Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik Romet dwubiegowy - problemy z odpaleniem

slawek236 24 Sep 2013 22:33 9561 36
  • #1
    slawek236
    Level 12  
    Witam was, mam straszny problem, otóż kupiłem silnik rometa dwubiegowy na aukcji internetowej. Facet obiecywał w aukcji, że do wymiany są tylko platynki bo nie ma iskry. Zaryzykowałem i kupiłem. Przy odkręcaniu koła magnesowego okazało się, że gwint na wale jest już w fatalnym stanie. Cały silnik rozebrałem, a wał zaniosłem do tokarza. Przy składanie popatrzałem co i jak jest w silniku, simmeringi wyglądały na nowe więc ich przy okazji nie zmieniałem, tłok był w dobrym stanie (tak mi się wydaje). Złożyłem silnik, włożyłem inne platynki, inną cewkę wn, inny kondensator, nową fajkę. Iskra jest fioletowa na jednej z moich świec, świeca to iskra f95, ale to nie takie ważne, ponieważ o dziwo moje inne 10 świec w innym komarku działają a tu nie. Zapłon ustawiłem szczelinomierzem 0.3 gmp, gaźnik został wygotowany w occie (co zawsze mi pomagało w moim drugim komarku jak gaźnik był zapchany), kupiłem nowe dysze. Silnik w ogólnie nie daje znaku życia już nie wiem co jest nie tak, nawet jak naleję paliwo na tłok, pomóżcie
  • #2
    Herp
    Level 12  
    witam
    najważnejsza zasada to żeby platynki otwireały sie ok 2mm przed gmp (górne martwe położenie tłoka) otwarcie platynek oznacza przeskok iskry a te 2mm dopręża mieszankę+iskra i dochodzi do zapłonu i jak nalejesz paliwa na tłok to musi dać znak życia chyba że paliwo nie te (miałem taki przypadek kumpel dał mi ON a ja przez rutyne nie sprawdziłem :D ...)
    przerwe na platynkach ustaw tak żeby była jak najlepsza iskra
  • #3
    ftp.kowal
    Level 36  
    Troszkę taki dziwny sposób podam. Ale wykręć świecę i polej ją paliwem i sprawdź czy paliwo się zapali. Oczywiście nie lejesz tego paliwa nie wiadomo ile.
  • #4
    slawek236
    Level 12  
    Paliwo dobre, bo kosiłem tym paliwem trawę kosą, zobaczę te wyprzedzenie 2 mm może to pomoże i wtedy się do was odezwę

    Dodano po 14 [minuty]:

    Ide zajrzeć do komarka bo nie daje mi to spokoju

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    Dobra byłem zobaczyć co i jak sprawdziłem wyprzedzenie jak mam 2 mm przed gmp to zaczynają się otwierać na 0.05 mm. Odkręciłem świecę z ogara 200 pal n7, która również ma iskrę, przerwa na świecy wynosi 0.3 mm. Nalałem trochę paliwa na świecę, ale zero odzewu od silnika. Nawet jak pokopię parę razy to świeca mokra czyli gaźnik podaje paliwo. Moim zdaniem to mogą przepuszczać pierścienie co wy na to?
  • #5
    ftp.kowal
    Level 36  
    Sprawdziłeś to co napisałem. Miałem przypadek w WSK że iskra była po wykręceniu świecy a po wkręceniu już nie winna była cewka. Przy komarku miałem tak że w momencie podania paliwa na świecę ginęła iskra.
  • #6
    slawek236
    Level 12  
    aa czyli ftp.kowal mówisz że mam polać i kopać bez przykręcania jej do głowicy i powinna się zapalić? Jeżeli o to chodzi to źle cię zrozumiałem jutro tak zrobię
  • #7
    Herp
    Level 12  
    jeśili chcesz dokładnie sprawdzić kiedy otwierają sie platynki to weź podłącz w szereg żarówkę 12V/21W z przewodem (niebieskim) do gaszena silnika i prostownikien wtedy dokładnie będziesz wiedział ,ale myśle że sposób na suwmiarkę i na widok platynek kiedy się otwierają powinno wystarczyć na początek

    a paliwa nalej na tłok ok 10-15ml ale jak będze w gmp bo inaczej ci paliwo wyleci do rury wydechowej i wtedy spróbuj odpalić

    druga opcja to zakręć byle jaką ściece do głowicy żeby była kompresja a na drudiej ściecy sprawdź iskrę chodzi o to żeby sprawdzić czy pod wpływem kompresji jakieś luzy na łożyskach nie zmniejszają przerwy na platynkach a tym samym nie gubi się iskra

    pierścienie może być, ale to można wyczuć poprzeż zakręcenie świecy i pokręceniem kołem magnesowym jeżeli nie czuć oporów tzn że nie ma kompresji i lipa porównaj do komarka jaki masz opór na kole
  • #8
    slawek236
    Level 12  
    Nie mam prostownika więc odpada. Zobacze z tym nalaniem paliwa gmp, zobaczę też również z tym sprawdzaniem iskry na innej świecy gdy jedna juz będzie wkręcona, a ogólnie mój ogar 200 to ma jakby słabą kompresje bo łatwo go kopnąć ale jest bardzo silny he

    Dodano po 16 [minuty]:

    Dobra sprawdziłem wkręcona była świeca i inną sprawdziłem i jest isrka. Bardzo dziwne ustawiłem tłok gmp wlałem troszkę paliwa i zaczęło cięknąć z kolanka. to chyba będą pierścienie co wy na to????

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jak kręciłem kołem magnesowym przy wkręconej świecy to było słychać takie bulgotanie z wydechu

    Dodano po 1 [minuty]:

    fpt. kowal próbowałem twojego sposobu i paliwo się nie zapalało, normalnie iskra była , a jak za dużo nalałem to znowu nie paliła

    Dodano po 7 [minuty]:

    Może porobię fotki tłoka i cylindra i powiecie mi może trzeba kupić nowy tłok z pierścieniami
  • #9
    Herp
    Level 12  
    ogar 200 (silnik z jawki) ma troche inne przełożenie kopka>magneto dlatego idze lekko

    paliwo zawsze cos tam przecieknie

    mi chodziło o to czy jest w ogóle jekiś opór kręcąc ręką magneteo i jak tłok idzie do góry i świeca jest wkręcona powinien być opór bo wtedy tworzy się spręrzanie

    ale jak już zdejmujesz cylinder to poślij te fotki
  • #10
    slawek236
    Level 12  
    Dobra dodaje fotki wg mnie to już tłok i cylinder w fatalnym stanie, jak go składałem to nie miałem czasu nawet dobrze się przyjrzeć, ale oceńcie sami

    Silnik Romet dwubiegowy - problemy z odpaleniem Silnik Romet dwubiegowy - problemy z odpaleniem Silnik Romet dwubiegowy - problemy z odpaleniem Silnik Romet dwubiegowy - problemy z odpaleniem Silnik Romet dwubiegowy - problemy z odpaleniem Silnik Romet dwubiegowy - problemy z odpaleniem Silnik Romet dwubiegowy - problemy z odpaleniem

    Dodano po 14 [minuty]:

    Ogólnie cylinder ma próg to pewnie będzie trzeba cały zestaw nabyć nowy
  • #11
    Herp
    Level 12  
    no nie jest w najlepszym stanie widać ,że ktoś jeździł z niekompletnym filtrze i dlatego taki porysowany w dodatku kompresja przepuszczała przez pierścienie sądząc po czarnym tłoku, a te denko tłoka to sam oczyściłeś czy takie było? to że jest próg to jeszcze pryszcz ale bardziej mnie by martwiły te rysy wzdłuż tuleji cylindra bo tam będą najwiękdsze nieszczelności ale mimo wszystko powinien dać znak życia nawet przy takim stanie pierścienia są całe, żaden nie jest zapieczony w tłoku więc piowinien chociaż zadymić a wdzelkie zarysowania odbijają się póżniej na mocy
    rozumiem ,że strzałka na denku jest zorientowana w strone wydechu.
  • #12
    slawek236
    Level 12  
    Strzałka w strone wydechu poprostu tak się zdjęcie dziwnie zrobiło :) No nie było przy nim filtra powietrza, denko wyczyściłem papierem ściernym ,bo jak rozebrałem silnik to nie widziałem strzałki

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co to ja mam zrobić bo już sam nie wiem
  • #13
    Herp
    Level 12  
    ja na twoim miejscu bym to poskładał i próbował odpalić
    sprawdził jaką ma moc a póżniej jeżeli był by słaby to cuś zainwesiował
    masz ten silnik w jakieś ramie żeby go na popych spróbować? jeżeli nie to wiertarka+klucz nasadowy na magneto i heja może jest zalany paliwem przy wyższych obrotach zaskoczy
  • #14
    slawek236
    Level 12  
    Ja już się męcze miesiąc z przerwami (kiedy miałem czas to zajrzałem) z tym silnikiem i robię tak jak mi pisali powyżej koledzy ustawiam róznorako ten zapłon i nic kaplica kompletna, nie wiem czy jest sens składanie tego a może lepiej kupić nowy zestaw, silnik w ramie no zobaczę chyba na tą wiertarkę ale już mam dosyć hehe
  • #15
    Herp
    Level 12  
    ja cię rozumię ,ale gdzieś musisz popełniać błąd
    jak już to masz rozebrane sprawdź czy w komorze korbowej nie zalega paliwo(zalany silnik) spróbuj jeszcze raz poskładaj z tym że nie zkładaj gaźnika i spróbuj z tym nalaniem na tłok, bo przyszło mi do głowy że jeżeli miałeś założony gaźnik a było coś z nim nie tak to na bierząco zalewało ci świece.
  • #16
    slawek236
    Level 12  
    Ok Herp idę grzebać do garażu, odezwę się jak złoże wszystko i posprawdzam. Trzymaj za mnie kciuki hehe

    Dodano po 1 [godziny] 58 [minuty]:

    Ludzi jest nadzieja, silnik ODEZWAŁ SIĘ, złożyłem cylinder, najprawdopodobniej wcześniejszy silikon źle uszczelniał, tylko teraz problem jest że tylko na chwilę się nieraz odezwie i to wszystko, potem świeca zalana, ale nieraz jak jest mokra bo ją spowrotem wkręciłem zapali zależy od kaprysu. Gdzie tera szukać przyczyny?
  • #18
    slawek236
    Level 12  
    Z gaźnikiem bo bez nic nie dawało tylko wyciekło przez kolanko i tyle z tego było
  • #19
    MACIEK_M
    Level 29  
    slawek236 napisał:

    Quote:
    przerwa na świecy wynosi 0.3 mm


    zwiększ przerwę do 0,5-0,6 mm
  • #20
    slawek236
    Level 12  
    na większej przerwie wogle nie ma iskry ginie poprostu już próbowałem
  • #21
    Herp
    Level 12  
    ciekawe, że nic nie daje nalanie na cylinder ale trudno mógł byś jakoś opisać te odezwanie sie?
    ja ci opiszę jak ogólnie diagnozuje takie silniki:

    -ustawiam zapłon 2mm przed gmp

    -testuje czy jest dobry przez nalanie na tłok ,ale bez gaznika jeżeli się odezwie i nie strzela do rury znaczy że zapłon dobrze ustawiony

    następny etap to test szczelności komory korbowej

    - leje ok 15ml bęzyny tam gdzie był przykecony gaźnik czyli na wlot i kopie aż odpali niekiedy trzeba 10 razy energicznie kopnąć

    - jeżeli komora jest szczelna silnik odpala i kręci na pełnym gazie ok 5sek i wtedy winnym pozostaje gaźnik

    dlatego mówię żeby bez gaźnika bo nie wykluczone ,że zalewa silnik
  • #22
    slawek236
    Level 12  
    No chwile poprykał i tam próbowałem ustawiać tą śrubkę przy gaźniku, ale nic z tego, zobacze jeszcze raz bez gaźnika tak jak piszesz, ale czy aby napewno 2 mm przed gmp bo znalazłem tam opis wszystkich silników romet komar jawka itp i tam napisane jest że 2,7 mm do 3mm

    Dezamet 023 - Ogar 205, Motorynka 301, Motorynka 50-M-3

    Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm

    Przerwa na przerywaczu - 0,4mm

    Wyprzedzenie zapłonu - 2,7-3mm

    Mieszanka - 1:30
  • #23
    Herp
    Level 12  
    no możesz dać tak jak piszą i jedno i drugie ustawienie jest dobre ważne żeby było przed gmp a nie po w mz-ce kiedyś musiałem ustawić ok 2mm bo inaczej za szybko wybuchała mieszanka co skutkowało że silnik dostał wstecznych obrotów

    a jeżeli nie masz iskry na większej przerwie to wyrególuj platynki tak żeby była
    chyba że świeca ma przebicie
  • #24
    slawek236
    Level 12  
    Ok słuchaj herp może wytłumacz mi jak możesz jak ustawić po kolei zapłon może gdzieś robię błąd. Ogólnie zdjąłem gaźnik wlewam paliwo na gmp i nic . Może źle robię te wyprzedzenie bo jak stoję przy silniku to magneto się kręci w prawo to szukam gmp a potem na suwmiarce dodaje te 2 mm i cofam w lewo magneto a może trzeba w tą stronę co chodzi magneto czyli w prawo? Herp będę wdzięczny za wytłumaczenie ustawiania całego zapłonu, bo powiem szczerze że przy jawce bez problemu zawsze ustawiam a tu taki problem
  • #25
    blazej.1994
    Level 24  
    Ustawiasz w GMP i cofasz w lewo. Odlacz instalacje od silnika do lampy. Jeśli na większej przerwie nie ma iskry to masz cos nie tak z zapłonem, może ktoś miałby Ci pożyczyć na próbę?
  • #26
    slawek236
    Level 12  
    nie mam podłaczonej lampy, chyba jutro się przejadę do wujka bo on ma komarka i pożyczę zapłon, bo ja wiadomo mało ludzi ma już komarki
  • #27
    ftp.kowal
    Level 36  
    Kondensator masz sprawny. Jeśli nie wiesz to wymień go koszt około 9 zł.
  • #28
    slawek236
    Level 12  
    Jo kupię jak się wkurzę to wszystko kupię nowe hehe

    Dodano po 7 [minuty]:

    A da się jakoś sprawdzić cewke wn i kondensator bo mam multimetr
  • #29
    Herp
    Level 12  
    jeżeli wycofujesz w lewo to robisz dobrze musisz sobie to zobrazować krok po kroku czyli tak
    tłok idzie do góry następuje sprężanie mieszanki(paliwowo powietrznej) 2mm czy tam 3mm przed gmp otwierają się platynki po czym następuje przeskok iskry te 2mm jeszcze dobija tą mieszankę i to jest też czas na zapalenie(zapłon) tej mieszanki ,mieszanka wybucha po czym eksplozja odrzuca tłok w dół wypuszczając spaliny a zarazem nabierając nowej mieszanki z komory korbowej
    to tyle szkolenia :) animacji jest pełno na youtube pod tytułem silnik dwusuwowy

    jeszcze jedna opcja

    mam nadzieje że klinek na wal-magneto jeśli masz to:

    1. przyspiesz makstmalnie zapłon jak sie da czyli przeciwnie do kierunku obrotów magneta

    2. wyreguluj ponownie platynki tak żeby była iskra przynajmniej na przerwie 0,6mm (przetestuj na innym motorku czy ta dana świeca daje iskrę przy takiej przerwie jak nie tzn że ma przebicie)

    3.platynki zacznij regulować od przerwy 0,1 zwiększając o 0,1mm aż do 0,7 i oceń na jakiej przerwie była najlepsza iskra jeżeli żadna z tych przerw nie daje rezultatu i nie ma iskry na świecy z przerwą 0,6 prawdopodobnie padł kondensator lub cewka

    4. jeżeli osiągnołeś tą iskrę przy 0,6mm spowrotem zmniejsz przerwę na 0k 0,2-0,3 (przerwa testowa)

    5. teraz spróbuj odpalić
  • #30
    blazej.1994
    Level 24  
    A na samym kablu jak iskra wygląda? Jaki w ogóle ma ona kolor? Fioletowy?