Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra f 1.4 16v 95 r. - Nie dostaje paliwa do wtrysku

24 Wrz 2013 21:16 9207 22
  • Poziom 9  
    Witam. Mój problem polega na tym, że nie dostaje paliwa do wtrysku. Podczas krecenia rozrusznikiem kapło raz może 2 razy i nie odpaliła. Wyciągnąłem filtr paliwa. Wyminiłem go. I dalej nic. Ściągnąłem wężyk od filtra i przekręciłem i nie lało sie paliwo z wężyka. Podniosłem siedzenia, żeby sprawdzić pompe paliwa. Ale ją zawsze słychać. Wyciągnąłem ją i sie okazało że sitko na smoku czyste i w zbiorniku śmieci nie ma. No to wpadłem na pomysł...Wziąłem pompke taką elektryczną i wetknąłem do wężyka co idzie od pompy paliwa do filtra, włączyłem i dmucha czyli nie jest zapchany. No to wziąłem wsadziłem do wężyka za filtrem i jak włączyłem to zaczęło bulczeć w baku. I stwierdziłem, że sie wole was zapytać o co tu biega. Ostatnio jeździłem nim i jak przyjechałem do domu to go zgasiłem i już nie odpalił. Proszę was o analizę i pomoc. :)

    Opel astra 1.4 60 km 16v Benzyna + LPG
  • Poziom 20  
    Kolego, przecież ewidentnie uszkodzona pompa paliwowa. Tak ciężko ją wyjąć i sprawdzić dokładniej?
  • Poziom 9  
    Wyrkęciłem pompę i przyłożyłem butelkę do wylotu i włożyłem ją do zbiornika, przekręciłem zapłon i pompa zaczęła pompować paliwo. Zaraz wyłączyłem bo mi sie zaczęło rozlewać.
  • Poziom 8  
    Sprawdź z jakim ciśnieniem pompa podaje paliwo.
  • Poziom 9  
    Jestem zielony w tym. Jak to sprawdzić?
  • Poziom 20  
    Podłącz manometr na końcu układu i odczytaj ciśnienie.
  • Poziom 9  
    Na końcu układu czyli? :D Przy wężyku dochodzącym do wtrysku?
  • Poziom 9  
    Sprawdze wieczorem bo teraz w szkole jestem. A jakie mniej wiecej ma być to ciśnienie?
  • Poziom 11  
    Jeśli przewody masz drożne,sito i zbiornik czyste,a paliwo jak to określiłeś "kapło",to masz pompę paliwa uszkodzoną i tyle.
  • Poziom 8  
    3,5-3,8 bara - to jest prawidłowe ciśnienie.
  • Poziom 9  
    To ok jeszcze sprwdze ciśnienie i jak nie bedzie takie jak trzeba to będzie pompa do wymiany.
  • Poziom 21  
    Ciśnienie dla pewności sprawdź na listwie wtryskowej, na jej samym końcu masz coś w rodzaju wentylka odkręcasz nakrętkę i musisz nakręcić coś co wciśnie metalowy śrut, tak tam zbudowany jest ten zaworek. Sprawdź też wężyki od podciśnienia, z prawej strony w przednim błotniku masz filtr węgla aktywnego, u mnie poszła membrana i zapchało węże od podciśnienia.Jeżeli okaże się, że to pompa to jak będziesz kupować popatrz koniecznie aby była do 16v bo ta robi dużo wyższe ciśnienie. Zobacz też jej wymiary najlepiej zmierz swoją chodzi o wysokość pompy głupi 1 cm za długa i jej nie wciśniesz. Ostatnio też wymieniałem pompę a mam dokładnie taki sam silnik jak ty tylko 97 r więc pewnie to ona. Kupiłem zmienik za 50 PLN i działa.
  • Poziom 19  
    Ten silnik nie był w wersji 16v, 1,4 16v miała 90 koni i montowane od roku modelowego 97, 60 były tylko 8v, była też wersja 1,4 mpi
  • Poziom 9  
    czy listwa wtryskowa to to gdzie metalowe przewody idą już do komory silnika? I jak wygląda ten filtr węgla aktywnego? Bo nie mam pojęcia co to jest. :D a co do silnika to się chyba pomyliłęm bo mam 60 km czyli wychodzi na to że mam 8v XD Sorki za błąd. :) zaraz wrócę do domu to będę zaglądał :D
  • Poziom 19  
    Listwa wtryskowa występuje w silniku z wtryskiem wielopunktowym czyli mpi lub właśnie 1,4 16v
  • Poziom 8  
    Sprawdź sobie jeszcze czujnik podciśnienia kolektora.
  • Poziom 9  
    Więc tak. Po znalezieniu chwili czasu poskładałem to co porozkrecałem czyli pompke paliwa i przewody odpalilem go bez problemu. Nie wiem czemu tak. Ale...jak byłem sie przejechać w pola xD to po pewnym czasie zaświeciła mi się lampka od układu elektrycznego. I zgasła pod koniec jak już do garażu cofałem. A jeszcze problem mam taki, że akumulator mi szybko padał. No to wziąłem z drugiego auta 40 ah i bez problemu zakrecil i chciałem zamienić akumulatory miejscami spowrotem to jak odłączyłem klemę to zgasł ale za drugim razem już nie zgasł i podmieniłem bez problemu żeby się naładował. Czyli co, alternator nie łączy?

    Załączam filmik z pracy silnika.
  • Poziom 20  
    Zmierz napięcie ładowania.
  • Moderator Samochody
    Po pierwsze, to jest silnik 8 zaworowy, nie 16V, co za tym idzie jest na monowtrysku, a nie na wielopunkcie, czyli wcześniejsze rozważania o pomiarze ciśnienia paliwa psu na budę :|
    Po drugie, jak odłączałeś akumulator przy pracującym silniku, to raczej na pewno uszkodziłeś alternator
  • Poziom 9  
    Akumulator odłączałem tylko dzisiaj bo był padnięty a zauważyłem to już wcześniej. Dzisiaj wieczorem jak zajechałem do garażu to znowu się zaświeciła kontrolka(od ładowania ta pomarańczowa chyba) i jak zgasiłem i odpaliłem spowrotem to już zgasła tak jak powinna.

    Załączam filmik:
  • Poziom 30  
    Bez urazy ale to forum techniczne, jakieś podstawy wypadało by mieć.
    W instrukcji obsługi jest napisane plus rysunek, jak wygląda kontrolka od ładowania.

    pozdr
  • Moderator na urlopie...
    Dość!


    Regulamin

    3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
    Zamykam.