Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz komputerowy jako zasilacz do CB, Radioodtwarzacza..

Łukaszzzz 15 Mar 2005 19:51 24121 20
  • #1 15 Mar 2005 19:51
    Łukaszzzz
    Poziom 12  

    Witam serdecznie!
    Posiadam zasilacz komputerowy 300ATXSP4 i chciałbym go podłączyć do radyjka. Problem polega na tym że zasilacz nie załącza się bez podłączonej płyty głównej. Zasilacz posiada włącznik mechaniczny, ale on nie pomaga. Wiem że coś trzeba zewrzeć, ale gdzie...?? Podkreslam iz nie chodzi mi o przeróbke zasilacza
    Kabelki:

    Czarny: COM, RETURN
    Zielony: PS-ON, REMOTE
    Szary: POK, P.G.

    Reszta to zasilanie.

    Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

    0 20
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Mar 2005 21:06
    MICHAŁ
    Poziom 17  

    Zielony z czarnym należy zewrzeć aby zasilacz ruszył.

    0
  • #3 15 Mar 2005 22:52
    psooya
    Poziom 37  

    Ja powiem tyle że to jest zasilacz impulsowy i owszem działać będzie ale ja w szczególnosci nie pogłączałbym zasilacza komputerowego ani do CB ani do radia samochodowego. Już raz spaliłem radio przez ten głupi zasilacz
    Ps a pozatym obecne zasilacze komputerowe te tanie Megabajty i codegeny to strach nawet do komputera podłączać Pozdro

    0
  • #4 16 Mar 2005 09:06
    Łukaszzzz
    Poziom 12  

    Tak już mi odradzono.

    Zasilacze się na dają. Kolega już kilka lat stosuje przerobiony do FT100.

    Podziałam coś z torem 5V i powinno być dobrze.

    Dziekuje. Pozdrawiam

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 16 Mar 2005 09:28
    sp9coo
    Poziom 18  

    można odwinąć 5V i w 12V i w to miejsce grubym drutem nawinąć 12 V oraz ustawić kontrolę obciążenia z 5V na 12 V przed opto złączem wzasadzie to wszystko trochę zabawy i chodzi dobrze używam go do TM455 na 70cmz mocą 100W

    1
  • #6 16 Mar 2005 10:01
    IjeSJot
    Poziom 27  

    W internecie sa opisy przerobek i ja pracuje na takim przerobionym zasilaczu juz ponad pol roku i polecam!! Uzyskalem napiecie 13,8V 20A mozna wydusic bez najmnieszego problemu.
    Polecam zabezpieczenie przepieciowe w postaci porzadnego tyrystora ktory zewrze wyjscie w przypadku wzrostu napiecia.

    0
  • #7 16 Mar 2005 11:34
    raffq
    Poziom 16  

    Je rowniez uzywam zasilacza ATX do radia .Czy moglby ktos podac namiary na schemat przerobki ktora podwyzszy nap.?

    0
  • #8 16 Mar 2005 14:20
    kolo
    Poziom 20  

    A moze by tak kolega IjeSJot podzielił się z nami schematem lub uwagami dotyczącymi przystosowania zasilacza ATX lub AT do zasilania sprzętu KF. Myślę ze taki sprawdzony opis zainteresuje szersze grono czytelników tego Forum.

    1
  • #9 16 Mar 2005 14:48
    muzzyczek
    Poziom 12  

    No niepowiem ale taki schemacik przeróbki zasilacza by sie przydał.

    0
  • #11 16 Mar 2005 18:17
    sp9coo
    Poziom 18  

    IjeSJot
    dzięki ja zrobiłem to na bazie starego zasilacza z kom 286 i chodzi do dziś Grzegorz

    0
  • #12 16 Mar 2005 18:41
    IjeSJot
    Poziom 27  

    A ja wykorzystalem porzadniejszy ATX i jestem bardzo zadowolony.

    Kamil SQ8ISJ

    0
  • #13 17 Mar 2005 09:56
    kolo
    Poziom 20  

    Autor tego artyk. nie dodał ze zasilacz komp. musi byc podłączony do gniazdka sieciowego z kołkiem uziemionym. Stąd jego testy i opis dotyczący filtru sieciowego. W przeciwnym wypadku filtr sieciowy nie działa poprawnie a na obudowie zasilacza jest napięcie równe połowie nap. zasilania. Tylko nie mylcie uziemienia z zerowaniem to drugie jest jeszcze gorsze przy tym układzie!!!

    Jeśli zasilacz nie posiada porządnego filtru wejściowego nie ma mowy o spokojnym odbiorze. Ja w moim modelu usunąłem 2 kondensatory 4.7 nF, które łaczą z masą przewody zasilające (fazowy i neutralny) ponieważ gdy dotknąłem obudowy zasilacza i anteny "kopało". To był błąd.
    Od razu na wszystkich częstotliwościach od 14 MHz w dół pojawiły się typowe zakłócenia sieciowe. Musiałem z powrotem je wlutować. Zasilacz, który wykonałem nie generuje żadnych zakłóceń sieciowych na częstotliwościach radiowych (porównywałem z zasilaniem na akumulatorze). Jeśli pojawią się problemy z zakłóceniami należy rozbudować filtr sieciowy o kilka kondensatorów i dławików.

    0
  • #14 20 Mar 2005 13:40
    rasbas
    Poziom 13  

    Witam. Nie wiem jak sobie poradziliście z zakłuceniami od tych zasilaczy komputerowych, ale jeśli naprawdę wam nie zakłucają to szacunek. Ja już cuda wyprawiałem żeby po podłączeniu cb do zasiłki komputerowej było cokolwiek słychać oprucz szumów z zasiłki. Jak macie na to jakieś sprawdzone sposoby po proszę o poradę. Tylko nie mówcie, że zerowanie powinno wystarczyć.

    0
  • #15 20 Mar 2005 13:43
    IjeSJot
    Poziom 27  

    A masz gniazdkoo z trzema stykami?? Obudowa ma byc podlaczona do bolca zerujacego. Nie mam zadnych zaklocen :)

    0
  • #16 21 Mar 2005 21:15
    kolo
    Poziom 20  

    Do "bolca" uziemionego a nie zzerowanego. A na temat w/w zakłóceń masz odpowiedz w moim poprzednim poscie.

    0
  • #17 21 Mar 2005 22:00
    rasbas
    Poziom 13  

    W mieszkaniu mam tylko zerowanie, a patenty z podłączniem się do kranu lub kaloryfera też już przerabiałem ze średnim rezultatem. Musi to być chyba wina badziewnego zasilacza źle zaprojektowanego.

    0
  • #18 21 Mar 2005 22:04
    IjeSJot
    Poziom 27  

    Znajdz jakis stary zasilacz bo te stare byly porzadnie robione i przeloz filtry - powinno pomoc.

    0
  • #19 20 Lip 2005 12:51
    Lbx
    Poziom 10  

    Nie załącza Ci sie zasilacz od kompa? tez mam taki stary z mechanicznym włącznikiem. One (przynajmniej mi) nie chodzą jak mają za mały pobór mocy. Ja z takiego zasilacza i cd-romu robiłem sobie odtwarzacz, i musiałem dodatkowo na wyjscie zamocowac zarówke 12V/5W bo inaczej zasilacz tylko syczał.
    Pozdro

    0
  • #21 13 Sty 2006 14:23
    hiubizx
    Poziom 10  

    Witam'
    Potrzebowałbym tylko ok. 3A na 12W, może dałoby się prościej zrobić.

    Pozdr.
    Hubi

    0