Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mtz 82 - Nie wkręca sie na obroty. Ogień z tłumika

28 Sep 2013 21:22 11247 19
  • Level 8  
    Witam. Mam problem z MTZ 82. Ciągnik po kapitalnym remoncie. Po wymianie wału ,tulei, głowicy, tłoków, po osiowaniu bloku silnika , wymianie wtryskiwaczy i pompy paliwowej nie wkręca się na obroty. Nie ma mocy, nie daje sobie rady z bronami. Pod lekkim obciążeniem z tłumika wydobywa się ogień. Bardzo proszę o pomoc bo ja naprawdę nie mam już pomysłów.
  • Level 13  
    Kąt wtrysku dobrze ustawiony?
  • Level 24  
    Źle złożony rozrząd lub jak kolega wyżej pisze zły kat wtrysku. Ale przedstawienie go aż tak bardzo by dawał takie objawy jest chyba nie możliwe standardową regulacją.
  • Level 8  
    Kąt wtrysku ustawiony dobrze. Rozrząd złożony jest na pewno na znakach. Chwile temu sprawdzałem pompę paliwową po podpięciu manometru na pierwszym i czwartym cylindrze dobija tylko do 50 atmosfer, na drugim i trzecim bije ponad 250 atmosfer. Wtryskiwacze ustawione są na 170 atmosfer. Podłączyłem wtryskiwacze nie wkręcając ich w głowice i kręciłem rozrusznikiem. Wszystkie dają paliwo. Pompa wczoraj kupiona nowa. Na starej pracował tak samo z tym, że ciśnienie na pompie było większe na drugim, trzecim, czwartym ponad 250 atmosfer na pierwszym 120 atmosfer.
  • Level 13  
    Jeżeli ustawienie rozrządu jest dobre to problem na pewno leży po stronie układu zasilania. Pompka zasilająca i filtry sprawne? Próbowałeś na innym kącie wtrysku?
  • Level 33  
    Rosjanie wymyślili sprytne kółko z otworami do ustawiania kąta wtrysku. Najlepiej kąt wtrysku ustawić na kropelkę. W ciągnikach można odkręcić kolektor wydechowy i odpalić, po spalinach widać jak pracują poszczególne cylindry.
  • Level 34  
    Panowie,przeczytajcie ze gosciowi laduje ogniem z wydechu a pokapujecie dlaczego sie niemoze uciagnac.odpowiedz jest dosc prosta.
  • Level 8  
    Próbowałem.Na innym kącie wtrysku jest tylko gorzej. Filtry i przewody paliwowe są nowe. Pompka zasilająca też nowa kupiona razem z pompą paliwową.
  • Level 29  
    To coś z tymi pompami nie tak albo z pomiarem ciśnień, skoro jednak pompa potrafi wytworzyć ciśnienie do otwarcia wtrysku. Więc musi być większe niż zmierzone 50atm. jak sam napisałeś wtryski ustawione na 170atm.
    Przy pomiarze nie było powietrza w przewodzie manometru?
  • Level 20  
    Musi byc przestawiony na rozrzadzie, wydechowe otwieraja sie za wczesnie, albo luz zaworowy jest zle ustawiony.
  • Level 8  
    Nie nie było powietrza. Ciśnienie sprawdzałem dwoma manometrami żeby pomyłki nie było jest to samo.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Luz zaworowy ustawiony dobrze dzisiaj sprawdzałem.
  • Level 33  
    Masz wkręcony do pompy na wyjściu zawór utrzymujący w niej ciśnienie paliwa ?
    Czy jak silnik pracuje płynie paliwo przelewem ?
  • Level 29  
    To coś dziwnego bo otwarcie wtryskiwacza "mówi", że ciśnienie na sekcjach jest większe.

    Edit:
    Coś z rozrządem musi być nie tak. Może znaki były źle nabite.
    Kół rozrządu nikt nie zmieniał, może kiedyś?
  • Level 34  
    Jest walniety na rozrzadzie albo tak raczej ktos zrobił glowice ze nietrzyma na wydechowych z czym sie juz spotkałem i po zrobieniu glowic jeszcze raz wrocilo do normy.
  • Level 15  
    Zabrzmi to dziwnie jest to wprost niemożliwe (tyle kombinacji aby winny był zawór) ale może luz zaworowy jest za mały lub go brak wcale i zawór otwiera się minimalnie za wcześnie lub jest otwarty minimalnie cały czas.
  • Level 2  
    Witam.
    Może się to wydać dziwne, ale na 99,9% winne są końcówki wtryskiwaczy (prawdopodobnie założone zostały od modelu 82TSA - czyli od TURBO). Różnica jest minimalna pomiędzy tymi zwykłymi a tymi od modelu z turbiną. Radzę wkręcić stare i sprawdzić nawet na szybkiego. Pozdrawiam
  • User removed account  
  • Level 2  
    neronik1 wrote:
    Wolw81 wrote:
    Witam.
    Może się to wydać dziwne, ale na 99,9% winne są końcówki wtryskiwaczy (prawdopodobnie założone zostały od modelu 82TSA - czyli od TURBO). Różnica jest minimalna pomiędzy tymi zwykłymi a tymi od modelu z turbiną. Radzę wkręcić stare i sprawdzić nawet na szybkiego. Pozdrawiam

    Bajki opowiadasz.

    Bajka niczym legenda - w jakiś dziwny sposób powstała....
    a jeżeli wiary mojej bajce dać nie chcesz, to zmuszać Cię nie będę ;)
    P.S.: miałem dokładnie takie same objawy...., a rozwiązanie problemu: (przeczytaj bajeczkę powyżej). Pozdro :D
  • Level 8  
    Witam wszystkich. Trochę to trwało ale udało się usunąć usterkę. Przyczyną była głowica. Gniazda wtryskiwaczy były źle zrobione przez co wtryskiwacz nie dochodził do końca gniazda, końcówka wtryskiwacza była schowana w gnieździe i nie wystawała z głowicy. Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
  • Level 14  
    Spotkałem się swego czasu z przypadkiem,że w gniazdach pod wtyskiwaczamii były zdublowane grube uszczelki .Właściciel był skłonny robić remont silnika, bo kopcił i nie miał mocy.