Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra 1,7 dymi na niebiesko po remoncie nie mam siły

arturk884 30 Sep 2013 20:13 4188 7
  • #1
    arturk884
    Level 10  
    Witam i proszę o pomoc!
    Moje autko to astra g 1,7td silnik opla x17dtl 50KW 68KM
    kupiłem na początku roku z uszkodzona głowicą (olej przedostawał sie do układu chłodzenia) samochód pomimo awarii jeździł normalnie przyspieszał dobrze i przede wszystkim nie dymił ,zdecydowałem sie jednak na naprawę i oddałem astrę do mechanika na naprawę.
    przeprowadzony był remont głowicy -Sprawdzona szczelność,wymiana 4 zaworów wydechowych (dostałem stare ),uszczelka pod głowicą oczywiście,
    przy okazji kazałem wymienić mechanikowi rozrząd koszt 1500zł!
    odebrałem samochód w lipcu przy odpaleniu zimnego kopcił-mechanik kazał pojeździć to się polepszy ,tak mamy już prawie październik przejechałem może ok 1000km silnik nadal kopci i pobrał 1l oleju!
    chmurę puszcza tylko po porannym odpaleniu do momentu rozgrzania przy jeździe też potrafi dymić gdy temperatura nie ma 90 ,gdy silnik się rozgrzeje dymienie zanika . Kolor dymu niebieskawy
    Co mechanik źle zrobił może ma to związek z rozrządem? kręci też parę sekund zanim odpali
    pomóżcie
  • #2
    vwpassat
    Level 14  
    niebieskawy dym oznacza spalanie oleju czyli albo wydostaje się on do komory spalania poprzez uszczelniacze zaworowe albo poprzez pierścienie. Jeżeli samochód chodzi normalnie i kompresja (którą polecam zmierzyć) jest to raczej uszczelniacze nie trzymają oleju i jest on spalany.
  • #3
    adresfizyczny
    Level 16  
    Albo poprzedni właściciel jeżdził chwilę z tą awarią tzn płyn przedostawał się do oleju i tą mazią cały silnik był smarowany. Wtedy i dół i góra silnika i turbina dostały po zadku. Ubytek 1L oleju na 1000 km jest moim zdaniem zbyt dużym ubytkiem jak na uszczelniacze zaworowe. Tutaj jest problem padniętej turbiny lub uszczelnienia tłok cylinder. Jeśli nie masz dostatecznego doświadczenia trudno będzie Ci samemu zdiagnozować gdzie leży problem.
  • #4
    arturk884
    Level 10  
    Jak pisałem wcześniej głowica jest po remoncie wymienione były też uszczelniacze -napewno 4 zawory wydechowe ,co do uszczelki pod głowica to jeździłem ok miesiąca i pobierał tylko olej do płynu ,sam olej był czysty wiec nie ma mowy o uszkodzeniu gładzi cylindrów,nie grzał się i pobierał nawet mniej oleju jak teraz, przychodzi mi na myśl turbina bo z rury do interculera spływa olej choć czyszczona była wraz z interculerem ,po rozgrzaniu puszcza charakterystyczna chmurę dla diesla czarna nie niebieską

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zatem jak sprawdzić ,zdiagnozować turbosprężarkę ? Luz na wirniku był minimalny
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Wyczyść przewody od IC i sam IC.Złóż i odpal po czym sprawdź dymienie i czy znów nie zarzuca olejem w dolot.
  • #6
    arturk884
    Level 10  
    Dzisiaj wyczyściłem przewody i sam interculer było sporo oleju, usunąłem odmę bo tam też było mokro, wirnik turbiny ma bardzo lekko wyczuwalny bardzo mały luz ,a i jeszcze jedno egr jest sterowany przewodem z vacum która jest nieszczelna o pluje olejem został zaślepiony ,zobaczymy czy to pomoże jeśli nie to turbo pada pomimo ze nie ma luzu mam rację? Poprawcie mnie jeśli nie
    Pozdrawiam
  • #7
    arturk884
    Level 10  
    Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie i odzyskuje moc ,w miescie gdy się często zmienia biegi wszystko jest ok. Zawór upustowy turbiny chodzi lekko i działa poprawnie, dodam za ten silnik nie ma czujnika ciśnienia sterowania turbina turbo o stałej geometrii
  • #8
    Megawe
    Level 34  
    Ustaw kąt wtrysku na wczęśniejszy