Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 250 Diesel - Objawy zapchanego katalizatora

26 Wrz 2013 23:32 5670 8
  • Poziom 27  
    Mam katalizator. I teraz tak: gdy dodam gazu od ok. 2000 obr. wzwyż na luzie silnikiem zatrzęsie a z wydechu bulgocze jakby. Do tego zatrzęsie wydechem, najbardziej to słychać gdy stoi się obok auta albo z tyłu przy rurze.

    Dodam że gdy jadę i mam ok. 2200 obr i wcisnę gaz to zanim zacznie się zbierać lekko szarpnie jakby się czasem krztusił.

    Podejrzewam zapchany katalizator, bo mam też wrażenie że przy dodawaniu gazu spaliny wychodzą ze zwłoką jakby rezonansową, zabulgocze a po chwili zaczyna dopiero dmuchać, stałem i rękę trzymałem przy rurze. Mam tak od początku posiadania samochodu.

    Czy te objawy wskazują ewidentnie na zapchany katalizator?

    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Wiem tylko jak odpalę na kolektorach samych to niezły warkot będzie :) Wyjmę rurę całą i wytnę katalizator i wspawam kawałem zwykłej rury, kata sprzedam i jeszcze zysk będzie.

    A katalizator ile ma nie wiadomo... auto z Niemiec przyjechało.
  • Poziom 38  
    markslew napisał:
    Wiem tylko jak odpalę na kolektorach samych to niezły warkot będzie :) Wyjmę rurę całą i wytnę katalizator i wspawam kawałem zwykłej rury, kata sprzedam i jeszcze zysk będzie.

    A katalizator ile ma nie wiadomo... auto z Niemiec przyjechało.

    Może być zapchany, jednak co by to miało to telepania? bardziej to wyglada na problem z wtryskiwaczami- silnik tarakuje. Albo dwu masa- nie wiem czy występuje w tym modelu.
    Jeżeli tak zrobisz - wspawasz rurę, to przejedź się 300 km po autostradzie i opisz wrażenia z przyjemności tej jazdy.
    Wydech jest NAJWAZNIEJSZYM elementem samochodu w opinii Niemców i przypadkowo mojej :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Ale tłumiki to ja mam dwa w dalszej części wydechu. Ich nie ruszam ;)

    Terkot to może by się zrobił gdybym dał pustą puszkę bez wkładu katalizatora, a ja dam rurę :)
  • Poziom 38  
    Katalizator jest dodatkowo rodzajem tłumika.
  • Poziom 32  
    Przetnij przed katem i zajrzyj do niego. Możesz tak na próbę przejechać, wcale nie będzie strasznie głośno. Usuwanie kata bez powodu to głupota. Objawy pasują mi na pompę, a nie katalizator.
  • Poziom 27  
    Usunąłem katalizator, dałem prostą rurę na jego miejsce. Dźwięk silnika się nie zmienił wogóle, chodzi cicho, spaliny żwawiej "pykają" z wydechu, silnik zyskał nieco więcej elastyki.

    Zamykam.