Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1.1 1995 - Jaki olej do auta z przebiegiem 582000km

25 Wrz 2013 06:52 9699 26
  • Użytkownik usunął konto  
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    Zrób silnik i lej dalej 15W40. Nie dawaj żadnych doktorów bo to placebo. A myślałem, że to ja mam najwyższy przebieg...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Na początek gratulacje za przebieg.Widać,jak się dba,tak się ma.Fiat powinien Ci dać nowe auto za takie kilometry na jednym silniku he,he.A co do remontu,to raczej nie polecam ,bo tam wszystkie części są zużyte,lepiej kupić drugi motor.Ale jak bierze 0,5 l na 5000,to lataj dalej,tylko należy w miarę możliwości go uszczelnić,bo badania technicznego nie przejdzie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Ja kupiłem niedawno Grande 1.4 8v z 2006 roku z przebiegiem 52000 km.Założyłem gaz i przejechałem 4 tyś i nic się nie dzieje.Ból tych silników to potrzeba regulacji zaworów i wariator.Elastyczność przyzwoita,ale czego oczekiwać od 77 km.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    NIEKOLIZYJNE SILNIKI FIATA SIĘ SKOŃCZYŁY Z 2005 ROKIEM I NAWET 8V SĄ KOLIZYJNE.KUPISZ DOBRY SILNIK,TYLKO TRZEBA MU PRZED KUPNEM GŁOWICE ZWALIĆ I OBEJRZEĆ GŁADZIE CYLINDRÓW.DOŁOŻYSZ NAJWYŻEJ USZCZELKĘ.JA MIĄŁEM WCZEŚNIEJ PUNTO 2 1.2 8V NA GAZIE I TEŻ JEŹDZIŁEM NA OLEJU 15W40 LOTOSA I ŻADNYCH PROBLEMÓW.PRZY SPRZEDAŻY MIAŁ 220000 TYŚ.I CHODZIŁ JAK PSZCZOŁA.NAJGORSZE SĄ WACHACZE,BO TRZEBA BYŁO PRZY LUŹNYM SWORZNIU CAŁY WYMIENIAĆ,A DOBREJ JAKOŚCI SĄ DROGIE.

    Dlaczego krzyczysz? ( duże litery)
    manta
  • Poziom 32  
    marion26a napisał:
    NIEKOLIZYJNE SILNIKI FIATA SIĘ SKOŃCZYŁY Z 2005 ROKIEM I NAWET 8V SĄ KOLIZYJNE.KUPISZ DOBRY SILNIK,TYLKO TRZEBA MU PRZED KUPNEM GŁOWICE ZWALIĆ I OBEJRZEĆ GŁADZIE CYLINDRÓW.DOŁOŻYSZ NAJWYŻEJ USZCZELKĘ.JA MIĄŁEM WCZEŚNIEJ PUNTO 2 1.2 8V NA GAZIE I TEŻ JEŹDZIŁEM NA OLEJU 15W40 LOTOSA I ŻADNYCH PROBLEMÓW.PRZY SPRZEDAŻY MIAŁ 220000 TYŚ.I CHODZIŁ JAK PSZCZOŁA.NAJGORSZE SĄ WACHACZE,BO TRZEBA BYŁO PRZY LUŹNYM SWORZNIU CAŁY WYMIENIAĆ,A DOBREJ JAKOŚCI SĄ DROGIE.

    Jaki sprzedający przy sprzedaży pozwoli zdejmować głowicę w swoim aucie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    MIAŁEM NA MYŚLI SAM SILNIK WYJĘTY DO KUPNA I WŁOŻENIA W RAMĘ,JEŚLI CHCEMY STARY SILNIK WYMIENIĆ,A CO DO WYMIANY, TO SAM BLOK SILNIKA Z GŁOWICA 1.1 8V,TO TAKI SIEDZI NP.W PANDZIE 2.A CO DO BLACHARKI,TO JUŻ INDYWIDUALNA SPRAWA,JAK TO WYGLĄDA.

    Moderowany przez ANUBIS:

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    OTÓŻ TO.JAK SIĘ MA AUTO OD NOWOŚCI,TO MOŻNA ZARADZIĆ KOROZJI ODPOWIEDNIM ZABEZPIECZENIEM NADWOZIA.BO JAK JUŻ SIĘ WGRYZIE RDZA,TO NIC NIE POMOŻE.


    Moderowany przez ANUBIS:

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • Spec od Mercedesów
    marion26a napisał:
    NIEKOLIZYJNE SILNIKI FIATA SIĘ SKOŃCZYŁY


    NIE PISZ DUZYMI LITERAMI!!!
    Jak niedowidzisz co piszesz, to idź do okulisty! To, że będziesz pisał dużymi nie znaczy, że więcej osób to przeczyta :-/
    marion26a napisał:
    220000 TYŚ

    Zastanawiałeś się ile to jest? To jest 220 MILIONóW kilometrów - to osiągnięcie na skale światową!
    Poza tym w języku polskim nie ma słowa TYŚĘCY.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Middy1983

    Da się kupić nowy silnik Fiata :D o ile mówimy o silniku 1.1 SPI kod 176A6000 to jak najbardziej jest on zamawialny pod numerem 71715481 w cenie z tego co widzę 14.649,04 PLN z VAT. (5.036,36 EUR na Włochy)

    Są też takie silniki fabrycznie odnawiane, również zamawialne pod numerem 71782491 ale ceny już nie ma podanej na Polskę na Włochy jest to 2.344,80 EUR

    Jeżeli to nie ten silnik to podaj numer silnika to sprawdzę inny. Ładny przebieg swoją drogą, kup sobie ten nowy silnik to będziemy mieli punto z milionowym przebiegiem :wink:
  • Poziom 16  
    Kupno nowego silnika do tak starego auta - rozsądek a ekonomia ?
    Remont gruntowny starego - wiesz co remontujesz.
    Kupno używanego - nigdy nie wiesz co kupisz.
    _ Cytaty z ewangelii mojego przyjaciela , właściciela komisu samochodowego i składu części używanych .
  • Moderator Samochody
    Tak na marginesie - fabryczna norma zużycia oleju dla tego silnika to 0,2l / 1000km (tak, na TYSIĄC), więc 0,5l / 5000km mieści się w normie i nawet w nowym aucie nie mogłoby być powodem do reklamacji. Tyle, że zalecany olej to 10W-40.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    middy1983 napisał:
    W instrukcji obsługi pisze jak byk: Mobil 15W40
    Byłem wczoraj mierzyć ciśnienia i wygląda to tak:

    cylinder 1 (od strony cewki) - 10,3 bar
    cylinder 2 - 12,4 bar
    cylinder 3 - 12,5 bar
    cylinder 4 - 11,8 bar

    Gdyby nie wynik na garnku nr.1 wcale bym się niczym nie martwił.

    Marek, gdzie znalazłeś ten silnik za 14000zł ?
    Może była by szansa negocjować cenę :-) po tylu latach :-)
    Tak jak już wcześniej napisałem. Zawieszenie mam nowe, układy: wydechowy, hamulcowy też. Blachy zdrowe... i gdyby mi fabryka Fiata chciała opchnąć motor za 10000zł to ... powiem szczerze że ... brał bym!!!!! I to bez chwili zastanowienia! Rozebrał bym Punciaka w drobny mak, buda do znajomego (piaskowanie), sam bym go kurczę polakierował i ... wyszło by mi nowe auto za 15000zł :-) Tylko nie śmiejcie się bo to nie jest głupi pomysł!!!!

    Jeżeli te wyniki pomiarów to prawda to po co ci nowy silnik, takie wyniki jeszcze mieszczą się w granicy tolerancji, dla tak starego auta.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Middy silnik możesz sobie zamówić w każdym aso fiata (najlepiej jakimś dużym polecam np. Ganinex w Katowicach - mają bardzo sensownego kierownika serwisu, który sprowadzał mi części, których żadne inne aso nie chciało sprowadzać np. w ilości mniejszej niż 10). Silnik jest dostępny jak najbardziej wg najnowszego epera. Ja bym się zainteresował silnikiem fabrycznie regenerowanym, ale o cenę trzeba się pytać, może będzie atrakcyjna. Taki silnik to praktycznie nówka z fabryczną gwarancją.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Nie wiem ceny są w eperze na dany kraj więc nie wiem jak to wygląda. We Włoszech jest drożej. Ja bym zaczął od zapytania się w aso i ew. dalej drążył temat przez polską centralę w bielsku. Na marginesie jak tak patrzę na te dzisiejsze silniki to Twój pomysł nie jest tak do końca pozbawiony sensu...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    Witam

    Wiem, stary temat ale przypadkiem trafiłem na ten wątek.
    Kolego piękny przebieg i jeśli stan auta jest faktycznie tak dobry to są dwie drogi.
    Poszukać jakiegoś w miarę nowego silnika na aukcjach i zrobić swapa lub remont obecnego silnika ( - zaleta że za parę lat autko będzie zabytkowe ;-) )
    Nie wiem jak teraz ale mnie udało się kupić fabrycznie nowy silnik (dół, głowica kolektor dolotowy, wtrysk - komplet bez osprzętu typu rozrusznik, alternator) w 2002 czy 2003 roku za 2200zł (dwa tysiące dwieście zł) w przyfabrycznej hurtowni w Tychach. Silnik był nowy po prostu nastąpiła zmiana modelu i zostało im trochę silników niewykorzystanych. To był silnik od Palio 1.2 8V - 72KM. Do cinquecento sporting wszedł idealnie i prawie P&P.

    Pozdrawiam i życzę drugich 500000 km
    Piotr.