Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Naprawa radia sam. 2,5V na USB. Jak dobrać kwarc?

Elvis1985 26 Sep 2013 20:15 2946 12
    Elvis1985
    Level 10  
    Witam.

Jestem początkujący uczący się :)
    Posiadam radyjko samochodowe Lenco CS-321. Podłączyłem telefon Galaxy Ace do radia poprzez USB. Trochę popracowało i się narobiło...

Radio przestało wykrywać pamięci w porcie USB i SDCard. Wyświetlacz zanikł, widać minimum ale tylko pod dużym kątem. Same stacje radiowe wyszukuje i gra pięknie.

Rozkręciłem radio i pomierzyłem co mogłem. Zamiast 5V w USB jest 2,5V.

Byłem u magika z tym radiem to krzyknął mi 70zł za naprawę. Za tyle kupię sobie nowe radio ;) Postanowiłem sam się za to zabrać. Lutowanie mam opanowane więc prostą zamianę elementów wykonam.

Dodatkowo wylał się kondensator 47uF 16V oraz lekko 3300uF 16V
    Oprócz tego taka sama maź jest przy rezonatorach kwarcowych: 32,768 ; 600 oraz 17,280

Czy wymiana powyższych elementów naprawi radio?
    No i kolejne pytanie... jak stworzyć zamiennik kwarcu 17,280? Ewentualnie wstawić większy czy mniejszy?
    Na stronach sklepów w lubuskim takowego nie posiadają. Widziałem je tylko na ebay-u sprowadzane z Azji :)

Będę wdzięczny za pomoc. A jutro pojadę do sklepu po części. Wydam ~5zł a nie 70zł i zdobędę jakieś nowe doświadczenie :)

Będę wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam
    michalekk1
    Level 24  
    Radzę poszukać przyczyny wylania kondensatorów. Wszystkie tak z powodu złej jakości poszły?
    Elvis1985
    Level 10  
    Radio działało bez zarzutu do czasu jak zachciało mi się podłączyć telefon kablem pod usb. Nie został wykryty jako pamięć masowa i myślę, że to od tego się stało. Pokazało się ładowanie baterii, potem kilka razy jakby telefon został odłączony i podłączony (cały czas przewód podpięty pod USB) aż nagle kaplica :)

No i nie wszystkie ale tylko dwa z kilkunastu się polały ;)
    Elvis1985