Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 250 Diesel - Objawy zapchanego katalizatora

markslew 26 Wrz 2013 23:32 4902 8
  • #1 26 Wrz 2013 23:32
    markslew
    Poziom 27  

    Mam katalizator. I teraz tak: gdy dodam gazu od ok. 2000 obr. wzwyż na luzie silnikiem zatrzęsie a z wydechu bulgocze jakby. Do tego zatrzęsie wydechem, najbardziej to słychać gdy stoi się obok auta albo z tyłu przy rurze.

    Dodam że gdy jadę i mam ok. 2200 obr i wcisnę gaz to zanim zacznie się zbierać lekko szarpnie jakby się czasem krztusił.

    Podejrzewam zapchany katalizator, bo mam też wrażenie że przy dodawaniu gazu spaliny wychodzą ze zwłoką jakby rezonansową, zabulgocze a po chwili zaczyna dopiero dmuchać, stałem i rękę trzymałem przy rurze. Mam tak od początku posiadania samochodu.

    Czy te objawy wskazują ewidentnie na zapchany katalizator?

    Pozdrawiam.

    1 8
  • #2 27 Wrz 2013 06:12
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 27 Wrz 2013 20:35
    markslew
    Poziom 27  

    Wiem tylko jak odpalę na kolektorach samych to niezły warkot będzie :) Wyjmę rurę całą i wytnę katalizator i wspawam kawałem zwykłej rury, kata sprzedam i jeszcze zysk będzie.

    A katalizator ile ma nie wiadomo... auto z Niemiec przyjechało.

    0
  • #4 29 Wrz 2013 10:04
    kwantor
    Poziom 38  

    markslew napisał:
    Wiem tylko jak odpalę na kolektorach samych to niezły warkot będzie :) Wyjmę rurę całą i wytnę katalizator i wspawam kawałem zwykłej rury, kata sprzedam i jeszcze zysk będzie.

    A katalizator ile ma nie wiadomo... auto z Niemiec przyjechało.

    Może być zapchany, jednak co by to miało to telepania? bardziej to wyglada na problem z wtryskiwaczami- silnik tarakuje. Albo dwu masa- nie wiem czy występuje w tym modelu.
    Jeżeli tak zrobisz - wspawasz rurę, to przejedź się 300 km po autostradzie i opisz wrażenia z przyjemności tej jazdy.
    Wydech jest NAJWAZNIEJSZYM elementem samochodu w opinii Niemców i przypadkowo mojej :D

    -1
  • #5 29 Wrz 2013 10:24
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 29 Wrz 2013 20:12
    markslew
    Poziom 27  

    Ale tłumiki to ja mam dwa w dalszej części wydechu. Ich nie ruszam ;)

    Terkot to może by się zrobił gdybym dał pustą puszkę bez wkładu katalizatora, a ja dam rurę :)

    0
  • #7 29 Wrz 2013 20:19
    kwantor
    Poziom 38  

    Katalizator jest dodatkowo rodzajem tłumika.

    0
  • #8 29 Wrz 2013 20:38
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Przetnij przed katem i zajrzyj do niego. Możesz tak na próbę przejechać, wcale nie będzie strasznie głośno. Usuwanie kata bez powodu to głupota. Objawy pasują mi na pompę, a nie katalizator.

    0
  • #9 02 Paź 2013 01:25
    markslew
    Poziom 27  

    Usunąłem katalizator, dałem prostą rurę na jego miejsce. Dźwięk silnika się nie zmienił wogóle, chodzi cicho, spaliny żwawiej "pykają" z wydechu, silnik zyskał nieco więcej elastyki.

    Zamykam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów