Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia 2002 benzyna 2.0 - Prins LPG gasnie

xzyzio 27 Sep 2013 13:48 3207 6
  • #1
    xzyzio
    Level 10  
    Witam. Temat byl juz maglowany sporo razy ale jakos nie doszukalem sie rowiazania problemu z gasnacym gazem. Opisze krotko co u mnie sie dzieje.
    Wszyscy pisza ze problem pojawia sie rano przy przelaczeniu z Pb na LPG. U mnie sytuacja wyglada podobie ale zauwazylem jedna istotna rzecz. Mam problem z przelaczeniem kiedy temperatura zewnetrzna otoczenia jest okola 12 stopni albo nizsza. Kiedy temperatura jest np 20 stopni to wtedy wlaczenie LPG nastepuje bezproblemowo. Raz wracalem noca i auto chodzilo na gazie bezproblemowo. Gdy temperatura otoczenia spadla do 12 -13 stopni nagle zacza sie dlawic, komputer zaczal przelaczac LPG na Pb i tak na zmiane az calkowicie wylaczyl LPG. No i zostala mi jazda na Pb. Co o tym myslicie. Filtry byly 3 miesiace temu wymieniane.
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Podgląd ustawień i wartości sterownika LPG po odpaleniu na zimnym jest niezbędny do oceny co sie dzieje z instalacją.
  • #3
    sebap
    Level 41  
    Jakie masz wtryskiwacze w tej sekwencji kolego? Problemem może być ich zabrudzenie i po prostu na zimnie kleją się cewki. Również umiejscowienie jak i sposób montażu. Wystarczy, że będą narażone na zimne powietrze pod maską albo zamocowane w poziomie zamiast w pionie (niektóre tego nie lubią).
  • #4
    gimak
    Level 40  
    sebap wrote:
    Problemem może być ich zabrudzenie i po prostu na zimnie kleją się cewki

    Raczej nie przypuszczam, bo
    xzyzio wrote:
    Raz wracalem noca i auto chodzilo na gazie bezproblemowo. Gdy temperatura otoczenia spadla do 12 -13 stopni nagle zacza sie dlawic, komputer zaczal przelaczac LPG na Pb i tak na zmiane az calkowicie wylaczyl LPG.

    i w tym przypadku wtryskiwacze raczej miały odpowiednią temperaturę.
    Tu żeby właściwą diagnozę postawić, to trzeba by mieć więcej danych:
    - moc z jednego cylindra (moc silnika/ilość cylindrów),
    - rodzaj zastosowanych wtryskiwaczy,
    - jaką wartość ma parametr RC_inj i Low_level,
    - jaka jest, przy dobrze rozgrzanym silniku, temperatura reduktora i gazu na wolnych obrotach,
    jak w sytuacji, gdy występuje ten problem, zachowuje się:
    - temperatura reduktora,
    - temperatura i ciśnienie gazu,
    - jaką wartość przyjmuje parametr LPG_cor,
    - dobrze byłoby wiedzieć jak wyglądają korekty krótko i długoterminowa,
    - czy są zapisane jakieś błędy.
    Znając te dane łatwiej będzie postawić jakąś sensowną diagnozę.
    W tej chwili stawiałbym na to, że coś może być nie tak z temperaturą gazu lub niewydolny cieplnie jest reduktor.
  • #5
    xzyzio
    Level 10  
    jak bylem u mechanika to na kompie nie wychodziły żadne błędy. Niestety nie jestem obecnie podać tych wszystkich danych. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy objawy jakie opisałem mogą się wiązać np. z zapowietrzeniem, albo na przykład po wymianie filtrów, określę to ponownym zanieczyszczeniem. Chciałbym tylko dodać ze wymiana tych filtrów była pierwsza w tej instalacji po 70000km, a powinny być dużo wcześniej wymieniane (chyba po 15000km czy 30000km)
  • #6
    gimak
    Level 40  
    xzyzio wrote:
    bylem u mechanika to na kompie nie wychodziły żadne błędy

    chodzi o błędy zapisane w kompie gazowym.
    xzyzio wrote:
    Niestety nie jestem obecnie podać tych wszystkich danych

    Ale moc silnika/ilość cylindrów i kolor wtryskiwaczy gazowych (Keihin - kolor kropki na wtryskiwaczu?
    xzyzio wrote:
    Czy objawy jakie opisałem mogą się wiązać np. z zapowietrzeniem

    układu chłodzenia - reduktora? Trudno mi na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć, bo nie sprawdzałem jak się zachowałby mój Prins, przy obniżeniu temperatury reduktora poniżej temperatury przyłączania na gaz - czy przeszedłby wtedy na benzynę, czy pozostałby na gazie i jak wtedy silnik pod obciążeniem by chodził.
    xzyzio wrote:
    albo na przykład po wymianie filtrów, określę to ponownym zanieczyszczeniem

    Nie sądzę, bo wtedy dolegliwości występowałyby również przy wyższych temperaturach.
    A skąd kolega jest, jeśli to nie tajemnica?
  • #7
    xzyzio
    Level 10  
    Okazalo sie ze podczas montazu instalacji LPG zamontowano symulator obrotow silnika ktory sie jakos sie uszkodzil ze raz wszystko dzialalo poprawnie a innym razem jazda na gazie byla niemozliwa. Wystarczylo wymontowac symulator obrotow silnika i podlaczyc sie jednym przewodem pod rzeczywiste obroty silnika. Problem zostal usuniety no i instalacja na LPG stala sie bezpieczniejsza tak powiedzial Mechanik ktory mi to naprawil.