Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Man TGA 26-430 błędy EBS 03143-00

TGA26430 30 Sep 2013 11:21 5256 6
  • #1
    TGA26430
    Level 8  
    Witam, problem dotyczy mana TGA 26-430 po przekręceniu kluczyka wyświetla się błąd FFR 03155-08 po czym gaśnie. Po naciśnięciu hamulca wyświetla się błąd:
    EBS 03143-00. Przy wolnym jechaniu po naciśnięciu hamulca blokuje przednie lewe koło. Co mam sprawdzić i gdzie szukać ?
  • #2
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    EBS 03143 - Moduł kontroli ciśnienia, lewa oś przednia, wysoki cykl ochrona ,zawór ssący aktywny, ciśnienie <4 bar
    Tylko taki opis tego błędu znalazłem,myślę że problem leży w modulatorze lub przewodach pneumatycznych (zatkane,zagięte itp.)
    FFR 03155 CAN Data Bus , EBS wiadomość EBC2, bajtów 0 i 1
    Ten błąd będzie powiązany z błędami w EBSie.
    Jak usuniesz problem z modulatorem przedniej lewej osi to powinno wszystko wrócić do normy.
  • #3
    TGA26430
    Level 8  
    Kolego, sprawdziłem przewody: powietrze, elektrykę. Wszystko gra, wtyczki wyczyszczone i dalej nic, te same błędy. Może wiesz gdzie znajduje się ten modulator i co może być w nim walnięte? Czy nieunikniona jest wizyta w serwisie?
  • Helpful post
    #4
    daro111
    Level 31  
    TGA26430 wrote:
    Kolego, sprawdziłem przewody: powietrze, elektrykę. Wszystko gra, wtyczki wyczyszczone i dalej nic, te same błędy. Może wiesz gdzie znajduje się ten modulator i co może być w nim walnięte? Czy nieunikniona jest wizyta w serwisie?

    Tak między nami mówiąc jak kolega sprawdził wszystko skoro nie wie gdzie jest modulator?
    A to głównie o niego chodzi.
    Man TGA 26-430 błędy EBS 03143-00

    Jeżeli wszystko sprawdzone to proponuję jechać na diagnostykę i sprawdzić działanie modulatora.Najprawdopodobniej siadł w nim czujnik ciśnienia (to najczęstsza przyczyna uszkodzeń modulatorów) .Można też spróbować zamienić z prawej na lewą stronę ,jeżeli kod błędu "przeniesie się" na drugą stronę to wina leży po stronie samego modulatora.
    W przypadku tego błędu system wyłącza automatycznie sterowanie elektroniczne i pozostaje tylko sterowanie mechaniczne co skutkuje blokowaniem koła lewego (ABS/EBS jest wyłączone).
  • Helpful post
    #5
    svavecone
    Level 25  
    Skoro blokuje koło to zawór nie upuszcza ciśnienia po hamowaniu . Możesz spróbowac zdjąć tłumik ,który może być zapchany ,lecz bardziej prawdopodobne że skończysz na wymianie modulatora.
    ( W warunkach domowych możesz sprobować wlać jakiegoś smarowidła do zaworu , jak będziesz miał szczęście to zawór odpuści )
    Jeżeli sam czujnik jest uszkodzony to błąd jest ten sam lecz nie powinno być blokowania koła .
    ( po hamowaniu odkręć przewód hamulcowy od modulatora do koła w celu sprawdzenia czy upuszcza ciśnienie )
  • #6
    TGA26430
    Level 8  
    Dziękuje koledzy za INFO.....awaria usunięta poszedł modulator.WŁAŚNIE WYMIENIŁEM I WSZYSTKO HULA..:)gdyby ktoś kiedyś szukał ,to regenerują takie zawory w Mińsku Mazowieckim....i dają gwarancje.
  • Helpful post
    #7
    daro111
    Level 31  
    TGA26430 wrote:
    Dziękuje koledzy za INFO.....awaria usunięta poszedł modulator.WŁAŚNIE WYMIENIŁEM I WSZYSTKO HULA..:)

    Super ,czyli wskazówki okazały się pomocne ;).