Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IVECO 35s14 problem z EDC

29 Wrz 2013 18:42 12360 13
  • Poziom 7  
    Witam !
    Mam problem z iveco 32s14. W samochodzie zapala się kontrolka EDC po czym samochód traci moc. Byłem u mechanika który podpiął komputer i stwierdził usterkę czujnika ciśnienia turbiny. Wymieniłem czujnik na nowy i nic się nie zmieniła EDC dalej się zapala i samochód wchodzi w tryb awaryjny, ponowna diagnoza komputerowa i po raz kolejny ta sama usterka. Żeby wyeliminować błąd zamieniłem czujnik z drugim takim samym samochodem. W tamtym po założeniu mojego czujnika bez zmian, u mnie również po założeniu czujnika z dobrego auta żadnych zmian dalej świeci EDC.
    Komputer dalej wyświetla ten sam błąd. Pomóżcie gdzie szukać usterki ?
  • Poziom 43  
    A okablowanie sprawne, gdyż jego przewody to porażka tak jak wiązka podłóżnicy to porażka.
  • Poziom 7  
    Sprawdzałem kable które dochodzą do czujnika i są całe.
  • Poziom 39  
    A sygnał sprawdzałeś z czujnika? A szczelność układu dolotowego? Błąd pojawia się od razu po włączeniu zapłonu, czy dopiero w czasie jazdy?
  • Poziom 7  
    Błąd pojawia się pod obciążeniem , czyli samochód odpala normalnie pierwszy i drugi bieg zazwyczaj normalnie jak daje trzy i dodam gazu to zaraz pojawia się błąd i samochód wchodzi w tryb awaryjny.
  • Poziom 43  
    tom506 napisał:
    ponowna diagnoza komputerowa i po raz kolejny ta sama usterka.

    To nic nie zdziałasz, bo teraz trzeba dobrego fachmana który stwierdzi co faktycznie nie działa.
  • Poziom 39  
    tom506 napisał:
    daje trzy i dodam gazu to zaraz pojawia się błąd i samochód wchodzi w tryb awaryjny.

    Czyli należy szukać dalej, manometr wpięty w kolektor dolotowy sporo by powiedział w czasie tej próby. To samo live data, kontrolnie.
  • Poziom 7  
    co to jest live data ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    kiedyś mechanik zauważył ze trochę puszcza spaliny ze złącza elastycznego między EGR a kolektorem wydechowym ale nie podejrzewam ze to może być przyczyną !
  • Poziom 2  
    witam podbijam temat objawy takie same jak u kolegi wyzej moze ktos cos
  • Poziom 39  
    Trza zbadać co widzi EDC a co jest w rzeczywistości czyli komputer do auta, manometr do kolektora i jazda.
  • Poziom 2  
    podczas jazdy pokazuje przy około 3 tys obrotów cisnienie 2-2,3bar, jakie moga byc jeszcze przyczyny zapalania sie EDC? samochód jedzie pierwsze 2 biegi normalnie przy 3 około 3 tys wchodzi w tryb awaryjny.
  • Poziom 39  
    Jeszcze raz. Podłączasz diagnoskop (komputer), podłączasz manometr do kolektora ssącego, rozpędzasz bardzo spokojnie auto, na 4-tym biegu jedziesz równo obr 1000, odpuszczasz na kilka sekund gaz po czym dajesz w podłogę. W tym momencie obserwacja manometru i komputera. Normalnie ciśnienie wskazywane przez manometr powinno być prawie równe z tym co widzi komputer.
    Nie piszesz jak mierzone to ciśnienie (manometr czy komputer) ale wydaje mi się że 2,3bar to za dużo i dlatego EDC idzie w awaryjny. Musisz się dowiedzieć jakie max ciśnienie powinna robić turbina w tym silniku i od tego chyba trzeba zacząć.
  • Poziom 35  
    Jaki bład konkretnie? podaj jego numer. Podejzewam złe tłumaczenie.

    Mozliwe ze masz problem z cisnieniem (overboosting) a nie z czujnikiem.
  • Poziom 2  
    problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie