Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yanmar - Potrzebny schemat regulatora do prądnicy/dynama Yanmar

25 Wrz 2013 13:25 8649 12
  • Poziom 13  
    Koledzy, potrzebuję schematu regulatora napięcia, który współpracuje z prądnicą/dynamem AC na silniku Yanmar.
    Załączam fotki samego regulatora ponieważ nie ma na nim dosłownie żadnego oznaczenia. Yanmar - Potrzebny schemat regulatora do prądnicy/dynama Yanmar Yanmar - Potrzebny schemat regulatora do prądnicy/dynama Yanmar
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 35  
    Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy).
    Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oznaczenia jakieś na konektorach są?
    W jakim sprzęcie to pracuje? I co było zasilane z tego dynama? Bo trochę mało informacji podajesz...
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 13  
    Jest to silnik Yanmar w traktorku F215. Prądnica posiada tylko 2 wyjścia prądu przemiennego i oczywiście pracuje bez jakiegokolwiek wzbudzenia.

    Wychodzi na to, że tak "kostka" musi zawierać po pierwsze prostownik, a po drugie stabilizator oraz wyjście kontrolki ładowania.

    Najprawdopodobniej pracuje to jak klasyczny zasilacz stabilizowany, ale niestety świeci się kontrolka ładowania.
    Zrobiłem najprostszy test - po włączeniu silnika włączyłem kierunkowskaz i odłączyłem klemę plus. Oczywiście ładowania nie ma.
    Natomiast prądnica bez obciążenia daje ponad 15V, więc na pewno jest sprawna.

    Może ktoś miałby chociaż schemat instalacji do tego sprzętu ??

    Znalazłem w necie coś takiego, ale to jest inny regulator ponieważ po wypięciu regulatora z gniazda kontrolka ładowania nadal się świeci. Z tego schematu wynika, że po wypięciu regulatora powinna zgasnąć ponieważ lampka oznaczona B jest zasilana zielonym przewodem/stykiem GREEN
    Yanmar - Potrzebny schemat regulatora do prądnicy/dynama Yanmar
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    skyrafal napisał:
    po włączeniu silnika włączyłem kierunkowskaz i odłączyłem klemę plus. Oczywiście ładowania nie ma.

    Jest to najgłupszy i najbardziej idiotyczny test, jaki mogłeś przeprowadzić. Dotarło? Bo było już o tym wiele razy.
    Ty powinieneś odłączyć regulator i zmierzyć, jakie jest napięcie na wyjściu z alternatora bez obciążenia. Powinno być dwa razy po równe kilkadziesiąt wolt. Oczywiście zmiennego.
    skyrafal napisał:
    Najprawdopodobniej pracuje to jak klasyczny zasilacz stabilizowany

    Ani trochę tak nie pracuje. To aktywny prostownik, gdzie diody są zastąpione elementami sterowanymi, które zwierają wszytko co powyżej ustalonego poziomu do masy.
    Tutaj masz schemat od pokrewnej maszyny, który powinien pasować. A na pewno pasuje regulator.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=11527391#11527391
    Szukałeś schematu właściwego do twojego pojazdu?
    Dobierzesz spokojnie regulator od dwufazowego alternatora motocyklowego. Problem będzie jedynie z kontrolką ładowania. Ale można to rozwiązać kilkoma elementami, albo lepiej zamiast niej wpiąć sobie woltomierz.
    Jeśli kontrolka ładowania świeci się nadal po wypięciu regulatora, to coś jest nie tak w elektryce.
  • Poziom 13  
    Już sobie poradziłem. Dzięki za schemat całej elektryki.

    Przyczyna była banalna, aż śmieszna. Po wpięciu nowego regulatora nadal świeciła się kontrolka z symbolem akumulatora.
    Tyle, że jest to kontrolka od stanu elektrolitu, natomiast w JPN ładowanie oznaczane jest takim "pieronem" i faktycznie - po wypięciu sprawnego regulatora kontrolka gaśnie. Po uruchomieniu także, sprawdziłem ładowanie miernikiem - jest OK.

    Ciekawe czy ktoś ma kompletny schemat takiego regulatora z typami półprzewodników i wartościami rezystorów.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    skyrafal napisał:
    Tyle, że jest to kontrolka od stanu elektrolitu

    Co??? Pokaż, bo nie uwierzę!

    skyrafal napisał:
    Ciekawe czy ktoś ma kompletny schemat takiego regulatora z typami półprzewodników i wartościami rezystorów.

    Bardzo podobne schematy można bez trudu znaleźć, a zrobić klucz tranzystorowy do lampki, to nie problem.
  • Poziom 13  
    Co pokaż - jest symbol akumulatora z narysowanym niskim stanem elektrolitu, strzałką i jakieś krzaczki. Natomiast z przodu jest puste złącze.

    Też mi się to dziwne wydaje, ale w każdym razie - kontrolka z symbolem akumulatora nie jest wskaźnikiem ładowania.

    Podobnie wygląda wskaźnik niskiego poziomu płynu chłodniczego tylko zamiast symbolu aku jest narysowana chłodnica

    Kontrolka ładowania ma symbol takiego jakby pioruna.
  • Poziom 30  
    skyrafal napisał:
    jest to kontrolka od stanu elektrolitu

    Witam
    To znaczy że w instalacji elektrycznej traktorka jest kostka i wpina się ją w czujnik który jest zamontowany w akumulatorze i alarmuje że stan elektrolitu jest za mały ?
    Jakiej firmy jest ten akumulator ? :-)
  • Poziom 13  
    Akumulator jest Panasonic made in japan, ale żadnego złącza nie posiada.
    Natomiast z przodu właśnie w rejonie akumulatora jest 2-pinowa kostka elektryczna.
    Nie ma na niej żadnych napięć. Być może do tego.

    W każdym razie ta kontrolka świeci non stop, nawet podczas pracy silnika. Być może akumulator jako taki nie posiada specjalnego złącza tylko zamiast korka wkręca się sondę 2 przewodową.

    Mnie natomiast zaskoczył fakt, że akumulator pomimo swoich lat jest zupełnie sprawny :D
    Natomiast miałem do czynienia z różnymi akumulatorami i powiem tak - to co się sprzedaje w Polsce wystarcza na 3-4 lata i to nie zawsze.
    Np. aku oryginalny Bosch nie wytrzymywał więcej niż 2 lata. Po 3 takim zakupie stwierdziłem - wiertaki, wkrętarki, pompy wtryskowe, tak, ale żadnych akumulatorów tej firmy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeszcze nigdy, w żadnym pojeździe nie spotkałem się czujnikiem niskiego poziomu elektrolitu. Nawet nie kojarzę, czy i gdzie takie ustrojstwo występowało. Dlatego też twierdzę, że wcale, ale to wcale nie jest to taki czujnik. I dlatego też prosiłem o zdjęcie kontrolki.
  • Poziom 35  
    Ja się spotkałem z takim rozwiązaniem, z czujnikiem poziomu elektrolitu w akumulatrorze. motocyklu import japonia. Akumulator miał specjalny korek z czujnikiem.
    Jaki jest sens tego pomiaru w jednej celi tego niestety nie wiem ;)

    A twoim przypadku jeżeli ładowanie jest OK to bym się nie przejmował. Wrzuć zdjęcie kontrolki jak możesz.
  • Poziom 13  
    Proszę bardzo. Wg mnie jest to bardzo dobre rozwiązanie. Czujnik i układ banalny, komplikacja niewielka, a praktycznie nikt nie sprawdza poziomu elektrolitu.
    Nawet serwisy na obowiązkowych przeglądach tego nie robią jeśli się nie zgłosi problemów.

    Yanmar - Potrzebny schemat regulatora do prądnicy/dynama Yanmar