Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dekoder DD. DTS itp. + 3 zestawy stereo. Jaki efekt?

makoos-23 28 Sep 2013 12:42 4080 15
    makoos-23
    Level 9  
    Witam,

Chciałbym zapytać Was koledzy, jakie macie zdanie w poniższym temacie i czy moje rozumowanie idzie w dobrym kierunku. Nie ukrywam, że jestem kompletnym laikiem w temacie sprzętu KD, jednak od dluższego czasu zajmuję się muzyką (gitara) i raczej umiem wychwycić, czy dany sprzęt gra dobrze, przeciętnie lub słabo.

Otóż chciałbym złożyć sobie kino domowe. Kupiłem więc głośniki Logitech z-5500 i przyznaję, że są dość dobre w tej cenie do gier i filmów, jednak delikatnie trącą plastikiem, więc zastanawiam się nad inną opcją. Oto ona:

Czy jest sens kupować dekoder audio, do którego podłącze poprzez SPDIF np. PS3, kompa itp., a który zdekoduje mi DD, DTS itp. i wyśle analogowo dzwięk 5.1? Przetworzony dzwięk 5.1 odebrały by 3 takie same zestawy stereo. Dzięki takiemu rozwiązaniu miałbym dobre stereo i dobry dzwięk przestrzenny (o ile taki dekoder dobrze wszystko zdekoduje i nie pobrudzi dźwięku). Na znanym portalu aukcyjnym taki dekoder można znaleźć wpisując "HDV18A Dekoder audio cyfrowego DTS AC3".

Obecnie posiadam mini wieżę Techniks (HD310) i pomimo, że pewnie są lepsze zestawy, dzwięk mi odpowiada. Myślałem, żeby dokupić 2 zestawy (na allegro można wyrwać po 300 - 400 zł) i subwoofer i cieszyć się w pełni dzwiękiem 5.1 na w miarę dobrym sprzęcie. Wiem, że jedna kolumna będzie wtedy nieużywana, wiem, że każdy z zestawów będzie trzeba oddzielnie włączać, regulować głośność itp itd.

Czekam na Waszą opinie i sugestie. Dziękuję i pozdrawiam!
    DEE BASS
    Level 11