiedzie. Ale oczywiście, decyzję zostawiam koledze...
  • Poziom 43  
  • Poziom 2  
    Pewnie jak każdy użytkownik tak i ja chcę mieć sprawny sprzęt.
    Więc mając jeszcze gwarancję chciałbym z niej skorzystać, jeżeli usterka występuje i cieszyć się w pełni sprawnym sprzętem, a nie liczyć że może się uda i nie wystąpią kolejne błędy.
    Konsultant z którym rozmawiałem dzisiaj przez telefon powiedział, że dysk z 1 realokowanym sektorem nie jest powodem do zgłoszenia. Ponadto powiedział, że dyski od producentów często posiadają już takie błędy.
    Trochę tą sprawą się wkurzyłem, dla tego opisałem całą sprawę jak wygląda.
    Testy którymi testowałem dysk zalecanymi przez producenta to:
    PSA (Pre-boot System Assessment) dla komputerów firmy Dell oraz Dell 32-bit Diagnostics.
    Nie wiem co dalej robić w tej sprawie, jak każdy użytkownik tak i ja pragnie żeby jego sprzęt chodził sprawnie, a nie liczył na szczęście. Nie da się z tym nic zrobić ? czy może ta usterka, którą podałem nie jest na tyle istotna na reklamowanie ?
    Ewentualnie jakich argumentów użyć dzwoniąc do serwisu. (lub może zgłosić u producenta dysku ST ?).
  • Poziom 43  
    artaa napisał:
    W przypadku gdy to część laptopa, to producent OEM robi co chce.

    Niestety dysk o tym numerze seryjnym jest składnikiem systemu i Seagate go nie wymieni.
    http://support.seagate.com/customer/en-us/warranty_validation.jsp
    Cytat:
    Component
    The product you identified was sold as a system component. Please contact your place of purchase for service. Seagate sells many drives to direct OEM (Original Equipment Manufacturer) customers. These products are usually configured for the OEMs only, as components for their systems. You must contact your place of purchase for any warranty support on these drives.


    Pytałem o coś:
    Robert B napisał:
    Atrybut FE (254)! Trzęsiesz tym laptopem?
  • Poziom 43  
  • Poziom 2  
    Robert B napisał:


    Dziękuje, przeczytałem.
    Co do próby naprawienia - w najbliższych dniach nie mam czasu na to (robienie kopii zapasowej i przeprowadzenie długotrwałych testów).
    Pozostaje kwestia gwarancji, czy i na jakiej podstawie mogę zgłosić dysk do wymiany ? Na razie interesuje mnie ta kwestia. (Ewentualnie jak się nie powiedzie mogę spróbować naprawić po okresie nie objętym gwarancją.)
  • Poziom 43  
    x0marko0x napisał:
    Pozostaje kwestia gwarancji, czy i na jakiej podstawie mogę zgłosić dysk do wymiany ?

    x0marko0x napisał:
    Konsultant z którym rozmawiałem dzisiaj przez telefon powiedział, że dysk z 1 realokowanym sektorem nie jest powodem do zgłoszenia. Ponadto powiedział, że dyski od producentów często posiadają już takie błędy.

    Sam sobie odpowiedziałeś.
  • Poziom 7  
    Witam,
    czy mógłbym prosić o analizę S.M.A.R.T z dysku ponieważ sam tego nie umiem odczytać a obawiam się, że dysk kwalifikuje się tylko do wymiany...
    SMART - Prośba o interpretacje SMART 1 realokowany sektor - wymiana ?
  • Poziom 43  
    Bartek00.92 napisał:
    obawiam się, że dysk kwalifikuje się tylko do wymiany...

    Niekoniecznie.
    Ma niestabilny sektor.
    Dysk na procedurę zerowania i remapu i pokaż wyniki.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1550200.html
    http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html
    Dodatkowo radzę ostrożniej obchodzić się ze sprzętem, bo dysk otrzymał 31 niedopuszczalnych uderzeń podczas pracy.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1467175.html
  • Poziom 7  
    Robert B Cześć, przepraszam, że tak długo ale pracuje i mam słaby internet więc trochę się zeszło zanim pobrałem Hiren's Boot.

    Niestety Twoje instrukcje nie bardzo mi pomogły ponieważ MHDD nie wykrył żadnego dysku :/

    Zdjęcie poniżej:

    SMART - Prośba o interpretacje SMART 1 realokowany sektor - wymiana ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Aby MHDD wykrył dysk musisz przestawić w BIOS'ie AHCI jako IDE.
  • Poziom 7  
    mbo napisał:
    Aby MHDD wykrył dysk musisz przestawić w BIOS'ie AHCI jako IDE.
    Pomogło :)
    Właśnie MHDD remap'uje ale jest już 27 kwadratów <500ms. (na 22%)
    Zastanawia mnie jedno....MHDD pokazało mi że pojemność dysku to 976 773 168(podejrzewam że kb) tak więc podzieliłem to przez 1024 potem znów przez 1024 i przez 8 i wyszło ok 100GB...a dysk ma 500GB.
    Jeżeli to głupie pytanie to przepraszam ale czy dobrze to obliczam?
  • Spec od komputerów
    To jest liczba sektorów. Pokazuje prawidłowo 500 GB.
  • Poziom 7  
    Tak więc Remap zrobiony. Trwało to ok 5h. Poniżej wyniki:
    SMART - Prośba o interpretacje SMART 1 realokowany sektor - wymiana ?

    Robiłem zerowanie przez jakiś program z Parted Magic. Mogę zrobić jeszcze przez MHDD i dopiero Remap ale nie wiem czy to coś zmieni.
  • Poziom 7  
    linuks Zanim zobaczyłem Twoją wiadomość rozpocząłem zerowanie w MHDD, więc potem zrobiłem kolejny remap i dopiero SMART o który prosiłeś.

    Wynik remap'u (zaskakująco bardziej pomyślny niż przedtem) :
    SMART - Prośba o interpretacje SMART 1 realokowany sektor - wymiana ?

    SMART:
    SMART - Prośba o interpretacje SMART 1 realokowany sektor - wymiana ?
  • Spec od komputerów
    Zerowanie naprawiło niestabilne sektory. Parametr 196 wysoki i się zwiększa. Nie ma jeszcze realokowanych sektorów ale to kwestia czasu. Dysk nie jest pewny. Nie nadaje się do przechowywania ważnych danych.
    Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    linuks a windowsa powinno się instalować na IDE czy IDE->AHCI? Ma to jakieś znaczenie? bo przestawiałem i teraz nie wiem na czym mam zostawić...

    Dodano po 51 [minuty]:

    za długo się nie nacieszyłem...przy instalacji windowsa błąd:
    SMART - Prośba o interpretacje SMART 1 realokowany sektor - wymiana ?

    Instalacja na AHCI.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    druga próba na IDE i to samo...
  • Poziom 7  
    Jak na razie żadnych pozytywnych efektów. Nadal nie chce się zainstalować Windows i wyskakuje powyższy błąd. Jeżeli się już zainstaluje to po chwili użytkowania wyskakuje ten sam bluescreen co przedtem. Zastanawiam się już nad zakupem dysku ale dostałem poniższą odpowiedź i już sam nie wiem czy to od dysku czy nie...???

    "Płyta uszkodzona możliwość 1, zimne luty na mostku 2, zimne luty na grafie 3.

    Popraw chłodzenie - czyszczenie wentylatora i nowa pasta termoprzewodzaca.

    Na zimne luty podobno wystarczy reflow za 20-50zł, jak nie to reballing + nowy most i / lub nowa grafa = 150-800zł naprawa. "
  • Poziom 7  
    Problem rozwiązany.
    Po wymianie dysku wszystko działa jak należy.
    Szkoda, że nie dało się uratować starego dysku, ale mimo to dziękuje za pomoc.