Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane scenic - Po kilkdniowym przestoju pilot kluczyka nie dziala.

24 Wrz 2013 19:49 9660 11
  • Poziom 38  
    Mam klopot ze swoim Scenikiem, po kilku dniach postoju pilot nie otwiera zamkow, a co za tym idzie silnik nie odpala.
    Mechanik na urlopie, a jutro musze wyjechac.
    Nie wiem jak zabrac sie do sprawdzenia co sie dzieje i jak zlokalizowac uszkodzenie.
    Jak na razie rozlaczylem accu. w nadziei ze sie zresetuje, ale poki co sadze ze to moze nic nie dac i prosze o porade.
    Auto w dokumentach ma; Renault Megane Scenic Sport Alize, 1.6 16V 2000 rok.
    Sadze ze te dodatkowe nazwy Megane i sport Alize to tylko bajer w nazwie, a auto to po prostu Renault Scenic 1.6 16V z 2000roku, bo wizualnie i wyposazeniem niczym sie nie rozni, ani wewnatrz ani na zewnatrz.

    Z gory dziekuje za pomoc.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Tam masz chyba pilota na podczerwień (jeśli oryginalny w kluczyku z diodą przy grocie). Jeśli tak, to przy pomocy aparatu cyfrowego lub aparatu w komórce sprawdź czy dioda "świeci": uruchamiasz aparat i kierujesz diodę na obiektyw naciskając przycisk na pilocie. Jak na wyświetlaczu nie zobaczysz świecenia, to baterie do wymiany.
    W Lagunie mojego sąsiada pomogło.
  • Poziom 38  
    Dzieki za odzew.
    Sadze ze nie jest na IR, bo ma obok przycisku kontrolke, ktora obecnie szybko mruga podczas przycisniecia pilota.

    Wlasnie wrocilem z garazu i okazuje sie ze nie dzialaja swiatla wewnatrz, awaryjne, prawa przednia szyba nie otwiera. No i oczywiscie zamek centralny i silnik nie odpala.

    Cos zbyt duzo rzeczy nie dziala jak na blokade immobilisera.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Przegląd bezpieczników przy aku i w skrzynce
  • Poziom 38  
    Wczoraj juz sprawdzalem, chyba wszystkie i nadal nie ma zasilania na kilka obwodow.
    Mozliwe ze jakis przekaznik siadl, ale bez schematu to bedzie macanie po ciemku, choc macalem jusz chyba wszedzie, a nie chce rozpaprac instalacji.
    Jest tu gdzies na Elektrodzie schemat instalacji do tego modelu?
    Wczoraj probowalem zaladowac z sieci PDF-a ze shematem i okazalo sie ze mial wirusa ktory spakowal mi wyszukiwarke.

    Musze teraz uzywac innego kompa.
  • Poziom 38  
    Dzieki.

    Przeszukalem wszystko co sie dalo, nawet poprawialem wtyki pod listwa bezp. wewnatrz, plytke odbiornika wyczyscilem z osadow i dalej nic.
    Pod maska przy accu wszystko kontaktuje. Nie wiem jedynie co to za zlaczki pod spodem tych bezpiecznikow w komorze ponizej.
    Prawdopodobnie ida do kompa, ale nie mam pewnosci czy rozlaczenie ich i ponowne zlaczenie nie sknoci czegos wiecej.

    Pomocy!!!!
    Juz mi nerwy zaczynaja puszczac.
  • Poziom 38  
    Witam ponownie.
    W koncu problem rozwiazany. Wiec opisze co sie dzialo dla innych.
    Mechanik stwierdzil ze komp. sterowania nadwozia padl i pilot nie odblokuje immobilisera.
    Potrzebny byl caly zestaw, kluczyk, komp. nadwozia i komp. silnika, jako sparowane podzespoly, aby nie przeprogramowywac kazdego z osobna.
    Pojechalem w koncu na duzy szrot i na szczescie znalazlem jeden egzemplaz tego modelu auta ktory mial dokladnie takie same numery modelu i oprogramowania kompa nadwozia, oraz kluczyk z pilotem.
    Komp silnika jest sparowany z kompem nadwozia, wiec jesli w nadwoziu ze szrotu jest taki sam silnik to komp. silnika bedzie pasowal.
    W kazdym badz razie kupilem caly zestaw z tego egzeplarza i po podlaczeniu wtyczek i akumulatora, samochod cudownie odzyl i wszystko dziala bez problemow, jak za dotknieciem czarodziejskiej rozdzki. :-)
    Dziekuje wszystkim za checi pomocy.

    15/11/2013

    Odblokowalem teemat, aby podac wiecej szczegolow. Moze komus sie przyda, a przy okazji ja sie dowiem pare szczegolow.
    Sytuacja wyglada tak ze po zamontowaniu nowego zestawu kompa, auto dziala, ale ... co jakis czas blokuje silnik mimo ze wszystko wyglada na sprawne.
    Przez przypadek zachaczylem o tzw. HUMP., czyli garb na osiedlowej uliczce ktory mial wyrwy dookola i prozdarlo mi pierwszy tlumik.
    Wczesniej przed rzekomym uszkodzeniem kompa, wiedzialem z testu MOT (przeglad techniczny) ze mam niewielki przeciek w ukladzie wydechowym.
    I teraz po uszkodzeniu pierwszego tlumika, wymienilem caly ciag wydechu na nowy i... wszelkie objawy blokowania silnika zniknely jakby ich nigdy nie bylo.
    Moze ktorys z kolegow mechanikow wyjasni ktory czujnik zalezny od wydechu mogl powodowac blokowanie silnika, bo na chwile obecna wyglada to jak jakies "czary". :-)
    Czyzby sonda w wydechu przy jego obnizonym przeciekiem cisnieniu, mogla wplywac na kompa ze ten blokowal silnik?
  • Moderator na urlopie...
    Autor jeszcze chciał coś dopisać, w związku z powyższym (na jego prośbę) wątek otwieram.
  • Poziom 38  
    zeimp, dzieki za odblokowanie tematu. Chcialem aby dodac wiecej szczegolow. Moze komus sie przyda, a przy okazji ja sie dowiem pare szczegolow.
    Sytuacja wyglada tak ze po zamontowaniu nowego zestawu kompa, auto dziala, ale ... co jakis czas blokuje silnik mimo ze wszystko wyglada na sprawne.
    Przez przypadek zachaczylem o tzw. HUMP., czyli garb na osiedlowej uliczce ktory mial wyrwy dookola i rozdarlo mi pierwszy tlumik.
    Wczesniej przed rzekomym uszkodzeniem kompa, wiedzialem z testu MOT (przeglad techniczny) ze mam niewielki przeciek w ukladzie wydechowym.
    I teraz po uszkodzeniu pierwszego tlumika, wymienilem caly ciag wydechu na nowy i... wszelkie objawy blokowania silnika zniknely jakby ich nigdy nie bylo.
    Moze ktorys z kolegow mechanikow wyjasni ktory czujnik zalezny od wydechu mogl powodowac blokowanie silnika, bo na chwile obecna wyglada to jak jakies "czary". :-)
    Czyzby sonda w wydechu przy jego obnizonym przeciekiem cisnieniu, mogla wplywac na kompa ze ten blokowal silnik?
  • Moderator na urlopie...
    Na pewno nic więcej nie robiłeś? Jeśli nie, to faktycznie czary.

    saskia napisał:
    Czyzby sonda w wydechu przy jego obnizonym przeciekiem cisnieniu, mogla wplywac na kompa ze ten blokowal silnik?


    Nie.
  • Poziom 38  
    Po wymianie kompa samochod odzyl, ale co jakis czas, wracalo blokowanie silnika.
    Obecnie juz 3 dni po wymianie wydechu i nie doswiadczylem ani jednej blokady silnika.
    Przed wymiana wydechu, a po wymianie kompa, zdarzalo sie praktycznie codziennie, przy co trzecim przekrecenu kluczyka na start.
    Teraz pali na tzw. dotyk i za kazdym razem, bez ponownego krecenia kluczykiem.

    Nie twierdze ze to wymiana wydechu pomogla, ale jest duze prawdopodobienstwo ze cos jednak mialo to wspolnego z wydechem, ale co, to jak pisalem, chcialbym sie sam dowiedziec, bo moze jednak jest jakis szczegol ktory mogl miec na to wplyw.