Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus II - Jaki silnik diedel wybrać

szyno 27 Wrz 2013 23:34 21159 8
  • #1 27 Wrz 2013 23:34
    szyno
    Poziom 11  

    Witam.
    Rozglądam się za Focusem II ((2008 -) 2009 - 2010) z silnikiem diesla. Nie do końca wiem jaki najlepiej wybrać, a opinię jakie czytałem nie za wiele mi pomogły.
    1.6 tdci 90 KM - bez FAPu, ponoć koło dwumasowe długo wytrzymuje, dynamika samochodu mocno "średnia".
    1.6 tdci 109 KM - FAP, o kole dwumasowym nie wiem - jak z trwałością, dynamika niby lepsza przy porównywalnym spalaniu jak w wersji 90 KM, ale w egzemplarzu którym jeździłem "szału" nie czułem - w stosunku do słabszej wersji. Powiem nawet, że to mnie zaskoczyło - w końcu 20 KM (przeszło 20 %) różnicy, ale może to wina konkretnego egzemplarza.
    1.8 tdci 115 KM - konstrukcja Forda. Tutaj jest najwięcej rozbieżności. Wiem, że nie ma FAPu / DPFa, ale ponoć koło dwumasowe ma krótką trwałość - ale nie wiem co to znaczy - 150 tyś??. Druga kwestia, to jak wygląda układ wtryskowy - jego trwałość, niezawodność. Samochód z tym silnikiem znacznie bardziej dynamiczny niż z 1.6 tdci 90 KM. No i kwestia spalania - tutaj napotkałem na największe rozbieżności - jedni trwierdzą, że spalanie niewiele większe od 1.6 ( ~0.5 l / 100 km), inni, że spalanie waha się ~7 - 8 l/ 100 km, czyli min. 1 l więcej niż obie wersje 1.6 tdci.
    Generalnie opinie co do 1.8 tdci 115 KM są najmocniej zróźnicowane.
    Nie miałem okazji bezpośredniego porównania 1.6 tdci 109 KM i 1.8 tdci 115 KM.
    Jest jeszcze 2.0 tdci 136 KM, ale to jest tak niszowa jednostka w Focusach II, że prawie nieosiągalna.
    W związku z powyższym prośba o wyrażenie opinii którą z tych jednostek najlepiej wybrać. Z tego co się zorientowałem, to 1.6 tdci 90 KM cieszy się niezłą opinią, ale wydaj mi się to trochę za mało jak na tej wielkości samochód i dlatego wolałbym którąś z mocniejszych - 1.6, 1.8.
    W 1.6 tdci 109 KM FAP (jak z jego trwałością), natomiast w 1.8 tdci 115 KM obawiam się trochę o układ wtryskowy (nie wiem czy słusznie, ale te starsze układy Forda było mocno problemowe - np. 2.0 tdci 130 KM w Mondeo Mk3), no i jak wygląda w praktyce trwałość tego koła dwumasowego?
    Najłatwiej dostępne silniki na runku wtórnym to 1.6 tdci 90 KM i 1.8 tdci 115 KM, a następnie 1.6 tdci 109 KM oraz 2.0 tdci 136 KM.
    Proszę o opinie.

    1 8
  • #2 28 Wrz 2013 06:52
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    2.0 136 albo 1.8
    1.6 to raczej jednostka do fiesty nie focusa
    układ wtryskowy nie jest taki straszny , nawet jak cos klęknie to zrobisz i masz spokój na 200 tyś

    0
  • #3 30 Wrz 2013 19:38
    szyno
    Poziom 11  

    Dziękuję za odpowiedź.
    Jak się ma apetyt na paliwo w 1.8 tdci 115 KM, opinie są bardzo różne.
    No i jak się sprawdza 1.6 tdci 109 KM, wiem, że ma FAP, ale mnie to nie przeraża. Natomiast bardziej mi chodzi o dynamikę w porównaniu do 1.8 tdci 115 KM, no i jak spalanie się w tym 1.6 tdci 109 KM kształtuje. Wg opinii, to jest na bardzo zbliżonym poziomie do słabszej jednostki 1.6 tdci 90 KM.

    0
  • #4 30 Wrz 2013 20:21
    kwok
    Poziom 39  

    Żeby wyciągnąć moc z małego silnika musisz go kręcić aż zawory na masce tańczą więc nie przyspieszysz dynamicznie z małych obrotów. Takie traktowanie wiąże się ze zwiększonym spalaniem, a żeby mały silnik mało palił to zapomnij o dynamicznej jeździe. Duża dostępność na rynku przemawia za tym że albo silnik niewiele warty albo nie nadający się do takiego auta.
    Szukaj z 2.0 - więcej mocy i wyższy moment obrotowy = lepiej przyspiesza, chwilowe spalanie w trakcie przyspieszania duże ale za to krótko trwa. Jak będziesz mocno deptał to też zeżre paliwa.
    Ogólnie mówiąc spalanie zależy od nogi a mniej od silnika. Ilość spalonego paliwa w największym stopniu zależy od masy pojazdu. Poza tym moc nie bierze się z powietrza = więcej mocy to więcej paliwa.

    0
  • #5 30 Wrz 2013 20:41
    szyno
    Poziom 11  

    Witam.
    1.6 to nie taki mały silnik, już nie przesadzajmy.
    2.0 trudno dostępny na rynku wtórnym , jak już się trafi, to zaraz ceny wywalają. Wiadomo, że im więcej momentu tym lepiej, ale też nie popadajmy w skrajności, 2.0 tdci w Mondeo jest i radzi sobie bardzo dobrze, a samochód sporo cięższy.
    Jasne, ciężkość nogi ma istotne znaczenie na spalanie, ale są silniki bardziej oszczędne i mniej, stąd pytanie. O ile 1.6 tdci mają w ogólnodostępnych opiniach raczej dobrą ocenę, to w przypadku 1.8 tdci to zróżnicowanie jest o wiele większe. Fakt, zapewne większość opinii 1.6 tdci odnosi się do słabszej (90 KM) jednostki, która u nas jest dużo bardziej popularna.
    Z tym kręceniem, to też nie do końca tak - przy pewnym poziomie obrotów jest koniec i wyżej już wcale nie idzie lepiej. Różnica, w zależności od wielkości turbiny może być wyczuwalna przy dolnych obrotach, ale to i tak wartości rzędu 200 obr / min.
    Stąd moje pytania, głównie o mocniejszą jednostkę 1.6 tdci 109 KM i o 1.8 tdci 115 KM.

    0
  • #6 30 Wrz 2013 20:45
    kwok
    Poziom 39  

    Bierz 1.8 - jak nikt silnika nie popsuł naprawami to też będzie mało palił, a dwumas jak dwumas - zawsze kiedyś pada i trzeba być na to gotowym.

    0
  • #7 12 Paź 2013 15:54
    Piotr_ek_79
    Poziom 9  

    Bierz 2.0 tdci ja mam takiego i jest oki

    1
  • #8 12 Paź 2013 19:13
    marek1977
    Poziom 33  

    2.0 potem 1.8 i jak już nic nie będzie to 1.6 ale bez dpf

    0
  • #9 21 Mar 2014 19:10
    MrTadrasel
    Poziom 1  

    podtrzymuje temat.. szukam Focusa mk2 osobiście jestem zwolennikiem samochodow benzynowych ponieważ są mniej skomplikowane technologicznie i części są zazwyczaj tańsze, ale niestety 1.6 w wersji benzynowej jest podobno bardzo paliwożerny.. ciężko zejść poniżej 7 na trasie ( a jest to nie lada wyczyn, w mieście w ok 10 - tak wyczytałem z opinii) podobno są silniki bez koła dwumasowego i DPF.. jak dla mnie 90km to jest wystarczająca moc ( obecnie mam 60) czy ktoś miał doświadczenie z benzyniakiem ? jak to jest z tymi wersjami bez DP i koła dwumasowego ?

    1