Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak dobrać głośnik do skrzyni basowej z kamienia naturalnego?

5flaszek 30 Wrz 2013 18:31 1821 6
  • #1 30 Wrz 2013 18:31
    5flaszek
    Poziom 2  

Witam. W związku z moją praca mam dojście do kamienia naturalnego o grubości 2 i 3 cm, ostatnio zrobiłem żonie donice i przyszedł mi pomysł, by zrobić subwoofer do salonu bądź skrzynię basową do mojego berlingo. Wszystkie schematy do budowy podane są pod kątem (mdf, paździerz, osb) a ja moge zrobić z granitu, marmuru czy konglomeratu kwarcowego. Nie mam doświadczenia w muzyce i szukam pomocy, a może ktoś by też taki chciał (no problem). Dodam fotkę tej donicy dla przybliżenia jakości i sposobu wykonania, subwoofer to tylko dla mnie zmiana kształtu.

• #2 30 Wrz 2013 21:05
    ankowalik
    Poziom 24  

Zapewne pojawią się inne opinie, i wcale mnie to nie zdziwi, ale ja powiem tak:
    Dążymy do tego, aby obudowa głośnika nie dodawała nic od siebie (rezonanse), zatem nie plastik,
    tektura, ale coś solidnego, np. beton, kamień. Idziesz w dobrym kierunku. Jak coś spłodzisz, to opowiedz.
    A.

• #3 01 Paź 2013 01:00
    5flaszek
    Poziom 2  

zatem najlepsze brzmienie powinien miec granit o gr3cm z tm ze waga jego byla by spora. 1m2 granitu w 2 waży około 50-60kg a w3 80-90 na budowe skrzyni powiedzmy 1.5m2 to mamy 120kg troche duzo. takiecoś mozna by zrobic do domu postawic na kolcach imamy grającą pufe

• #4 01 Paź 2013 01:26
    Pawel S.
    Poziom 39  

5flaszek napisał:
    zatem najlepsze brzmienie powinien miec granit o gr3cm
    I tu się mija teoria z praktyką. Takie obudowy brzmią "inaczej". Tak, obudowy! Obudowa, mimo że bardzo sztywna, też wytwarza dźwięk i współgra z głośnikiem.