Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b6 2.0 tdi - programowanie nowej blokady kolumny kierownicy

24 Wrz 2013 22:31 29844 49
  • Poziom 13  
    Witam.
    Wymiana switch'y nie tym razem pomogła. Mam nową czy dam radę zaprogramować ją vcds? Czy tylko odczyt programatorem procka i zapis do nowego.?
  • Poziom 17  
    Nie zrobisz vcds. W aso najprosciej. Jak Sam Sobie przelozysz I zawieziesz tylko na programowanie, to nie piwinni za duzo skasowac.
  • Poziom 13  
    :) wiem, że w aso to zrobią...
    Jesli nie vcds to vas'em? Nie chodzi mi o dokładną procedurę- bo wiadomo nikt tego nie zdradzi, chodzi tylko o naprowadzenie na właściwy trop, ktoś na pewno to programuje poza aso
  • Poziom 25  
    Zrobisz bez problemu VCDS robiłem kilkukrotnie .
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 13  
    Procka odczytałem, okazało się, że inna architektura, przełożyć sie nie da. Przełożyłem wszystko "inne" co się dało. auto odpala. W tej nowej blokadzie jest użyty jakiś inny procesor( może tylko inna obudowa) nie wnikałem -brak czasu. Blokadę zostawiłem sobie na testy.
    Jeśli ma ktoś ochotę na wsad z hc08 udostępnię na testy tematu jeszcze nie zamykam.
    Swoją drogą czy tylko serwis może te blokady programować po obd?
  • Poziom 25  
    W nowych jest elmos z tego co wiem nie da się go odczytać .A po obd idzie vcds-em jak już wcześniej pisałem .
  • Poziom 13  
    Witam :)
    mario12341234 napisał:
    Przełożyłem wszystko "inne" co się dało.

    Możesz przesłać zdjęcie płytki z zaznaczonymi elementami, które wymieniłeś?

    mario12341234 napisał:
    Jeśli ma ktoś ochotę na wsad z hc08 udostępnię na testy tematu jeszcze nie zamykam.

    Jestem zainteresowany tym wsadem. Możesz go przesłać?

    mario12341234 napisał:
    Swoją drogą czy tylko serwis może te blokady programować po obd?

    Następnym razem spróbuj poniższą procedurę. Osobiście nie miałem możliwości jej sprawdzić i nie wiem czy działa, ale autor twierdzi że tak.

    Pozdrawiam,

    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 13  
    Sprawdzę tę procedurę przy najbliższej okazji. faktycznie jest elmos odczytać nie mam czym, wsad wrzucę jutro bo mam na drugim kompie
  • Poziom 13  
    mario12341234 napisał:
    Sprawdzę tę procedurę przy najbliższej okazji. faktycznie jest elmos odczytać nie mam czym, wsad wrzucę jutro bo mam na drugim kompie

    Jak możesz to wrzuć ten wsad od blokady.

    Pozdrawiam,
  • Poziom 10  
    Witam!
    Mario czym to zczytałeś?
    Ja próbowałem xprogiem ale nie mam security prawidłowego, czy mógłbyś odczytać security?

    Dalej nic koledzy w sprawie adaptacji- ta procedura nie działa; kanał 51 pusty, w 50 jest 32000, żaden myk nie działa, ktoś sie dobrze bawi...

    No i kanał 00 w żadnym module nie działa. nawet po zalogowaniu.
    Pozdro.
  • Poziom 27  
    Ktoś się orientuje, czy te nowe blokady różnią się czymś? Mam na myśli oznaczenia literowe na końcu numeru. Bo są A,B itp.

    Drugie pytanie: Jak założy się blokadę z innego auta to w ogóle nie idzie włączyć zapłonu a co za tym idzie połączyć się VCDS'em, a jak jest jak kupi się nową? Jak jest jej cena a ASO?

    Pin to chyba najłatwiej odczytać z EDC16ki?!

    Pozdrawiam!
  • Poziom 25  
    350 nowa blokada w serwisie zamawiasz po vinie.
  • Poziom 27  
    450 mi powiedziały dwa serwisy (brutto) bez rabatów. Nie jest źle.

    A ktoś wie jak to jest jak się założy czystą nową blokadę? Bo jak pisałem z innego auta wogóle nie włącza zapłonu i nie ma diagnostyki dla adresu 25.

    Pozdr.
  • Poziom 10  
    Niestety tak samo! Po właczeniu zapłonu blokada na 20min. Immo wykrywa nieautoryzowany moduł.
  • Poziom 27  
    kredka1974 napisał:
    Niestety tak samo! Powłaczeniu zapłonu blokada na 20min. Immo wykrywa nie autoryzowany moduł.


    Aha ale jak założy się z innego auta już wcześniej doprogramowany to też załączy po 20 minutach czy tylko w przypadku "czystego"?

    Dodano po 2 [minuty]:

    kredka1974 napisał:
    Witam!
    Mario czym to zczytałeś?
    Ja próbowałem xprogiem ale nie mam security prawidłowego, czy mógłbyś odczytać security?

    Dalej nic koledzy w sprawie adaptacji- ta procedura nie działa; kanał 51 pusty, w 50 jest 32000, żaden myk nie działa, ktoś sie dobrze bawi...

    No i kanał 00 w żadnym module nie działa. nawet po zalogowaniu.
    Pozdro.


    A tu klego udało Ci się w końcu zaadoptować nową blokadę? Bo coś mi tu kolega jeden przez telefon podpowiadał, że nie da rady i tylko serwis lub taka zabawka jak Arbitus. Głowne moje pytanie brzmi czy jak mam nową blokadę i znam pin auto i mam ori VCDS zaktualizowanego do najnowszej wersji to czy dam radę to zrobić

    Pozdrawiam!

    Dodano po 4 [minuty]:

    Na stronie Ross-tech jest coś takiego:

    Electronic Steering Column Lock (J764) Replacement

    If you DO have the PIN/SKC for the Vehicle, registered users can email us directly with a complete AutoScan from the vehicle for further Information. NEW Electronic Steering Column Lock (J764) components can be matched but used components cannot be matched.

    Zastanawia mnie co takiego oni mi przesila że dopiero wtedy dopasuje blokadę, i jak długo to trwa. Pozdrawiam!
  • Poziom 33  
    Dokodujesz ale musisz znać pin i tyle

    VCDS to robi
  • Poziom 10  
    Yaro już odpowiedział!
    Starą blokade też zablokuje bo jest inny pin i vin i pewnie jeszcze coś , ale nie wiem bo nie zczytałem motki. Chciałem opracować "virginizacje" modułu uzywanego i przygotowac do adaptacji , ale nie mam danych ( patrz prośba powyżej). Nowa blokadę zrobiłem i nie mam dostępu do nowych blokad (do następnego klienta). Swoją drogą jest to chyba nieopłacalne ( robie to tylko z czystej ciekawości) bo nowe są teraz tanie, a naprawa starego to 1/2 ceny nowego. Problem to tylko wyciągnąć pin.

    Pozdro:
    Kredka
  • Poziom 27  
    kredka1974 napisał:
    Yaro już odpowiedział!
    Starą blokade też zablokuje bo jest inny pin i vin i pewnie jeszcze coś , ale nie wiem bo nie zczytałem motki. Chciałem opracować "virginizacje" modułu uzywanego i przygotowac do adaptacji , ale nie mam danych ( patrz prośba powyżej). Nowa blokadę zrobiłem i nie mam dostępu do nowych blokad (do następnego klienta). Swoją drogą jest to chyba nieopłacalne ( robie to tylko z czystej ciekawości) bo nowe są teraz tanie, a naprawa starego to 1/2 ceny nowego. Problem to tylko wyciągnąć pin.

    Pozdro:
    Kredka


    Jaka motka tam jest? Poczytanie nowej blokady i wgranie do starej było by Twoją vigginizacją chyba że coś sie myle.
  • Poziom 10  
    'Pewnie tak!
    Motka to chyba mc08 ( czytaj wyżej). Ale dane trzeba przeanalizować żeby coś stwierdzić, a ja ich nie mam bo mota jest zabezpieczona kodem ( to nie pin z auta!)
    Moduł pewnie jest tylko programowany raz, więc z używką nic nie zrobisz jak nie będzie "virgin"
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Używki nie dopiszesz - teoretycznie.
    Z tego co pamiętam to tam jest 95xxx, Motki sobie nie przypominam - chyba że w tych nowych teraz montują.

    Ok, pomyliłem blokadę z modułem komfortu w tym aucie :)
  • Poziom 10  
    Nie widzę tam tam 95xxx! (chyba że to 4o nóżkowe smd to pamięć) Wyciagnąłem motke to jest hc08az32 maska 4L52H ale nie mam security code, próbowałem chyba 30 i nic same ad ad ad, no ale ktoś ma ten 31szy! ale nie chce sie podzielić.

    Pozdro:
    Kredka
  • Poziom 27  
    Ktoś wie, gdzie kupić za 350 brutto?
  • Poziom 27  
    Wie ktoś gdzie w komforcie jest pin? W którym miejscu pamięci? Mam cały zestaw do ćwiczeń i jestem na finiszu tworzenia instalacji na stole. Chcę to rozgryźć jak najgłębiej.

    Pozdr..
  • Poziom 12  
    Tylko że tak jak ktoś wyżej napisał; nowe są na procesorze ELMOS. Więc opracowywanie virgin dla starych wadliwych blokad na HC08 raczej nie ma racji bytu.
    Stare na HC08 to blokady z wadą fabryczną.
    Nowsze na ELMOS według producenta są już wady pozbawione.
  • Poziom 27  
    Pati napisał:
    Wie ktoś gdzie w komforcie jest pin? W którym miejscu pamięci? Mam cały zestaw do ćwiczeń i jestem na finiszu tworzenia instalacji na stole. Chcę to rozgryźć jak najgłębiej.

    Pozdr..


    Podziękowania za pomoc dla tomasz0703 w zakresie odczytu pinu.

    Połączyłem wszystko na stole pięknie sie uruchomiłe tylko jest jeden problem. Blokada nie blokuje się po wyjęciu kluczyka. Długo nie mogłem dojść dlaczego ćwiczyłem na stole i na aucie na aucie blokuje a na stole nie. Co sie okazało - brak sygnału z systemu ABS (dokłądnie nazywa się to w blokach pomiarowych: warunki blokowania niespełnione) pewnie chodzi o sygnał który informuje blokadę o tym, że auto nie jest w ruchu, aby nie zablokować kierownicy kiedy np się jeszcze toczy. Muszę sprawdzić jakiegoś passata pod tym katem czy jak się będzie toczył to nie zablokuje blokady. Pozdro!
  • Poziom 18  
    Odkopuje trochę temat by nie zakładać nowego. Wymieniłem u siebie blokadę na nową. wykonałem procedure podana w tym wątku, czyli zalogowałem sie w immo, adaptacje, blok 51, nowa wartość. W górnym lewem oknie cały czas pokazuje not ok. Czekałem ponad 10 minut i nic. Chciałem wykonać ponowne logowanie, blokuje mnie czas bagatela 255 minut. po upływie czasu nie mogę się zalogować do immo. Zanim zrobiłem wymianę zrobiłem kopie zawartości pamięci modułu komfortu.
  • Poziom 27  
    Sprawdź w blokach pomiarowych ile jest aktywnych kluczy, czy nie masz tam czasami "0"

    Dodano po 1 [minuty]:

    biba24 napisał:
    Zanim zrobiłem wymianę zrobiłem kopie zawartości pamięci modułu komfortu.


    bardzo mądrze