Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opony na zime do A3 jakie ?

30 Wrz 2013 11:41 2031 16
  • #1 30 Wrz 2013 11:41
    2288106
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 30 Wrz 2013 12:27
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Ponieważ te 2 rodzaje opon różnią się rzeźbą bieżnika to wybierz tę która jest bardziej zbliżona do tych co posiadasz. Różnica w dacie może być izuloryczna.

    0
  • #3 30 Wrz 2013 12:39
    2288106
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 30 Wrz 2013 16:29
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Jeżeli uważasz, że ich bieżnik jest bardziej zblżony do posiadanych to je kup.

    0
  • #5 30 Wrz 2013 19:13
    2288106
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 30 Wrz 2013 20:25
    zed71
    Poziom 22  

    jezeli masz już dwie opony to na allegro kup takie same - samochód bedzie "przewidywalny" mając jeden komplet innych opon na przodzie a inny na tyle może (co wcale nie znaczy że tak będzie) dojść do uślizgu i bedziesz miał kłopot ;)

    0
  • #7 01 Paź 2013 14:10
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    zed71 napisał:
    dojść do uślizgu i bedziesz miał kłopot


    Bzdura !

    0
  • #8 01 Paź 2013 16:33
    2288106
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 03 Paź 2013 14:10
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak masz możliwość kupienia takiego modelu jak już masz 2 sztuki to takie kup, auto które ma opony o różnej przyczepności na przedniej i tylnej osi potrafi być bardzo nieprzewidywalne, jeśli auto jest naturalnie nadsterowne (ucieka tył - większość aut przednionapędowych) to ew. można dać nieco lepsze opony na tył.

    0
  • #10 08 Paź 2013 17:45
    gsekulski
    Poziom 16  

    Ja polecam Bridgestone blizzak lm25. Mam 2 na przodzie w swoim A3 1.8T i jeśli nie będziesz z nich zadowolony masz litr dobrej gorzały ode mnie. Jeździłem na Infinity, Michelin Alpin, Kleber, Dunlop i te są stanowczo najlepsze. Na tamtych średnio po śniegu szedł a na tych rwie za sobą chabany śniegu, stanowczo lepiej przechodzi przez zaspy i hamuje na śniegu bez porównania lepiej. Ja kupiłem używane po 115zł sztuka z bieżnikiem prawie jak nowym i 2 zimy na nich przejeździłem, teraz całe lato bo nie zmieniałem i śmiało tą i kolejną zime przejeżdżą. A robie trasy 80km dziennie do roboty. Teraz do A4 kupiłem 2 takie same używane. Jeśli chodzi o trwałość to polecam również opony marki Cresta, kupiłem je razem z autem i miały ok 3/4 bieżnika- przejeździły mi 4 zimy i teraz całe lato na tyle i dopiero wymagaja wymiany. Nie wiem jak się spisuja na przodzie ale jeśli chodzi o tylnią oś to idealnie oraz bardzo trwałe są.
    natomiast

    0
  • #11 27 Paź 2013 10:02
    Jac88
    Poziom 8  

    Dunlop też mogę polecić. Co do Twoich pytań, to też jestem zdania że należy brać ten sam model.

    0
  • #12 27 Paź 2013 10:51
    elemen_th
    Poziom 29  

    tzok napisał:
    jeśli auto jest naturalnie nadsterowne (ucieka tył - większość aut przednionapędowych)
    Przednionapędówki to raczej są podsterowne...

    0
  • #13 27 Paź 2013 11:44
    cefaloid
    Poziom 30  

    Waldemar z Kaszub napisał:
    zed71 napisał:
    dojść do uślizgu i bedziesz miał kłopot


    Bzdura !

    Prawda !

    0
  • #14 27 Paź 2013 22:54
    tzok
    Moderator Samochody

    elemen_th napisał:
    Przednionapędówki to raczej są podsterowne...
    Racja, choć osobiście w poślizg wpadłem 3 razy (tak, że mnie obróciło lub stanąłem bokiem) i 2x to tył mnie wyprzedził "po zewnętrznej", a tylko raz "przeleciałem" przodem przez krawężnik "po zewnętrznej". Były to lekkie przednionapędowe hatchbacki.

    0
  • #15 27 Paź 2013 23:13
    2288106
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 27 Paź 2013 23:53
    2325823
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 28 Paź 2013 15:47
    tzok
    Moderator Samochody

    candycane napisał:
    z oponami na przodzie i tyle o szerokości różniącej się diametralnie zaraz po wyjeździe z fabryki. Jakoś mogli/mogą przewidywalnie jeździć...
    Skoro fabryka tak przewidziała to tak jest ok ale większość aut jest projektowana z myślą o takich samych oponach na przedniej i tylnej osi. Poza tym jak ktoś chce zmieniać charakterystykę przyczepności to niech ją zmienia ale ważne by być świadomym tej zmiany.

    candycane napisał:
    I co przez opony ? Jak byś jechał jak to mówią policjanci z prędkością dostosowaną do warunków panujących na jezdni to byś w poślizg nie wpadł...
    Zawsze kiedy dochodzi do poślizgu to można powiedzieć, że prędkość nie była dostosowana do warunków... ale zachowanie auta było nieprzewidywalne i zaskakujące właśnie przez opony. Po prostu wiedziałem, że auto było zawsze podsterowne a tu nagle po zamianie opon na tylnej osi wpadłem w nadsterowny poślizg którego się w ogóle nie spodziewałem. Prędkość wcale nie była duża, niczego nie uszkodziłem. Generalnie na tym zestawie opon miałem poważne problemy zimą gdzie inne auta bez problemu jechały dużo szybciej, a mnie tył na byle łuku zaczynał wyprzedać. Dodam, że były to markowe, europejskie opony, fabrycznie nowe i założone na tył, samochód nie był "bity" i geometria podwozia była ok.

    0