Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co wy byście zrobili na moim miejscu - studia, praca, kariera.

25 Wrz 2013 22:34 1785 6
  • Poziom 10  
    Witam.
    Jako, że duża część z was to zawodowi elektronicy, elektrycy lub pokrewne, pokończyliście studia związane z ww. zawodami, część z was zapewne ma własne firmy oraz na pewno dużo większe doświadczenie zawodowe i ogólne rozpoznanie z realiami pracy w polskim przemyśle, niż ja - dlatego zdecydowałem się zwrócić do was z pytaniem o radę jak prowadzić swoją karierę. Co wy zrobilibyście na moim miejscu?

Zacznę może od przedstawienia mojej osoby i obecnej sytuacji. Obecnie jestem w klasie 4 technikum, o profilu elektronicznym - specjalizacja automatyka przemysłowa. W maju za rok (niecały) piszę maturę, a miesiąc później egzamin zawodowy. Odbyłem praktyki zawodowe w kopalni miedzi KHGM, także jest coś, co można do CV wpisać. Dodatkowo znam angielski na poziomie B2. Mieszkam w Lubinie - najbogatszym regionem polski, średnie zarobki na poziomie 8k pln brutto. Dodatkowo mamy LSSE (http://pl.wikipedia.org/wiki/Legnicka_Specjalna_Strefa_Ekonomiczna), czyli wiele fabryk róznego rodzaju od silników wolksvagena po Zanam-legmet, producenta maszyn górniczych.

Po pierwsze mam problem z wyborem kierunku studiów. Poniżej wypiszę moje typy oraz kilka argumentów za i przeciw:

1. Automatyka i robotyka na wydziale elektrycznym. Po 4 latach nauki elektroniki w technikum, dowiedziałem się jednego - żeby zarabiać na tym pieniądz, nie wystarczy być w tym dobrym. Trzeba być bardzo dobrym. Znam swoje ograniczenia, dlatego wolałbym zamiast wydziału elektronicznego, elektryczny, który wg mnie jest łatwiejszy i daje lepsze perspektywy. Ogólnie automatyka to był mój ulubiony przedmiot zawodowy, niestety już się skończył. Automatyka jest całkiem praktyczna.