Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie rozdzielenia CO na dwa obiegi

25 Wrz 2013 16:59 1737 2
  • Poziom 6  
    Witam.

To mój pierwszy post na tym forum. Od razu zaznaczę, że nie jestem atuomatykiem, tylko informatykiem... Szukam pomocy w zaprojektowaniu (dzięki czemu mam nadzieję będę mógł jakoś sam wykonać) sterowania do rozdzielenia obiegu CO na dwa poziomy w domu.
    Chodzi o to, że mam jeden piec CO i jest on włączany jednym termostatem - standard. Od jakiegoś czasu użytkowuję niezależnie dwa poziomy i chciałbym też mieć możliwość niezależnego je ocieplania osobnymi termostatami.

Piec posiada oczywiście jedną pompę, która generuje obieg wody. Tak się składa, że przy piecu mam od razu rozgałęzienie na te dwa poziomy i wpadłem na pomysł, że mogę sterować zamknięciem każdego z nich elektrozaworem. Tak więc rozwiązanie to byłby jakiś system, który na podstawie dwóch termostatów (z każdego poziomu) otwierałby odpowiedni elektrozawór i włączałby piec. Jeśli oba termostaty dadzą sygnał ogrzewania, to po prostu otworzą się dwa elektrozawory. Dobrze byłoby jeszcze aby po wyłączeniu się termostatu przez jakiś czas był otwarty odpowiedni elektrozawór, żeby woda mogła jeszcze krążyć i się ochłodzić.

Bardzo byłbym wdzięczny w pomocy określeniu/zaprojektowaniu odpowiedniego systemu. Być może jest coś gotowego co mógłbym użyć w tym celu. Tak byłoby najlepiej.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Do czegoś takiego nadawałby się jakiś prosty przekaźnik programowalny, np. telematik AF. Wersja przekaźnika zależnie od tego jakie jest napięcie sterujące. Jeżeli 12/24V to będzie potrzebny dodatkowo zasilacz. Na stronie telematik.pl można pobrać program do programowania przekaźników i zobaczyć jak to wygląda.

Ewentualnie zwykłe przekaźniki i przekaźniki czasowe.