Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy można zrobić jonizator z pastucha?

studiodruk 25 Sep 2013 20:43 2109 3
lampy.pl
    studiodruk
    Level 9  
    Na początek nie znam się zupełnie na elektryce :)
    Potrzebuję jonizatora powietrza ponieważ drukuję bezpośrednio na różnego rodzaju płytach z tworzyw sztucznych. Materiały te są bardzo naelektryzowane i farba podczas zrzutu (wysokość ok. 1,3mm wielkość kropli 14pl) nie zawsze ląduje tam gdzie ma i wychodzą wszelkiego rodzaju rozmazy. Dowiedziałem się że potrzebuję jonizatora powietrza, który rozładuje te napięcia które występują na materiałach.
    Kupiłem taki jonizator tj. listwę i zasilacz.
    listwa jest plastikowa co ok. 15mm wychodzi taka ostra igiełka która jest połączona z rdzeniem a na obudowie listwy znajduje się drut masowy.
    Zasilacz to skrzyneczka z takim opisem Voltage 7000V inpu Currentt 29mA, output Current 4,5mA. Te jony pewnie powstają na wskutek tego ze kabel główny (rdzeń z tymi igiełkami) jest blisko ale nie dotyka się z kablem masowym i na końcach tych igiełek powstają upragnione ładunki.
    Pan od którego to kupiłem powiedział mi żebym uważał bo jak dotknę tej igiełki kopnie mnie prąd podobny do pastuchowego. Otworzyłem stronę z pastuchami i parametry są podobne bardzo wysoki prąd nawet 10000V tylko nie wiem co znaczą te kolejne wartości bo w pastuchu jest mowa o energii w jednostkach mJ a w tym wzmacniaczy od jonizatora o natężeniu w mA i jak to się ma do siebie?
    Całej sprawy by nie było gdyby nie cena ten zasilacz od jonizatora 1100zł a pastuch 260zł więc jest o co walczyć.
  • lampy.pl
  • Helpful post
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przecież bez problemu znajdziesz schematy lamp plazmowych i opartych o te same układy jonizatorów powietrza. Pewnie kwestia dobrania elektrody.