Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ducato - Ciężko wchodzą biegi 3.0 JTD

Jabcok20 24 Sep 2013 22:27 17187 3
  • #1
    Jabcok20
    Level 18  
    Witam. Problem dotyczy Fiata Ducato 2010 rok 3.0 JTD. W aucie ciężko wchodziły biegi głównie wsteczny, 1 i 2. Na zimnym przy ruszaniu potrafił szarpać. Po sprawdzeniu i odpowietrzeniu wysprzęglika objawy nie ustąpiły. Po wyjęciu skrzyni 6 biegowej okazało się że tłumiki drgań na tarczy sprzęgłowej szlag trafił i docisk jest cały fioletowy a na stronie od tarczy sprzęgłowej są fioletowy cienkie okręgi.Wymieniony komplet dwumasa razem z dociskiem hydraulicznym. Biegi wchodzą dużo lepiej ale nadal mam wrażenie że nie jest to 100% wysprzęglenia ale jakieś 95% tzn wcisnę sprzęgło to przy wrzucaniu wstecznego czuć jakby lekkie zasprzęglanie podczas wrzucania biegu ale podczas wrzucania drugi raz przy tym samym wciskaniu sprzęgła ( czyli nadal trzymam i wyrzucam bieg i znowu wrzucam ) wszystko chodzi super aż do puszczenia sprzęgła i znowu zasprzęplenia.
    Tak sobie myślę że może to wina niedotartej tarczy sprzęgłowej do docisku.
    Przewód od pompki do wysprzęglika jest plastikowyn nie czuć żeby puchł... Olej zalany świeży 75w90 valvoline 3.0 litra a wchodzi ponoć 2.9 litra. Dźwignia biegów nie wraca sama do pozycji luzu wygląda to na zaśniedziały wybierak albo to auto tak ma.
  • #2
    Alfred_92
    Level 33  
    Jabcok20 wrote:
    Biegi wchodzą dużo lepiej ale nadal mam wrażenie że nie jest to 100% wysprzęglenia ale jakieś 95% tzn wcisnę sprzęgło to przy wrzucaniu wstecznego czuć jakby lekkie zasprzęglanie podczas wrzucania biegu ale podczas wrzucania drugi raz przy tym samym wciskaniu sprzęgła ( czyli nadal trzymam i wyrzucam bieg i znowu wrzucam ) wszystko chodzi super aż do puszczenia sprzęgła i znowu zasprzęplenia.

    To normalny objaw ponieważ wsteczny bieg nie posiada synchronizatora. Spróbuje kolega po wciśnięciu sprzęgła odczekać z sekundkę przed wrzuceniem wstecznego, jeżeli objaw ustąpi to należy zmienić technikę jazdy :D
  • #3
    Jabcok20
    Level 18  
    Rzeczywiście z tym wstecznym to może być prawda. Poza nim byłoby ok ale 1 bieg potrafi wchodzi z oporem nie dużym ale wyczuwalnym i według mnie jest to wina albo układu wysprzęglającego albo synchronizatora 1 biegu który dostał po dupsku. nie wiem jak to sprawdzić bez zbędnych kosztów.
  • #4
    Alfred_92
    Level 33  
    Jeżeli padaa synchronizator 1 biegu to metoda sprawdzenia taka jak wyżej dla wstecznego. Żeby sprawdzić czy sprzęgło nie ciągnie wystarczy zgasić silnik i sprawdzić jak wchodzi ta jedynka.