Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323F - Mazda 323F III generacja czy warto?

xevirix 30 Wrz 2013 20:13 5487 6
  • #1 30 Wrz 2013 20:13
    xevirix
    Poziom 8  

    witam, zastanawiam się nad zakupem mazdy 323F z 2001-2003 roku i mam pytanie do posiadaczy tego samochodu jak wygląda eksploatacja co trzeba wymieniać oprócz rozrządu, olejów, filtrów, klocków tarcz jakie są + i - tego samochodu oczywiście motor 1.6 + założył bym sekwencję aha myślę nad kupnem samochodu z zagranicy czyli Niemcy

  • #2 30 Wrz 2013 21:22
    13adam13
    Poziom 29  

    Witam,
    Ja jeżdżę od dwóch lat tą mazdą poza wymianą oleju i filtru jeszcze nic nie wymieniałem, i na razie się na to zanosi. Mazda 323F to bardzo udany samochód i oszczędny. Motor 1.6 i bodajże 100 KM to na taki samochód o małych gabarytach jest ,aż za nadto przy silniku wysokoobrotowym , na prawdę.
    Przejechałem już nim 20 tys. km i nic nie nawaliło, i się miło jeździ. :D
    Ale sekwencja odpada przy tym aucie, szkoda niszczyć silnik, japońce nie lubią gazu, na benzynie nie pali za dużo. :wink:
    Gaz to można sobie założyć do kuchenki, a nie do samochodu. :spoko:
    Takie jest moje zdanie.
    Najważniejsze to żeby korozja go nie złapała, bo karoseria nie jest mocnym punktem mazd. :cry:
    Nic na razie nie wymieniałem, bo nie było co, ale musisz sprawdzić stan zawieszenia i układ kierowniczy przed zakupem. :D
    Pozdrawiam, i udanego zakupu. :bye:

  • #3 01 Paź 2013 15:34
    xevirix
    Poziom 8  

    13adam13 napisał:
    Witam,
    Ja jeżdżę od dwóch lat tą mazdą poza wymianą oleju i filtru jeszcze nic nie wymieniałem, i na razie się na to zanosi. Mazda 323F to bardzo udany samochód i oszczędny. Motor 1.6 i bodajże 100 KM to na taki samochód o małych gabarytach jest ,aż za nadto przy silniku wysokoobrotowym , na prawdę.
    Przejechałem już nim 20 tys. km i nic nie nawaliło, i się miło jeździ. :D
    Ale sekwencja odpada przy tym aucie, szkoda niszczyć silnik, japońce nie lubią gazu, na benzynie nie pali za dużo. :wink:
    Gaz to można sobie założyć do kuchenki, a nie do samochodu. :spoko:
    Takie jest moje zdanie.
    Najważniejsze to żeby korozja go nie złapała, bo karoseria nie jest mocnym punktem mazd. :cry:
    Nic na razie nie wymieniałem, bo nie było co, ale musisz sprawdzić stan zawieszenia i układ kierowniczy przed zakupem. :D
    Pozdrawiam, i udanego zakupu. :bye:



    A możesz mi powiedzieć jeżeli wyjdzie rdza na progach i nadkolach to jaki był by koszt naprawienia (w przybliżeniu) oraz po ilu latach rdza wyjdzie znowu na wierzch ?

  • #4 01 Paź 2013 20:24
    cefaloid
    Poziom 29  

    13adam13 napisał:
    Gaz to można sobie założyć do kuchenki, a nie do samochodu. :spoko:
    Takie jest moje zdanie.

    Żebym Ci nie odpisał że (Twój) kilkunastoletni sztrucel to można sobie przerobić na żyletki, a nie używać do jeżdżenia :D Przyganiał kocioł garnkowi a sam co? :D

    Takie jest moje zdanie. Jeżdżąc poprzednim autem na LPG miałem 20 tys oszczędności na paliwie, i teraz miał bym do wyboru:
    - unosić się jaki to gaz jest do zapalniczek i kupić stare auto za 10 tys zł
    - lub mieć w odbycie takie opinie i kupić auto za 10+zaoszczędzone 20 = 30 tys i znów założyć sobie LPG.

    Każdy wybiera jak uważa.

    A wracając do Mazdy 323F - jej największym problemem jest korozja, auto nie jest jakoś szczególnie dobrze zabezpieczone. Poza tym faktem to jest udane auto, kolega z pracy jeździ taką kilka lat i nic się mu nie psuje. Tyle że korozja również i ją lubi.
    Ten kolega ma silnik 1,5 i LPG sekwencyjny i nic się mu nie dzieje. Jedyny minus to że mazda z tym silnikiem to muł. I na benzynie i na LPG.

  • #5 02 Paź 2013 19:07
    13adam13
    Poziom 29  

    Cytat:
    Jedyny minus to że mazda z tym silnikiem to muł. I na benzynie i na LPG

    Na gazie się zgadzam, ale na benzynie to już stanowczo nie !!
    Cytat:
    Żebym Ci nie odpisał że (Twój) kilkunastoletni sztrucel to można sobie przerobić na żyletki, a nie używać do jeżdżenia :D

    Może i kilkunastoletni, ale jeszcze na pewno z 200 tys. tym autem można wydusić, i to bez awarii.
    Na żyletki to poszła moja Honda Accord z 93 r. 2.2 benzyna, ale za dużo żarła i mam teraz mazdę, i za trochę mam zamiar kupić 6.
    Skąd wiesz ,że to muł jeździłeś na benzynie ? :?:
    Jak 1.6 muł to sobie kup 2.0 :D
    Cytat:
    Ten kolega ma silnik 1,5 i LPG sekwencyjny i nic się mu nie dzieje.

    To ile ten twój kolega wyjeździł tys. km. :D
    Cytat:
    - unosić się jaki to gaz jest do zapalniczek i kupić stare auto za 10 tys zł

    Za 10 tys zł to bym miał autko ,że ho ho. Ja za Hondzirę dałem 3,5, a za Mazdę 5,5zł.
    Cytat:
    A możesz mi powiedzieć jeżeli wyjdzie rdza na progach i nadkolach to jaki był by koszt naprawienia (w przybliżeniu) oraz po ilu latach rdza wyjdzie znowu na wierzch ?

    Jak wyjdzie to kto to będzie naprawiał bawił się, ile masz zamiar wydać na ten samochód za 10 tys. kupisz bez rdzy. A jeśli wyjdzie to już twoja wola, to będzie jakieś 500- 1000 zł. :D Albo kupujesz coś innego.

  • #6 02 Paź 2013 20:47
    cefaloid
    Poziom 29  

    13adam13 napisał:
    Cytat:
    Jedyny minus to że mazda z tym silnikiem to muł. I na benzynie i na LPG

    Na gazie się zgadzam, ale na benzynie to już stanowczo nie !!

    Możliwości są dwie:
    - albo nie doczytałeś że chodzi o gaz sekwencyjny
    - albo nie masz zielonego pojęcia o takich instalacjach i mylisz je z takimi 'na śrubę'.

    13adam13 napisał:
    Skąd wiesz ,że to muł jeździłeś na benzynie ? :?:
    Jak 1.6 muł to sobie kup 2.0 :D

    - owszem jeżdziłem, a Ty znów nie doczytałeś że ja o silniku 1.5 a nie o 1.6
    - i owszem, trafiłeś mam właśnie silnik 2.0

    13adam13 napisał:
    Cytat:
    Ten kolega ma silnik 1,5 i LPG sekwencyjny i nic się mu nie dzieje.

    To ile ten twój kolega wyjeździł tys. km. :D

    I znów nie doczytałeś mojej wypowiedzi. Kilka lat napisane jak byk. W 4 lata jakieś 100 tys km - spytałem go dziś specjalnie w pracy.

    13adam13 napisał:
    Za 10 tys zł to bym miał autko ,że ho ho. Ja za Hondzirę dałem 3,5, a za Mazdę 5,5zł.
    Czyli Twoje auto jest warte tyle, ile kosztuje dobra instalacja gazowa. Co o tym myślę i o "dumie anty LPG" już napisałem, nie będę się powtarzał.

    Ale żeby nie odchodzić od dyskusji, ten kolega zrobił w 4 lata jakieś 100 tys km - spytałem go dziś specjalnie w pracy. Podobno nie musiał za wiele wymieniać, tarcze hamulcowe, końcówka drążka kierowniczego i jakaś drobnica typu wyłącznik w konsoli i pękł mu wąż od chłodnicy - guma pewnie się ze starości rozlazła. Tak że generalnie polecał taką Mazdę.

  • #7 02 Paź 2013 21:33
    13adam13
    Poziom 29  

    Mazda o jakiej mowa pali 7,5 - 8 litrów na 100 km, w średnim cyklu, tak na co dzień.
    Jak założysz gaz to pewnie będzie palił jakieś 9- 10 litrów. :ok:

    Cytat:
    W 4 lata jakieś 100 tys km - spytałem go dziś specjalnie w pracy.

    To nie jest dużo, z pewnością kolega jeszcze trochę nią pojeździ. :wink:
    Cytat:
    Czyli Twoje auto jest warte tyle, ile kosztuje dobra instalacja gazowa. Co o tym myślę i o "dumie anty LPG" już napisałem, nie będę się powtarzał.

    Każdy ma własne zdanie, nie mam nic przeciwko, ale nigdy nie będę zakładał gazu do swojego auta. :spoko:
    Decyzja należy do autora czy założy sekwencję czy nie. :?:
    Ja nią przejechałem już ok. 80-90 tys. km, i wymieniłem tylko olej i filtr. :spoko:
    Acha, prawda jeszcze jedna usterka, cieknący bak, ale to nie wina przerdzewiałego baku, a przewodów doprowadzających do niego, koszt 0 zł . :D

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson