Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGA 26-430 błędy EBS 03143-00

TGA26430 30 Wrz 2013 11:21 3390 6
  • #1 30 Wrz 2013 11:21
    TGA26430
    Poziom 5  

    Witam, problem dotyczy mana TGA 26-430 po przekręceniu kluczyka wyświetla się błąd FFR 03155-08 po czym gaśnie. Po naciśnięciu hamulca wyświetla się błąd:
    EBS 03143-00. Przy wolnym jechaniu po naciśnięciu hamulca blokuje przednie lewe koło. Co mam sprawdzić i gdzie szukać ?

  • #2 30 Wrz 2013 19:13
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.
    EBS 03143 - Moduł kontroli ciśnienia, lewa oś przednia, wysoki cykl ochrona ,zawór ssący aktywny, ciśnienie <4 bar
    Tylko taki opis tego błędu znalazłem,myślę że problem leży w modulatorze lub przewodach pneumatycznych (zatkane,zagięte itp.)
    FFR 03155 CAN Data Bus , EBS wiadomość EBC2, bajtów 0 i 1
    Ten błąd będzie powiązany z błędami w EBSie.
    Jak usuniesz problem z modulatorem przedniej lewej osi to powinno wszystko wrócić do normy.

  • #3 01 Paź 2013 12:14
    TGA26430
    Poziom 5  

    Kolego, sprawdziłem przewody: powietrze, elektrykę. Wszystko gra, wtyczki wyczyszczone i dalej nic, te same błędy. Może wiesz gdzie znajduje się ten modulator i co może być w nim walnięte? Czy nieunikniona jest wizyta w serwisie?

  • Pomocny post
    #4 01 Paź 2013 17:16
    daro111
    Poziom 31  

    TGA26430 napisał:
    Kolego, sprawdziłem przewody: powietrze, elektrykę. Wszystko gra, wtyczki wyczyszczone i dalej nic, te same błędy. Może wiesz gdzie znajduje się ten modulator i co może być w nim walnięte? Czy nieunikniona jest wizyta w serwisie?

    Tak między nami mówiąc jak kolega sprawdził wszystko skoro nie wie gdzie jest modulator?
    A to głównie o niego chodzi.
    Man TGA 26-430 błędy EBS 03143-00

    Jeżeli wszystko sprawdzone to proponuję jechać na diagnostykę i sprawdzić działanie modulatora.Najprawdopodobniej siadł w nim czujnik ciśnienia (to najczęstsza przyczyna uszkodzeń modulatorów) .Można też spróbować zamienić z prawej na lewą stronę ,jeżeli kod błędu "przeniesie się" na drugą stronę to wina leży po stronie samego modulatora.
    W przypadku tego błędu system wyłącza automatycznie sterowanie elektroniczne i pozostaje tylko sterowanie mechaniczne co skutkuje blokowaniem koła lewego (ABS/EBS jest wyłączone).

  • Pomocny post
    #5 03 Paź 2013 14:43
    svavecone
    Poziom 23  

    Skoro blokuje koło to zawór nie upuszcza ciśnienia po hamowaniu . Możesz spróbowac zdjąć tłumik ,który może być zapchany ,lecz bardziej prawdopodobne że skończysz na wymianie modulatora.
    ( W warunkach domowych możesz sprobować wlać jakiegoś smarowidła do zaworu , jak będziesz miał szczęście to zawór odpuści )
    Jeżeli sam czujnik jest uszkodzony to błąd jest ten sam lecz nie powinno być blokowania koła .
    ( po hamowaniu odkręć przewód hamulcowy od modulatora do koła w celu sprawdzenia czy upuszcza ciśnienie )

  • #6 07 Paź 2013 15:14
    TGA26430
    Poziom 5  

    Dziękuje koledzy za INFO.....awaria usunięta poszedł modulator.WŁAŚNIE WYMIENIŁEM I WSZYSTKO HULA..:)gdyby ktoś kiedyś szukał ,to regenerują takie zawory w Mińsku Mazowieckim....i dają gwarancje.

  • Pomocny post
    #7 07 Paź 2013 16:58
    daro111
    Poziom 31  

    TGA26430 napisał:
    Dziękuje koledzy za INFO.....awaria usunięta poszedł modulator.WŁAŚNIE WYMIENIŁEM I WSZYSTKO HULA..:)

    Super ,czyli wskazówki okazały się pomocne ;).

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME