Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Praca inżynierska - przykład konstrukcji i kilka pytań

Tokugawa20 29 Wrz 2013 19:01 3447 9
  • #1 29 Wrz 2013 19:01
    Tokugawa20
    Poziom 8  

Witam wszystkich, jestem studentem 2. roku automatyki i robotyki, ale już interesuję się tematyką pracy inżynierskiej. Jestem po technikum mechatronicznym i pierwszy projekt dla siebie zrobiłem już na 1. roku, ale mam kilka pytań:

1. Czy pracą inżynierską może być sam układ praktyczny - robot, układ sterowania jakiejś maszyny, silników etc.
    2. Czy oprócz tego wymagana jest praca pisemna.
    3. Jeśli punkt 2. jest obowiązkowy to czy praca pisemna może dotyczyć układu praktycznego (budowa, schematy, działanie, wniosku itd.).
    4. Jak to wyglądało lub wygląda u Was.

Ogólnie w chwili obecnej mam na myśli zrobienie układu sortującego elementy wg materiału ich wykonania, bazującego na małym przenośniku taśmowym. Układ sterowania z użyciem sterownika PLC. Elementy to klocki wykonane z metalu, tworzywa sztucznego kolorowego lub przezroczystego, umieszczone w magazynie opadowym. Może ogólny zarys działania:

1. Wykrycie elementu w magazynie opadowym i wysunięcie go na przenośnik taśmowy. Następuje uruchomienie przenośnika i transport klocka. Za wykrywanie elementów odpowiedzialny byłby czujnik pojemnościowy - ze względu na wykrywanie wszystkich materiałów.
    2. Czujnik indukcyjny - wykrywa metale. Jeśli zadziała, klocek zostaje wypchnięty z linii (do koszyka lub czegoś podobnego). Dalej na linii pozostają więc klocki plastikowe kolorowe i przezroczyste.
    3. Czujnik optyczny - wykryje nieprzezroczyste klocki plastikowe, które zostają wypchnięte.
    4. Na końcu zostają więc tylko klocki przezroczyste, które swobodnie opadają z końca przenośnika.