Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

IVECO 35s14 problem z EDC

29 Sep 2013 18:42 15129 13
  • Level 8  
    Witam !
    Mam problem z iveco 32s14. W samochodzie zapala się kontrolka EDC po czym samochód traci moc. Byłem u mechanika który podpiął komputer i stwierdził usterkę czujnika ciśnienia turbiny. Wymieniłem czujnik na nowy i nic się nie zmieniła EDC dalej się zapala i samochód wchodzi w tryb awaryjny, ponowna diagnoza komputerowa i po raz kolejny ta sama usterka. Żeby wyeliminować błąd zamieniłem czujnik z drugim takim samym samochodem. W tamtym po założeniu mojego czujnika bez zmian, u mnie również po założeniu czujnika z dobrego auta żadnych zmian dalej świeci EDC.
    Komputer dalej wyświetla ten sam błąd. Pomóżcie gdzie szukać usterki ?
  • Level 8  
    Sprawdzałem kable które dochodzą do czujnika i są całe.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    A sygnał sprawdzałeś z czujnika? A szczelność układu dolotowego? Błąd pojawia się od razu po włączeniu zapłonu, czy dopiero w czasie jazdy?
  • Level 8  
    Błąd pojawia się pod obciążeniem , czyli samochód odpala normalnie pierwszy i drugi bieg zazwyczaj normalnie jak daje trzy i dodam gazu to zaraz pojawia się błąd i samochód wchodzi w tryb awaryjny.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    tom506 wrote:
    daje trzy i dodam gazu to zaraz pojawia się błąd i samochód wchodzi w tryb awaryjny.

    Czyli należy szukać dalej, manometr wpięty w kolektor dolotowy sporo by powiedział w czasie tej próby. To samo live data, kontrolnie.
  • Level 8  
    co to jest live data ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    kiedyś mechanik zauważył ze trochę puszcza spaliny ze złącza elastycznego między EGR a kolektorem wydechowym ale nie podejrzewam ze to może być przyczyną !
  • Level 2  
    witam podbijam temat objawy takie same jak u kolegi wyzej moze ktos cos
  • Level 39  
    Trza zbadać co widzi EDC a co jest w rzeczywistości czyli komputer do auta, manometr do kolektora i jazda.
  • Level 2  
    podczas jazdy pokazuje przy około 3 tys obrotów cisnienie 2-2,3bar, jakie moga byc jeszcze przyczyny zapalania sie EDC? samochód jedzie pierwsze 2 biegi normalnie przy 3 około 3 tys wchodzi w tryb awaryjny.
  • Level 39  
    Jeszcze raz. Podłączasz diagnoskop (komputer), podłączasz manometr do kolektora ssącego, rozpędzasz bardzo spokojnie auto, na 4-tym biegu jedziesz równo obr 1000, odpuszczasz na kilka sekund gaz po czym dajesz w podłogę. W tym momencie obserwacja manometru i komputera. Normalnie ciśnienie wskazywane przez manometr powinno być prawie równe z tym co widzi komputer.
    Nie piszesz jak mierzone to ciśnienie (manometr czy komputer) ale wydaje mi się że 2,3bar to za dużo i dlatego EDC idzie w awaryjny. Musisz się dowiedzieć jakie max ciśnienie powinna robić turbina w tym silniku i od tego chyba trzeba zacząć.
  • Level 35  
    Jaki bład konkretnie? podaj jego numer. Podejzewam złe tłumaczenie.

    Mozliwe ze masz problem z cisnieniem (overboosting) a nie z czujnikiem.
  • Level 2  
    problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie